«Στο Ηράκλειο υπάρχουν δείγματα μιας ώριμης κατεύθυνσης σε στρατηγικής βιώσιμης κινητικότητας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την οδό Δικαιοσύνης. Είστε σε καλό δρόμο αλλά πρέπει να προχωρήσετε πιο γρήγορα και αποφασιστικά δίνοντας την ευκαιρία στους πολίτες να εκδηλώσουν τις απόψεις τους αλλά να καταλάβουν και πόσο μεγάλο είναι το διακύβευμα» τόνισε μιλώντας στον ΣΚΑΪ Κρήτης και την Ελένη Βακεθιανάκη ο καθηγητής Πολεοδομίας και Συγκοινωνιακού Σχεδιασμού στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Θάνος Βλαστός με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο.
Σύμφωνα με τον ίδιο «μπροστά μας έχουμε μια τρομερή αλλαγή που λέγεται κλιματική απορρύθμιση και έχει να κάνει με την επιβίωσή μας. Η Ε.Ε. έχει ήδη κινητοποιηθεί, γι’ αυτό και όλες οι πόλεις άνω των 35.000 κατοίκων υποχρεούνται να εκπονήσουν στρατηγικές βιώσιμης κινητικότητας. Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει λοιπόν σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά δεν μπορώ να πω το ίδιο και για την Ελλάδα».
Ο κ. Βλαστός είχε πριν χρόνια εκπονήσει για το Ηράκλειο μελέτη για τη χρήση ποδηλάτου. «Τότε που σχεδιάζαμε για το ποδήλατο δεν είχαμε συνειδητοποιήσει το πόσο κρίσιμο θα ήταν για την αντιμετώπιση της κλιματικής απορρύθμισης» ανέφερε.
«Στο Ηράκλειο έγινε προχθές η πρώτη δημόσια διαβούλευση για τη στρατηγική βιώσιμης κινητικότητας η οποία εκπονείται για την πόλη. Είναι πολύ σημαντικό οι τεχνικοί και οι επιστήμονες να δώσουν λύσεις για διάφορα ζητήματα κυκλοφοριακής οργάνωσης αλλά να μην υποτιμηθεί καθόλου το ζήτημα της ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των κατοίκων με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής», πρόσθεσε.
Οι στρατηγικές βιώσιμης κινητικότητας στοχεύουν να μειώσουν τη χρήση του αυτοκινήτου, να αυξήσουν το περπάτημα, τη χρήση του ποδηλάτου και της δημόσιας συγκοινωνίας σε πόλεις, όμως, με δημόσιους χώρους όμορφους και δελεαστικούς. «Επί χρόνια προσπαθούσαμε με εντελώς άγαρμπο τρόπο να χώσουμε όλο και πιο πολλά αυτοκίνητα στις πόλεις μας. Όμως οι δρόμοι μας πλέον δεν χωράνε. Ας το καταλάβουμε επιτέλους και ας ψάξουμε να βρούμε τρόπους μετακίνησης οι οποίοι καταναλώνουν λιγότερο χώρο» τόνισε.