Μη διαχειρίσιμες χαρακτήρισε τις αυξήσεις στην τιμή του πετρελαίου κίνησης ο πρόεδρος του υπεραστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου Μανώλης Χαχλιούτης, τονίζοντας πως το κόστος για την πραγματοποίηση των δρομολογίων είναι πλέον είναι τόσο αυξημένο που ακόμα και η επιστροφή στην προ κορωνοϊού εποχή για τον αριθμό των επιβατών στις συγκοινωνίες δεν είναι αρκετή για την οικονομική επιβίωσή τους.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης 92,1 και την Μαρία Μπινιχάκη ο κ. Χαχλιούτης τόνισε πως με το πετρέλαιο κίνησης να αγγίζει τα 2 ευρώ, δεν έχουν πλέον σημασία οι πληρότητες καθώς τα κόστη είναι υπέρογκα. «Αυτή η κατάσταση είναι χειρότερη και από την πανδημία, γιατί στην πανδημία ήμασταν κλειστοί. Τουλάχιστον δεν είχαμε έξοδα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Χαχλιούτη, το ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου πραγματοποιεί όλα τα δρομολόγια, προσαρμοσμένα ωστόσο στις ανάγκες και την κίνηση που καταγράφεται. «Σαφώς και δεν μπορεί αν γίνει σπατάλη στα δρομολόγια», δήλωσε.
Αναφορικά με τα μέτρα που έχουν παρθεί για την στήριξη των πολιτών και των επιχειρήσεων από τις δραματικές αυξήσεις στα καύσιμα ο κ. Χαχλιούτης ανέφερε πως ναι μεν έχουν γίνει κινήσεις, αλλά αυτές δεν είναι αρκετές. Τόνισε μάλιστα ότι η κυβέρνηση πρέπει να εστιάσει στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης ο οποίος πρέπει να μειωθεί, τουλάχιστον, για τις εταιρείες των οποίων το βασικό κόστος είναι το ενεργειακό. «Πρέπει να γίνει κάτι όσον αφορά τα επαγγέλματα τα οποία επηρεάζονται περισσότερο από τις αυξήσεις στα καύσιμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αυξημένο όμως είναι το ενεργειακό κόστος και για τις εγκαταστάσεις αφού οι λογαριασμοί ρεύματος των πρακτορείων και των δύο βασικών σταθμών σε Ηράκλειο και Λασίθι έρχονται «φουσκωμένοι». Ο κ. Χαχλιούτης σημείωσε πως το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου έχει ήδη στραφεί στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας προκειμένου να μειώσει το κόστος, με την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών σε στέγες, ενώ περιμένει και το νέο νομοσχέδιο προκειμένου να εγκαταστήσει ακόμη περισσότερα.
Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα σε όλη αυτή την περίοδο τα εισιτήρια στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου δεν έχουν αυξηθεί. «Δεν υπάρχει καμία αύξηση στα εισιτήρια από το 2010. Εμείς δεν θέλουμε να είναι ακριβό το κόμιστρο έτσι ώστε να είναι αποτρεπτικό στον επιβάτη να μπαίνει στο λεωφορεία, όμως υπάρχουν και όρια και εμείς δεν μπορούμε να απορροφήσουμε όλο το κόστος», δήλωσε ο κ. Χαχλιούτης.
Τέλος αναφορικά με την επιβατική κίνηση τον Μάιο ο κ. Χαχλιούτης σημείωσε πως αυτή άγγιξε το 70% της αντίστοιχης του 2019, ενώ εξέφρασε την αισιοδοξία του για περαιτέρω αύξηση τους επόμενους μήνες.