47 νεκρούς στην άσφαλτο «μετράει» η Κρήτη από την αρχή του έτους, με τον 25χρονο Δημήτρη, να είναι το τελευταίο θύμα.
Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο Διοικητής της Τροχαίας Ηρακλείου Στέλιος Καρακούδης σημείωσε πως στο σημείο που έχασε τη ζωή του, ο άτυχος Δημήτρης έχουν γίνει πολλά τροχαία και σοβαρά δυστυχήματα. «Πρέπει να δούμε τι ακριβώς σημείο είναι αυτό. Εδώ στο νομό Ηρακλείου, όπου υπάρχει διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας, βλέπουμε ότι δεν συμβαίνει σοβαρά τροχαία δυστυχήματα. Ειδικότερα για το σημείο του νομού, που υπάρχει το συνεχόμενο διαχωριστικό στηθαίο, από την αρχή δεν έχουμε κανένα θανατηφόρο. Τα περισσότερα γίνονται στον ΒΟΑΚ, γίνονται σε σημεία που δεν υπάρχει διαχωριστικό στηθαίο. Από αυτό και μόνο αντιλαμβανόμαστε πόσο σημαντικό είναι το οδικό δίκτυο. Κρίνεται επιτακτική ανάγκη να γίνει ο σύγχρονος ΒΟΑΚ, που έντονα συζητείται και από την κυβέρνηση».
Σύμφωνα με τον κ. Καρακούδη, ως Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου σημείωσε ότι παρότι έχουν αυξηθεί τα θανατηφόρα τροχαία στο Ηράκλειο τα σοβαρά τροχαία και τα δυστυχήματα έχουν μειωθεί σε ένα μεγάλο ποσοστό. «Καταλαβαίνουμε τι τεράστια προσπάθεια έχει γίνει το τελευταίο διάστημα προκειμένου να πετύχει η κύρια αποστολή που έχει η υπηρεσία μας που δεν είναι άλλη από τη μείωση τροχαίων. Μπορούμε να την πετύχουμε, αυξάνοντας τους ελέγχους που έχουν να κάνουν με την οδήγηση όταν έχουμε καταναλώσει αλκοόλ, παραβιάζοντας φωτεινούς σηματοδότες κλπ. Τον τελευταίο 1,5 χρόνο έχουμε αύξηση 30% στους ελέγχους».
Μάλιστα, όπως ανέφερε ο κ. Καρακούδης, οι πολίτες δείχνουν να… μαθαίνουν. «Το Πάσχα όπου ο Εθελοντικός Σύλλογος Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων έκανε μια έρευνα σε 10 σημεία του Ηρακλείου, κατέγραψαν 30 αναβάτες μηχανών και πόσοι φορούσαν κράνος. Στα 400 φορούσαν οι 378 κράνος, δηλαδή το 93%. Εδώ θα πούμε ότι σε μια έρευνα που έγινε το 2019, από την Ε.Ε. που είχε μετρήσει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης τους θανάτους και μετά έγιναν συγκρίσεις, έκαναν αναγωγή του αποτελέσματος που βρήκε με την μαθηματική μέθοδο των τριών. Ο δείκτης που έβγαλε η Ε.Ε. για την Ελλάδα, που ήταν ο μεγαλύτερος για όλη την Ευρώπη ήταν 20 νεκρούς ετησίως. Σκέφτηκαν πόσο θα αντιστοιχεί για την πόλη του Ηρακλείου αν ο μέσος όρος της Ελλάδας είναι 20 νεκροί, κάνοντας την ίδια μαθηματική πράξη, θα δούμε ότι έπρεπε να είχαμε 4 νεκρούς με μηχανές ετησίως ανά 200 χιλ. κατοίκους. Το 2020 θα έπρεπε να είχαμε 4 το 2021 άλλους 4. Αυτά τα δύο χρόνια στην πόλη του Ηρακλείου, έχουμε 1 θανατηφόρο».
Αυτό που φαίνεται, όπως σημείωσε ο κ. Καρακούδης είναι ότι τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μεταφερθεί στην ύπαιθρο και στην επαρχία.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου «SOS Τροχαία Εγκλήματα» Γιώργος Κουβίδης επεσήμανε πως το πρόβλημα των τροχαίων είναι πολυπαραγοντικό και εμπλέκονται πολλοί παράγοντες και πολλές υπηρεσίες. «Δεν είναι μόνο θέμα επιτήρησης και αστυνόμευσης, προφανώς η αστυνόμευση παίζει ρόλο και γι’ αυτό υπάρχουν διαμαρτυρίες που είναι η Τροχαία και που είναι η Τροχαία, όπου υπάρχει η επιτήρηση προφανώς μειώνεται σοβαρά ο αριθμός σύγκρουσης».
Ο κ. Κουβίδης σημείωσε πως στο Ηράκλειο ο Σύλλογος είναι υπέρ του να δημιουργηθεί ο νέος ΒΟΑΚ. «Θα ήθελα να ρωτήσω όμως σε αυτόν τον πολύ ωραίο δρόμο Ηράκλειο – Μοίρες συμβαίνουν θανατηφόρα; Είχε σχέση με τον προηγούμενο; Το αίτημα είναι γιατί δεν βάζουν στηθαίο, πρέπει ο κάθε οδηγός να έχει δίπλα του αστυνομική δύναμη και ο κάθε δρόμος να έχει στηθαίο; Αυτά δεν υπάρχουν πουθενά».
Κλείνοντας, ο κ. Κουβίδης εξέφρασε την πεποίθηση ότι όσο δεν υπάρχουν στηθαία στους δρόμους, τόσο θα συμβαίνουν και τροχαία ατυχήματα.