Ανοδική τροχιά ακολουθεί η ζήτηση των υγρών καυσίμων, με τις τιμές όμως να βαίνουν πτωτικά.
Και το μεγάλο στοίχημα είναι αν αυτές θα συνεχίσουν να κινούνται καθοδικά ή θα ανακάμψουν πυροδοτώντας έναν νέο γύρο ανατιμήσεων της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης.
Σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία που παρουσίασε η Helleniq Energy (πρώην ΕΛΠΕ) στα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του έτους, η ζήτηση των καυσίμων στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα έχει αυξηθεί.
Τα καύσιμα κίνησης, βενζίνες και ντίζελ, έχουν ανέβει κατά 4%, ενώ και στα αεροπορικά καύσιμα καταγράφεται αύξηση 25%, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Η διοίκηση της εισηγμένης αποδίδει την αυξημένη κατανάλωση καυσίμων στη θετική πορεία της οικονομίας και στην τουριστική κίνηση, η οποία δείχνει να έχει αποκτήσει χαρακτηριστικά μακρύτερης περιόδου. Οι εκτιμήσεις θέλουν όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι τη ζήτηση σε καύσιμα να αυξάνεται, καθώς ανοδικά θα κινείται και ο τουρισμός, με τις οδικές μετακινήσεις να ακολουθούν την ίδια τροχιά.
Σε αντίθεση με την κατανάλωση των καυσίμων, πτωτικά κινούνται οι τιμές της βενζίνης και του ντίζελ κίνησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης σε διάστημα ενός μήνα έχει υποχωρήσει κατά 0,20 ευρώ ανά λίτρο και του ντίζελ κίνησης κατά 0,11 ευρώ ανά λίτρο.
Πιο συγκεκριμένα, στις 16 Απριλίου τα δύο προϊόντα είχαν φτάσει στα υψηλότερα σημεία από τις αρχές του 2023. Η αμόλυβδη ήταν στα 1,948 ευρώ ανά λίτρο και το πετρέλαιο στα 1,655 ευρώ ανά λίτρο. Οι τελευταίες τιμοληψίες του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων δείχνουν τη μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στα 1,828 και του πετρελαίου κίνησης στα 1,54 ευρώ ανά λίτρο.
Σταθερότητα
Οι εκτιμήσεις των στελεχών της Helleniq Energy κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών δείχνουν διατήρηση των περιθωρίων των τιμών διύλισης αλλά όχι στα περσινά υψηλότερα επίπεδα. Επίσης διεθνείς χρηματοοικονομικοί οίκοι θέλουν τις τιμές του αργού πετρελαίου να επανέρχονται στα 100 δολάρια το βαρέλι προς το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς.
Οι τιμές των ελληνικών διυλιστηρίων για τις επόμενες ημέρες δείχνουν μια σταθερότητα στα καύσιμα κίνησης, αν και καταγράφονται κάποιες τάσεις για οριακές αυξήσεις.
Πάντως, οι τιμές των υγρών καυσίμων στην Ελλάδα, βενζίνης και ντίζελ, μπορεί να αποκλιμακώνονται, ωστόσο οι έλληνες οδηγοί ΙΧ και οι επαγγελματίες και οι επιχειρήσεις δεν απολαμβάνουν φθηνότερα καύσιμα έναντι των υπόλοιπων Ευρωπαίων.
Πρόσφατα στοιχεία του World of Statistics κατατάσσουν τη χώρα μας στις κορυφαίες δέκα με την υψηλότερη τιμή της βενζίνης. Οπως και στην ΕΕ, η Ελλάδα βρίσκεται στις ακριβότερες χώρες. Κάτι που αιτιολογείται από την υψηλή φορολόγηση.
Ο ΕΦΚ, ο ΦΠΑ και λοιπά τέλη και άλλες επιβαρύνσεις αγγίζουν το 60% στη συνολική αξία της αμόλυβδης. Για την ακρίβεια, οι φόροι αντιστοιχούν, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών Υγρών Καυσίμων, στο 58,48%.