Εργασίες συντήρησης στην «πληγωμένη» γέφυρα στη Λεωφόρο Καζαντζίδη στο Ηράκλειο, πραγματοποιεί η τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας Κρήτης, για να… προλάβει τα χειρότερα.

Οι περισσότερες γέφυρες στην Κρήτη «εκπέμπουν SOS» και μικρές παρεμβάσεις πραγματοποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, πριν τις μεγάλες εργολαβίες για την συνολική αποκατάστασή τους.

Αυτό συμβαίνει και στη Γέφυρα της Λεωφόρου Καζαντζίδη. Πρόκειται για εργασίες επιδιόρθωσης φθορών και συντήρησης, πριν την μεγάλη εργολαβία.

Οι εργασίες ξεκίνησαν νωρίς το πρωί της Τετάρτης 12/11.
Σε τροχιά υλοποίησης οι συμβάσεις για τις 18 «έξυπνες» γέφυρες στην Κρήτη
Σε τροχιά υλοποίησης έχουν μπει και οι έξι συμβάσεις για τις Έξυπνες Γέφυρες στις 13 Περιφέρειες της χώρας από το ΤΕΕ.
Το έργο αφορά στην ανάπτυξη έξυπνων υποδομών γεφυρών για τη παρακολούθηση της δομικής απόκρισης επιλεγμένων γεφυρών, στις 13 Περιφέρειες της χώρας, σε πραγματικό χρόνο, μέσω σύγχρονων συστημάτων και μεθοδολογιών ενόργανης παρακολούθησης της δομικής υγείας.
Το έργο έχει ως αντικείμενο την υλοποίηση έργων έξυπνων γεφυρών που βασίζεται στη δικτύωση συστημάτων ενόργανης δομικής παρακολούθησης σε πραγματικό χρόνο (Real Time Structural Health Monitoring ή RTSHM).
Η εφαρμογή εξειδικευμένων μεθοδολογιών ενόργανης δομικής παρακολούθησης προς άμεση αποτίμηση τεχνικών είναι σύμφωνη με πρακτικές πολλών προηγμένων χωρών και αποτελεί παγκοσμίως την πιο αποδεκτή μέθοδο εκτίμησης ενδεχομένων υποβάθμισης της δομικής υγείας σε βάθος χρόνου.
Τα έργα έξυπνων γεφυρών θα αποτελούνται από καταγραφικούς σταθμούς με σύστημα αδιάλειπτης επικοινωνίας με την ενιαία διαδικτυακή πλατφόρμα, αισθητήρες μέτρησης ανηγμένης αξονικής παραμόρφωσης, αισθητήρες μέτρησης επιτάχυνσης (δονησιογράφους), αισθητήρες μέτρησης στάθμης υδάτων και αισθητήρες μέτρησης θερμοκρασίας.
Η εφαρμογή εξειδικευμένων μεθοδολογιών ενόργανης δομικής παρακολούθησης, συνδυασμού δηλαδή τεκμηρίωσης – ενοργάνωσης και γρήγορης αποτίμησης, αποτελεί παγκοσμίως την πιο δόκιμη μέθοδο εκτίμησης ενδεχόμενων υποβαθμίσεων της δομικής υγείας των κατασκευών σε βάθος χρόνου. Η συνθήκη ελέγχου είναι η αξιολόγηση σε πραγματικό χρόνο της δομικής τρωτότητας των γεφυρών υπό τα συνήθη φορτία λειτουργίας και ο καθορισμός με σαφήνεια των μεγίστων επιτρεπόμενων όριων διελεύσεων (έλεγχος μεγίστων παραμορφώσεων).
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η έγκαιρη πρόβλεψη αστοχιών (situational awareness), δίνεται η δυνατότητα άμεσων λήψεων αποφάσεων και μέτρων (informed decision making process) ενώ παράλληλα εξασφαλίζεται η εξοικονόμηση πόρων μέσω προτεραιοποίησης συντηρήσεων και ενισχύσεων όπου πραγματικά απαιτείται.
Η δεύτερη σύμβαση αφορά στις γέφυρες στην Περιφέρεια Κρήτης έχει ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ για ποσό 6,46 εκατ. ευρώ. Υπεγράφη στις 15 Οκτωβρίου 2024.
Περιλαμβάνονται 18 γέφυρες:
1. ΜΕΤΑΛΛΙΚΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ,
2. ΑΡΑΔΑΙΝΑΣ,
3. ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ,
4. ΡΕΜΑΤΟΣ ΓΙΟΦΥΡΟ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ),
5. ΔΕΜΑΤΙ (ΑΝΕΠΟΔΑΡΗΣ),
6. ΠΟΜΠΙΑΣ,
7. ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑΣ,
8. ΔΥΤΙΚΗ ΧΑΡΑΔΡΟΓΕΦΥΡΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ,
9. ΜΕΣΑΙΑ ΧΑΡΑΔΡΟΓΕΦΥΡΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ,
10. ΠΟΤΑΜΟΥ ΤΑΥΡΩΝΙΤΗ,
11. ΠΟΤΑΜΟΥ ΚΑΡΤΕΡΟΥ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ),
12. ΚΟΙΛΑΔΟΓΕΦΥΡΑ ΛΙΜΕΝΑ ΧΕΡΣΟΝΝΗΣΟΥ/ΣΤΑΛΙΔΑΣ,
13. ΦΡΟΥΖΗ 2,
14. ΡΟΔΑΚΙΝΟΥ ΝΕΑ,
15. ΧΑΜΕΖΙΟΥ,
16. ΧΑΜΕΖΙΟΥ (Α.Δ.1),
17. ΠΛΕΜΕΝΙΑΝΙΩΝ,
18. ΚΑΛΛΙΘΕΑΣ 1.


