Στο 97,18% των προϊόντων που περιλαμβάνονται στο «Kαλάθι του Nοικοκυριού», οι τιμές μειώνονται ή διατηρούνται σταθερές την 26η εβδομάδα εφαρμογής του (26/4/2023 -2/52023), ενώ η μεσοσταθμική αξία του είναι μειωμένη κατά -1% συγκριτικά με την προηγούμενη εβδομάδα.
«Συνεχίζουμε την μάχη κατά της ακρίβειας για την προστασία των ευάλωτων συμπολιτών μας», σχολίασε σε ανάρτησή του στο Twitter, ο Υπουργός Ανάπτυξης & Επενδύσεων, κ. Άδωνις Γεωργιάδης.
25η εβδομάδα εφαρμογής από το «Καλάθι του Νοικοκυριού» και τα αποτελέσματα είναι τα εξής: Από 1134 προϊόντα 32 (2.82%) παρουσίασαν αύξηση, 48 (4.23%) παρουσίασαν μείωση, και 1054 (92.95%) παρέμειναν σταθερά! -1% μείωση πάλι στο σύνολο της αξίας του «Καλαθιού». Συνεχίζουμε την… pic.twitter.com/NohL26XOn4
— Άδωνις Γεωργιάδης (@AdonisGeorgiadi) April 26, 2023
Το καλάθι του νοικοκυριού
Ειδικότερα, από το σύνολο 1.134 προϊόντων στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» που είναι απολύτως συγκρίσιμα:
- στα 48, ποσοστό 4,23%, η τιμή μειώθηκε,
- στα 1054, ποσοστό 92,95%, η τιμή παρέμεινε σταθερή και
- σε 32, ποσοστό 2,82%, η τιμή αυξήθηκε.
Αναλυτικά οι τιμές των προϊόντων στο ακόλουθο link: https://e-katanalotis.gov.gr/.
Ποια προϊόντα σέρνουν τον χορό των αυξήσεων
Με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα αβγά και τα γαλακτοκομικά είχαν τον Μάρτιο αύξηση 23,1%, δηλαδή σχεδόν 5 φορές πάνω από τον μέσο πληθωρισμό. Τον Φεβρουάριο η αύξηση που κατέγραφε η ΕΛΣΤΑΤ για τα ίδια προϊόντα ήταν 25,2%, τον Ιανουάριο 25% και τον Δεκέμβριο 25,6%.
Οι τιμές στο ψωμί και στα δημητριακά σημείωσαν αύξηση τον Μάρτιο 15,6%, έναντι αύξησης 16,8% τον Φεβρουάριο, 18,6% τον Ιανουάριο και 18,7% τον Δεκέμβριο του 2022. Τα βρώσιμα λίπη και τα έλαια εμφάνισαν αύξηση τιμών τον Μάρτιο κατά 17,5%, έναντι αύξησης 22,9% τον Φεβρουάριο, 23,1% τον Ιανουάριο και 21,7% τον Δεκέμβριο του 2022.
Παράλληλα, οι τιμές των κρεάτων σημείωσαν αύξηση της τάξεως του 19,8% τον Μάρτιο έναντι αύξησης 20% τον Φεβρουάριο, 19,3% τον Ιανουάριο και 17,8% τον Δεκέμβριο. Με δεδομένο ότι υπάρχει διαφορά φάσης στην τιμολόγηση των τροφίμων – θυμίζουμε ότι οι αυξήσεις καθυστέρησαν να περάσουν στην αγορά συγκριτικά με την αύξηση των τιμών της ενέργειας – είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χρειαστούν αρκετοί μήνες ακόμη για να δουν οι καταναλωτές τις πρώτες ουσιαστικές μειώσεις τιμών στο καλάθι του σουπερμάρκετ.