Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελούν πλέον το 25,4% των συνολικών πωλήσεων των σούπερ μάρκετ συνεχίζοντας την ανοδική τάση του περασμένου έτους.
Η όλο και αυξανόμενη «στροφή» των καταναλωτών προς πιο οικονομικές λύσεις, εν μέσω ακρίβειας, αποτυπώνεται στα στοιχεία της εταιρείας NielsenIQ για το πρώτο τρίμηνο του 2023 κι ενώ την ίδια περίοδο καταγράφηκαν ανατιμήσεις της τάξεως του 12,2% στο ράφι.
Τα προϊόντα ιδιωτικής διεκδικούν όλο και μεγαλύτερο μερίδιο στις αγορές των καταναλωτών, γεγονός που διαφοροποιεί και τις κινήσεις από πλευράς των επιχειρήσεων με επώνυμα προϊόντα, οι οποίες προσπαθούν να γίνουν ακόμη πιο ανταγωνιστικές και παράλληλα να περιορίσουν τις απώλειες προς τα PL. Έτσι το πρώτο τρίμηνο του έτους καταγράφηκε αύξηση των προωθητικών τους ενεργειών από το 66,7% που ήταν στο τέλος της περασμένης χρονιάς, στο 68,2%.
Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές φαίνεται να προτιμούν για τις αγορές τους κατά κύριο λόγο τις μεγαλύτερες «αίθουσες» άνω των 2500 τ.μ., στις οποίες εκτός από πιο πολλές επιλογές βρίσκουν επίσης περισσότερες διαθέσιμες προσφορές και πιο ανταγωνιστικές τιμές. Έτσι, ανάμεσα στους διαφορετικούς τύπους καταστημάτων σούπερ μάκρετ, η συγκεκριμένη κατηγορία εμφανίζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, της τάξεως του 11,5%.
Σε ό,τι αφορά στην κατανάλωση καταγράφεται μείωση στον όγκο πωλήσεων κατά 3,5%. Εκείνο ωστόσο που παρατηρεί ωστόσο η NielsenIQ είναι πως η πτωτική πορεία των όγκων φαίνεται να είναι πιο συγκρατημένη το φετινό πρώτο τρίμηνο σε σχέση με το αντίστοιχο του 2022 όταν και έφτανε το -7,0%. Γεγονός που, όπως επισημαίνεται, δείχνει ότι οι καταναλωτές εμφανίζουν πλεόν μια πιο συγκρατημένη αντίδραση στην αύξηση των τιμών.