Κυριακή, 23 Φεβρουαρίου, 2025
5 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Ηλεκτρονικά Συστήματα Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών (ΗΣΔΜΤΠ) – Destination Management Systems (DMS) στον Δήμο Χερσονήσου

Πρέπει να διαβάσετε

Στις εκλογές της 26ης Μαίου καλούμαστε να αποφασίσουμε την μελλοντική πορεία του τόπου μας. Είναι τόσο κρίσιμη η τωρινή εκλογική διαδικασία, που επιβάλλεται να θεσουμε τα σωστά ερωτήματα και να αναζητήσουμε τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους αναβάθμισης του Δήμου Χερσονήσου.

Οι προκλήσεις είναι μπροστά μας, καλούμαστε να αντιδράσουμε και να προχωρήσουμε μπροστά με στρατηγικό πλάνο στο οποίο θα πρέπει να έχουμε σαν πρώτη προτεραιότητα την ουσιαστική πλέον χρήση των Ηλεκτρονικών Συστημάτων Διαχείρισης και Μάρκετινγκ Τουριστικών Προορισμών (ΗΣΔΜΤΠ) – Destination Management Systems (DMS).
Ο Δήμος Χερσονήσου είναι από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς και πρέπει να εισέλθει σε μια πιο μοντέρνα αξιολόγηση των συνθηκών, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστικός στη νέα ψηφιακή εποχή του τουριστικού κλάδου.
Σύμφωνα με τον Buhalis (2003) τα συστατικά ενός προορισμού μπορούν να συνοψιστούν στο πλαίσιο των 6Α: Attractions, Accessibility, Amenities, Available packages, Ancillary services and Activities, δηλαδή σε: Αξιοθέατα, Προσβασιμότητα, Εγκαταστάσεις, Διαθέσιμα πακέτα, Συμπληρωματικές υπηρεσίες και Δραστηριότητες.
Άρα είναι κρίσιμο την επόμενη μέρα των εκλογών να επικεντρωθούμε γύρω από αυτό το πλαίσιο, βασίζοντας την συνολική στρατηγική μας στο να αντιμετωπίσουμε τα μειονεκτήματα και τα προβλήματα μας στους παραπάνω τομείς, ενώ παραλλήλα να αναδείξουμε και να προωθήσουμε τα δυνατά μας σημεία. Ο προορισμός μας είναι ένα τουριστικό θέρετρο που προσφέρει χαλάρωση, ψυχαγωγία και επαφή με την φύση, για κάποιους μάλιστα είναι κάτι το μοναδικό, που σπάνια θα απολαύσει στην ζωή του, οπότε η στρατηγική μας προσέγγιση πρέπει να είναι ανάλογη!
Ένα ΗΣΔΜΤΠ αποτελείται από μία βάση δεδομένων με τα προϊόντα (για παράδειγμα αξιοθέατα, καταλύματα, ταξιδιωτικές πληροφορίες κλπ), μία βάση δεδομένων με τους πελάτες (με αυτούς που χρησιμοποιούν ή έχουν χρησιμοποιήσει τη βάση) και ένα σύστημα κράτησης θέσεων (Sussmann and Baker, 1996), έτσι ώστε η επικοινωνία μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών να γίνει πιο άμεση και ακριβής!
Καθώς διανύουμε τη «νέα εποχή της πληροφορίας» η απόσταση ανάμεσα στους προμηθευτές και τους καταναλωτές μειώνεται και οι προορισμοί που θέλουν να παραμείνουν κυρίαρχοι στην αγορά θα πρέπει να κλείσουν το κενό ανάμεσα σε αυτούς και τους καταναλωτές γρήγορα.
Η χρήση ενός κεντρικού μηχανογραφικού συστήματος από έναν οργανισμό που είναι υπεύθυνος για τον προορισμό καθιστά δυνατή τη διανομή συνεκτικών πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά ενός προορισμού και συνεισφέρει στον προγραμματισμό, στο μάνατζμεντ και στο μάρκετινγκ των περιοχών σαν τουριστικές οντότητες ή εμπορικά σήματα (Buhalis, 2000; Ritchie & Ritchie, 2002).
Πρέπει να τονίσουμε, ότι τα ΗΣΔΜΤΠ δεν είναι απλά η ιστοσελίδα ενός Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού, αλλά υποστηρίζουν μια ευρεία γκάμα από εφαρμογές προώθησης, μάρκετινγκ και πωλήσεων χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες, ώστε να συνεισφέρουν σε πολύ μεγάλο βαθμό στην αύξηση και διατήρηση της ανταγωνιστικότητας ενός προορισμού.
Ο Δήμος Χερσονήσου ακολουθώντας πετυχημένα παραδείγματα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο επιβάλλεται να εισχωρήσει στο μονοπάτι του σύγχρονου ψηφιακού τουριστικού κλάδου, και σύντομα να αποτελέσει πρότυπο καινοτομίας & ανταγωνιστικότητας για τους υπόλοιπους προορισμούς της χώρας μας.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα