Θύελλα αντιδράσεων στην εκπαιδευτική κοινότητα του Ηρακλείου, έχουν προκαλέσει οι αποφάσεις της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως για τη διπλή αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Μιλώντας στο Creta24, ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» Γιώργος Μακράκης ανέφερε πως την προηγούμενη Παρασκευή, η κ. Κεραμέως ακύρωσε την προγραμματισμένη συνάντηση με τις Ομοσπονδίες Εκπαιδευτικών, όπου θα τους ενημέρωνε για το νομοσχέδιο. «Δυστυχώς, δεν πληροφορηθήκαμε για το σχέδιο νόμου που έχει κυκλοφορήσει. Η πάγια τακτική της Υπουργού είναι να δίνει διαρροές στον τύπο και μετά ακολούθως να ενημερώνει και επισήμως τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες. Αναβλήθηκε και η παρουσίαση του νομοσχεδίου στο Υπουργικό Συμβούλιο χθες. Σε σχέση με το περιεχόμενο του σχεδίου νόμου η ηγεσία βρίσκεται εκτός τόπου και χρόνου γιατί δεν μπορεί σε μια τόσο δύσκολη συγκυρία που βρίσκονται τα δημόσια σχολεία να αλλάζει ξανά και ξανά τη διαδικασία, την μοριοδότηση και το πλαίσιο κάτω από το οποίο θα γίνει η μοριοδότηση και η κρίση στελεχών».
Σύμφωνα με τον κ. Μακράκη, το προηγούμενο πλαίσιο εφαρμόστηκε μια φορά και δεν έγιναν γνωστές οι αποτιμήσεις του. «Δεν είδαμε ποια ήταν τα θετικά και τα αρνητικά. Έρχεται σήμερα η σημερινή ηγεσία να αλλάξει το πλαίσιο προσθέτοντας κομματικά χαρακτηριστικά για τις επιλογές των θέσεων».
Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε οι εκπαιδευτικοί είναι υπέρ ενός προγραμματισμού και μιας αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου. «Πρόθεση της σημερινής κυβέρνησης είναι να δώσει ένα πλαίσιο αξιολόγησης κυρίως οικονομικά χαρακτηριστικά. Δηλαδή μέσα από την αξιολόγηση να έχουμε μια κατηγοροποίηση σχολείων ανάλογα με τα αποτελέσματα, χωρίς όμως να εξετάζονται τα πλαίσια κάτω από τα οποία λειτουργούν τα σχολεία. Έχουμε πρόταση και όταν μας καλέσει η Υπουργός θα την πούμε. Πάνω σε αυτή θεωρούμε ότι πρέπει να πατήσει η ηγεσία και όχι με οικονομοτεχνικά χαρακτηριστικά να γίνεται η αξιολόγηση, που έχει αποτύχει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες».
Από την πλευρά του, ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου Μανώλης Μπελαδάκης, επεσήμανε πως η αξιολόγηση είναι κάτι που ταλανίζει την εκπαιδευτική κοινότητα, τα τελευταία 30 χρόνια. «Πρέπει να το προσεγγίζουμε σε ένα βαθμό που θα εξασφαλίζει την αποδοχή από την εκπαιδευτική κοινότητα και να διασφαλίζει τις ενδεχόμενες δυσλειτουργίες. Πρέπει να υπάρχει η αξιολόγηση ώστε να δούμε με κάποιο τρόπο που βρισκόμαστε και που θέλουμε να πάμε. Αξιολόγηση σε σχέση με το εκπαιδευτικό έργο. Άλλο όμως το σε ποια θέση και κατάσταση βρισκόμαστε ως εκπαιδευτικοί, να δούμε αυτά που πρέπει ώστε να παρέμβουμε και να γίνει καλύτερος ο εκπαιδευτικός αλλά και να τον υποστηρίξουμε στις αντίστοιχες δομές ώστε να γίνει καλύτερο το έργο τους και η απόδοση τους».
Πρόσθεσε, πως όλες οι προτάσεις θα εξεταστούν και πως θα στηριχθούν οι όποιες προσπάθειες γίνουν ώστε να υλοποιηθεί το χρονοδιάγραμμα. «Θεωρούμε ότι θα έχει ως στόχο να κάνει καλύτερους τους Έλληνες εκπαιδευτικούς και να τους δώσει περισσότερα εφόδια για να ανταποκριθούν στον ρόλο τους».