Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου, 2024
21.5 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ηράκλειο, με υγιείς βάσεις ποιοτικής ανάπτυξης και βιώσιμης αστικής κινητικότητας

Πρέπει να διαβάσετε

Νίκος Βασιλάκης
Νίκος Βασιλάκης
Μηχανικός Υλικών
O Νίκος Βασιλάκης είναι MSE Msc Μηχανικός Υλικών, Πρόεδρος Επιτροπής Βιομηχανίας & Παραγωγικής Ανασυγκρότησης του ΤΕΕ/ΤΑΚ, Σύμβουλος Βιομηχανικής Κυκλικής Ανάπτυξης -ESG-CΟx-RnD & Διαχείρισης Έργων, Μέλος του ΔΣ του Ο.Α.Κ ΑΕ και Μέλος Ελληνικής Εταιρείας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων

Πολλή συζήτηση γίνεται για το πως πρέπει να σχεδιαστεί και να συνεχιστεί η ανάπτυξη του Δήμου Ηρακλείου.

Θέλουμε Απλώς μια Μεγαλούπολη ή έναν Τόπο να Ζούμε;

Πλειάδα αυτοδιοικητικών προτάσεων στο τραπέζι για τον συμπολίτη μας να αποφασίσει για τον προσεχή Οκτώβριο.

Σίγουρα ως δημότες, πολίτες αλλά και επισκέπτες ενός προορισμού επιζητούμε την ποιότητα , την βιωσιμότητα και την συμπεριληπτική σχεδίαση του μέλλοντος του προορισμού.

Η ανεξάρτητη αυτοδιοικητική κίνηση «Ηράκλειο για Όλους» ανέπτυξε και προτείνει έξι θεματικούς άξονες για τον μετασχηματισμό του Ηρακλείου σε τόπο να ζεις.

Κομβικός παράγοντας για την ποιότητα διαβίωσης μας αποτελεί η Βιώσιμη Αστική κινητικότητα, ουσιαστικά εστιάζοντας στην προσβασιμότητα και τα σχέδια αστικής αναπλάσεως.

Σε πρόσφατη παρέμβαση της στα κοινωνικά δίκτυα η Πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών, Συγκοινωνιακών Έργων και Κυκλοφοριακού Σχεδιασμού του ΤΕΕ/ΤΑΚ μας ενημερώνει πως το αποτελέσμα για τα σχέδια αστικής προσβασιμότητας για την Πόλη του Ηρακλείου, σαν σύνολο εκτιμώ αναφέρεται, είναι ντροπιαστικό για όλους μας.

Για μικρές πόλεις, για Δήμους και Περιφέρειες για δημόσιες υπηρεσίες, για χώρους αναψυχής, ακόμα και για χώρους υγείας.

Πάρκα, πλατείες, παιδικές χαρές με μηδενική προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία και ειδικές δεξιότητες.

Σχολεία, κοινοτικά καταστήματα, κτίρια αστυνομίας, κέντρα εξυπηρέτησης πολιτών απόλυτα μη προσβάσιμα.

Δημόσια κτίρια με εισόδους δυσπρόσιτες, επιχειρήσεις που επενδύουν στην καινοτομία αλλά όχι στην στοιχειώδη δυνατότητα πρόσβασης, δρόμοι χωρίς πεζοδρόμια και ελλιπής υποδομές.

Πώς συζητάμε λοιπόν για Βιώσιμη αστική ανάπτυξη/κινητικότητα χωρίς Σχέδια αστικής Προσβασιμότητας (ΣΑΠ);

Επιθυμούμε να καταστήσουμε τον Δήμο Ηρακλείου πέρα από αναπτυξιακό πρότυπο ΟΤΑ Α βαθμού και ένα Δήμο πρότυπο στην προσβασιμότητα και την αστική κινητικότητα.

Επιθυμούμε η όποια οικονομική μεγένθυση να μετατραπεί σε ποιοτική Ανάπτυξη που θα καταστήσει το Ηράκλειο βιώσιμο Αστικό Κέντρο.

Αν επιθυμούμε βιώσιμη μετακίνηση ανθρώπων αλλά και αγαθών στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, με πρότυπα Ε (περιβαλλοντικό) S( κοινωνικό) G(οικονομικό/διακυβέρνηση) τότε οφείλουμε πρώτα να επανασχεδιάσουμε την προσβασιμότητα στα Δημόσια κτίρια και υπηρεσίες.

Πολλά έγιναν σε θέματα προσβασιμότητας στο Ηράκλειο, αλλά όχι τα απαιτούμενα, όχι τα επιθυμητά.

Θέλουμε μειωμένη ρύπανση στο αστικό κέντρο;

Επιθυμούμε απρόσκοπτη κινητικότητα για όλα τα κοινωνικά στρώματα και ιδιαίτερες ομάδες πληθυσμού;

Αυτά δεν θα επιτευχθούν μόνο με οικονομικό σχεδιασμό επιδοτήσεων μέσων μεταφοράς, αλλά με ολικό επανασχεδιασμό των ΣΑΠ για τον Δήμο μας.

Διαθέτουμε την Οπτική, και αναζητούμε να μας εμπιστευτεί ο συμπολίτης μας την προοπτική δυνατότητα για να καταστήσουμε το Ηράκλειο τόπο να Ζεις.

Μαζί Μπορούμε για τον Σχεδιασμό ενός ποιοτικού – βιώσιμου Δήμου χωρίς αποκλεισμούς.

IraklioGiaOlous

Άλλα Πρόσφατα