Το «Καλάθι του νοικοκυριού» επέστρεψε στην «κανονική» του σύνθεση, με τις 60 κατηγορίες προϊόντων, μετά τη λήξη της ισχύος του «Καλαθιού της Σαρακοστής» και στη συνέχεια του «Καλαθιού του Πάσχα» που εφαρμόστηκαν το προηγούμενο διάστημα.
Σήμερα, όπως κάθε Τετάρτη οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ που συμμετέχουν στο μέτρο αναρτούν τις ανανεωμένες λίστες τους στο e-καταναλωτής.
Όπως επεσήμανε σε ανάρτησή του στο twitter ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης την τρέχουσα εβδομάδα στο «Καλαθιού του Νοικοκυριού», «είχαμε μεγάλες μειώσεις συνολικά, -2,5% στη μεσοσταθμική του αξία σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα. Είναι η 4η συνεχόμενη εβδομάδα με μεσοσταθμική μείωση.
Συγκεκριμένα, από 1.134 προϊόντα 57 (5.03%) παρουσίασαν μικρή αύξηση, 44 (3.88%) παρουσίασαν μεγάλη μείωση και 1.033 (91.09%) παρέμειναν σταθερά! Η προσπάθεια για την αντιμετώπιση της Ακρίβειας συνεχίζεται».
Οι τιμές των τροφίμων πάντως σε κάθε περίπτωση και πέραν του «καλαθιού του νοικοκυριού» συνεχίζουν να πιέζουν τους καταναλωτές καθώς παραμένουν υψηλές, με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ να δείχνουν αύξηση στη συγκεκριμένη κατηγορία κατά 14,3% σε ετήσια βάση. Γαλακτοκομικά και αυγά: (23,1%),Κρέατα (19,8%), Έλαια και Λίπη: (17,5%), Ψωμί και Δημητριακά (15,6%) οδηγούν την κούρσα των ανατιμήσεων σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία.
Υπενθυμίζεται εξάλλου πως κρίθηκε απαραίτητο από το υπουργείο Ανάπτυξης να δοθεί τρίμηνη παράταση στο «Καλάθι του νοικοκυριού» το οποίο και πλέον θα ισχύσει έως τις 30 Ιουνίου.
Σε ό,τι αφορά πάντως στο πώς βλέπουν οι καταναλωτές την αποτελεσματικότητα του «καλαθιού», σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήσαν η εταιρεία Rass σε συνεργασία με τη Netrino και παρουσιάστηκε στο πρόσφατο Food Retail Summit 2023, το 20,8% απάντησε ότι έχει αποδώσει ή ότι μάλλον έχει αποδώσει. Το 4,9% απάντησε ότι «μάλλον δεν έχει αποδώσει» ενώ σε ποσοστό που φτάνει το 64,8% απαντούν ότι «δεν έχει αποδώσει». Τέλος σε ποσοστό 8,3% οι συμμετέχοντες στην έρευνα απάντησαν πως δεν γνωρίζουν το μέτρο.