Ο Δήμος Μινώα Πεδιάδας στο πλαίσιο συμμετοχής του στην «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας 2021» διοργάνωσε στο Αμφιθέατρο 1ου Επαγγελματικού Λυκείου (ΕΠΑΛ) Αρκαλοχωρίου, ημερίδα με θέμα: «Οδική ασφάλεια και βιώσιμη κινητικότητα: Την γνωρίζω; Την εφαρμόζω;»

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στον Σωτήρη Μεταξά, ο δήμαρχος Μανώλης Φραγκάκης, τόνισε πως ο δήμος Μινώα για πρώτη φορά συμμετέχει στην Εβδομάδα Βιώσιμης Κινητικότητας, με διάφορες δράσεις, «όπως είναι ο χρωματισμός των διαβάσεων για να προειδοποιήσουμε και να ενημερώσουμε τους δημότες ότι οι διαβάσεις είναι κάτι που πρέπει να το σέβονται και να δίνουμε τις προτεραιότητες που πρέπει στους πεζούς. Αυτό συμβαίνει σε όλη την Ευ

Μια άλλη δράση, είναι ότι σταματάει η κυκλοφορία αύριο Τετάρτη, για δύο ώρες στα δύο μεγάλα κέντρα στο Αρκαλοχώρι και στο Καστέλλι. «Άλλη δράση είναι η κίνηση με ποδήλατα, με πατίνια και με τα πόδια γιατί όλα αυτά είναι δράσεις που δεν μολύνουν το περιβάλλον είναι ωφέλιμες και για την υγεία των ανθρώπων και προσπαθούμε με κάθε μέσο να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει ότι η κίνηση με το αυτοκίνητο, πρέπει να μειωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο και να βρούμε εναλλακτικές λύσεις ώστε να κινούμαστε έτσι για να έχουμε ένα περιβάλλον, μέσα στην κλιματική αλλαγή που έρχεται και μέσα στην επιβάρυνση που υπάρχει από όλα αυτά, να είμαστε πιο ωφέλιμοι για το περιβάλλον».

Σύμφωνα με τον κ. Φραγκάκη, σε έρευνα που πραγματοποιήθηκε από τον δήμο Μινώα, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα αυτοκίνητα που θα επισκέπτονται στο μέλλον το νέο αεροδρόμιο, θα δημιουργήσουν μεγαλύτερη μόλυνση από τα ίδια τα αεροπλάνα! «Μπορεί να ακούγεται παράξενο όμως είναι πραγματικό και γι’ αυτό πρέπει να αφουγκραστούμε τις κραυγές των ανθρώπων που ενδιαφέρονται για το περιβάλλον ώστε να μπορούμε να πούμε ότι προσφέραμε κάτι και να είναι λιγότερη η επιβάρυνση».

Ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Αρκαλοχωρίου

Από την πλευρά της η Αγρ. Τοπογράφος Μηχανικός, Συγκοινωνιολόγος, MSc. Πολεοδόμος – Ερευνήτρια Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας ΕΜΠ Μαρία Σίτη ανέφερε πως είναι πολύ κρίσιμο να σκεφτεί κανείς ότι οι παρεμβάσεις για την προώθηση των εναλλακτικών μέσων, θα πρέπει να ξεκινούν από την μικροκλίμακα της γειτονιάς, από τις περιοχές γύρω από τα σχολεία, γύρω από περιοχές που μαζεύονται το πρωί και το μεσημέρι ευάλωτοι χρήστες. «Είναι πολύ σημαντικό γιατί μια τυπική ελληνική πόλη δεν θα αλλάξει ως δια μαγείας αν πεζοδρομήσουμε το κέντρο. Θα έχουμε σημαντικότερες επιπτώσεις από τις αντιδράσεις και την αντίσταση του κόσμου, να δείξουμε καλά παραδείγματα σε περιοχές γύρω από τα σχολεία. Τα παιδιά κατά 80% έχουν ποδήλατο στο σπίτι άρα δεν είναι μια επιβάρυνση για το νοικοκυριό αλλά δεν μπορούν να το χρησιμοποιήσουν στο δρόμο. Δεν είναι τυχαίο που σε άλλα κράτη επιτρέπουμε στο παιδί να πάει σχολείο με το ποδήλατο και εδώ όχι».