Πέμπτη, 20 Νοεμβρίου, 2025
17.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ηράκλειο: «Αδιέξοδο» στην εύρεση λύσης για τους «άστεγους» μαθητές

Πρέπει να διαβάσετε

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποίησαν το μεσημέρι της Δευτέρας, στο δημαρχείο Ηρακλείου γονείς των μαθητών των συστεγαζόμενων 24ου και 31ου Δημοτικών σχολείων καθώς το κτίριο όπου στεγάζονται κρίθηκε ακατάλληλο μέχρι την επισκευή του, μετά τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου.

Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Γιάννης Αναστασάκης, ανέφερε πως η αγωνία όλων είναι η ασφάλεια των κτιρίων αλλά και να εφαρμοστεί η καλύτερη δυνατή λύση. «Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να μπουν παιδιά σε μη ασφαλή κτίρια. Όταν μιλάμε για απαιτήσεις νέων τεχνικών έργων, που δεν μπορούν να καλυφθούν από τα τεχνικά συνεργεία του δήμου, συζητάμε για μερικές εβδομάδες και πάνω. Καταφέραμε να μαζέψουμε τις μικρές ζημιές που υπάρχουν σε μικρά σχολεία, ώστε να μπουν τα παιδιά στις θέσεις τους αλλά υπάρχουν περιπτώσεις όπως το 7ο Δημοτικό Σχολείο, τα συστεγαζόμενα στο ΤΑΛΩΣ, με αποκορύφωμα το 24ο και 31ο Δημοτικό που χρειάζεται μια ειδική μελέτη ενίσχυσης και ένα έργο ενίσχυσης. Εν τω μεταξύ πρέπει να βρούμε μια εξίσου δύσκολη λύση, αν θεωρήσουμε ότι πρέπει να βρούμε λυόμενες αίθουσες. Πρέπει να χορηγήσει το αρμόδιο υπουργείο τον ικανό αριθμό αίθουσες ώστε τα παιδιά να κάνουν μάθημα την ίδια ώρα σε πρωινή ζώνη».

Από την πλευρά του, ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηρακλείου Μανώλης Μπελαδάκης τόνισε πως υπάρχουν προβλήματα και στο 7ο Δημοτικό ενώ παράλληλα υπάρχει επικοινωνία με το ΚΤΕΛ για τις μεταφορές των παιδιών του Αρκαλοχωρίου. «Είναι σύνθετο το πρόβλημα και αφορά και άλλους δήμους. Ο δήμαρχος Αρχανών – Αστερουσίων έχει προβλήματα. Σε κάθε περίπτωση, σε ότι έχει να κάνει με το 24ο και 31ο Δημοτικό εμείς κληθήκαμε μια αυτοψία και μας διαβεβαίωσαν οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων αλλά και οι εκπαιδευτικοί ότι βλέπανε με θετική ματιά, τη λειτουργία του ενός από τα 2 σχολεία, σε απογευματινή βάρδια. Από τη στιγμή που ένα σχολείο βγαίνει σε αναστολή, ενεργοποιείται αυτόματα η τηλεκπαίδευση. Δεν είναι όπως το δήμο Μινώα που τα παιδιά έχασαν τις κατοικίες τους. Άρα προσπαθούμε να δούμε πως θα διασφαλίσουμε μια υποτυπώδη εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Εδώ έχουμε τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, να λειτουργεί κανονικά και αμέσως. Αν τώρα είναι να πάμε σε μια άλλη επιλογή που έχει να κάνει με την επιλογή αιθουσών που να υπάρχουν ή να διαμορφωθούν και να στεγάσουν τους μαθητές ή αν οι γονείς και το εκπαιδευτικό προσωπικό επιλέξουν να πάνε σε διδασκαλία εκ περιτροπής. Αυτό μέλει να έρθει με εισήγηση και είναι θέμα που θα το εξετάσουμε. Η αρμοδιότητα της αποκατάστασης των κτιριακών υποδομών δεν έχει να κάνει με εμάς».

Η αντιδήμαρχος Παιδείας Στέλλα Αρχοντάκη, αναφέρθηκε στην επίσκεψη των γονέων στο δημαρχείο. «Μου είπαν ότι θέλουν την Τετάρτη – και ήταν λίγο επιτακτικό το αίτημα, τα παιδιά να μπουν σε αίθουσες και να γίνει η διδασκαλία δια ζώσης. Εντάθηκαν λίγο οι τόνοι, ησυχάσαμε λίγο και τέλος. Ο δήμος δεν έχει μαγικό ραβδί να αποκαταστήσει ζημιές ή να κτίσει σχολεία εν μια νυκτί. Το Ηράκλειο είχε πάντα με τις αίθουσες πρόβλημα. Αυτή η δημοτική αρχή έχει κάνει πολλές προσπάθειες».

Σύμφωνα με την κα. Αρχοντάκη, υπάρχουν δύο θέματα για το τι θα γίνει στο άμεσο μέλλον και στο… απώτερο. «Έχουμε σχολείο που σε 1,5 μήνα θα επιστρέψει και το άλλο στη Γερωνυμάκη που θα καθυστερήσει όσο καθυστερήσει η μελέτη και η επισκευή. Ο δήμαρχος συναντήθηκε στο Αρκαλοχώρι με παράγοντες του υπουργείου και ρώτησαν πόσες λυόμενες αίθουσες χρειαζόμαστε  και αν δεν έχει σταλεί ήδη, ετοιμάζεται έγγραφο για τις άμεσες ανάγκες. Όσον αφορά το σχολείο στη Γερωνυμάκη, οι υποδομές είναι έτοιμες για να μπουν οι πρώτες αίθουσες που σε ένα μήνα θα είναι εδώ αν τρέξει ο κρατικός μηχανισμός. Για το 7ο Δημοτικό, δεν ξέρω τι μπορεί να γίνει. Είχε προκριθεί μια λύση, δηλαδή το πρωί – απόγευμα και οι λυόμενες αίθουσες. Εγώ θα πρότεινα μια λύση, γιατί είπαμε με τον κ. Δήμαρχο να ψάξουμε όσες λύσεις μπορούμε για να προτείνουμε και για το 24ο – 31ο Δημοτικό. Από τη θητεία μου λέω ότι δεν είναι απλό να βρεθούν οι χώροι πολλώ δε μάλλον, κτίρια».

Πρόσθεσε δε, πως εξετάζεται και η δημοτική περιουσία ωστόσο είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν αυτοί οι χώροι ώστε να μετεγκατασταθεί ένα σχολείο. «Υπάρχει το οικόπεδο στο Λιμάνι που είχε εγκατασταθεί το 6ο όσο καιρό κτιζόταν αλλά και εκεί χρειάζεται χρόνος».

Η κα. Αρχοντάκη ανέφερε πως όσον αφορά το Πολιτιστικό Κέντρο Ηρακλείου, είναι μια δομή που δεν μπορεί να υποδεχτεί μαθητές. «Έχει ακατάλληλους χώρους, είναι κατειλημμένη από υπηρεσίες του δήμου, έχει διαδρόμους, εξωτερικούς χώρους, σκάλες. Καμία επιτροπή δεν θα το βγάλει κατάλληλο ακόμη και αν ήταν άδειο».

Στον αντίλογο, το μέλος της Επιτροπής Γονέων του 24ου και 31ου Δημοτικού Σχολείου Αναστασία Λιάγκου, που επίσης μίλησε στην τηλεόραση CRETA, αναφέρθηκε στην σημερινή παράσταση διαμαρτυρίας, λέγοντας πως δεν πήραν καμία σαφή απάντηση αλλά ούτε και κάποιο χρονοδιάγραμμα για το τι θα γίνει με τους μαθητές. «Η κα. Αρχοντάκη, μας είπε ότι είναι δύσκολο και δεν υπάρχουν κτίρια. Ευτυχώς ήρθε και ο δήμαρχος Ηρακλείου, ο οποίος δέχτηκε την Επιτροπή και μας είπε ότι δεν μπορεί να δεσμευτεί αλλά θα δει αν υπάρχει λύση. Όμως, το πρόβλημα υπάρχει. Εμείς και τα παιδιά μας μένουν χωρίς δια ζώσης εκπαίδευση εδώ και 15 ημέρες μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης. Το πρόβλημα είναι πραγματικό, ο κ. Μπελαδάκης είπε ότι πήραν μια απόφαση χωρίς να σκεφτούν πραγματικά το πρόβλημα, ότι οι γονείς δουλεύουν και δεν μπορούν να βοηθήσουν  τα παιδιά τους. Αλλά αυτό είναι το Α και το Ω».

Ο κ. Αναστάσακης ανέφερε ότι ουσιαστικά έχει αποσυρθεί από τη διαδικασία το παλιό πετρόχτιστο σχολείο μέχρι να γίνει η μελέτη και υλοποίηση ενώ πρόσθεσε πως υπάρχει έλλειψη λυόμενων αιθουσών, κάτι που είναι πολύ σημαντικό. «Χρειάζονται 8 λυόμενες αίθουσες που δεν διατείθονται, δεν έχουμε stock από λυόμενες αίθουσες για να ανατιμετωπίσουμε το γεγονός. Χρειάζεται κάποιος χρόνος. Έχει έρθει σε επαφή ο δήμαρχος με το αρμόδιο υπουργείο ώστε να διατεθούν και στο δήμο Ηρακλείου, ικανός αριθμός αιθουσών για να εξυπηρετήσουμε πρωτίστως το εν λόγω σχολείο αλλά και άλλα δημοτικά σχολεία».

Όπως ανέφερε ο κ. Αναστάσακης από την πλευρά του, κλιμάκιο μηχανικών έλεγξε πάνω από 230 σχολεία σε 10 ημέρες και ανατέθηκε σε ένα άλλο κλιμάκιο μηχανικών η εκπόνηση της σχετικής μελέτης. «Παίρνουν τις παρατηρήσεις και τις μετατρέπουν σε τεχνικές λύσεις. 1 εκ. ευρώ είναι οι επουσιώδεις ζημιές σε 230 σχολεία. Πρόβλημα αντιμετωπίζουν τα μισά αλλά τα σοβαρά προβλήματα είναι σε καμία δεκαριά. Δρομολογείται η ανάθεση, αξιοποιώντας τη διαδικασία του κατεπείγοντος ώστε από την άλλη εβδομάδα να ξεκινήσουν επεμβάσεις. Καμία λύση εφικτή δεν θα πάρει πάνω από 1,5 – 2 μήνες».

Δείτε εδώ ολόκληρη τη συζήτηση:

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα