Δευτέρα, 14 Ιουλίου, 2025
29.9 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Η πρόταση του Οργανισμού Ανάπτυξης για τον ΒΟΑΚ

Πρέπει να διαβάσετε

Στον αγώνα δρόμου που έχει ξεκινήσει προκειμένου μεγάλα έργα της Κρήτης να χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης «τρέχει» και ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης.

Λίγες ώρες μετά τη δήλωση του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, σύμφωνα με την οποία το υπουργείο ήδη τρέχει τις διαδικασίες ώστε ο Βόρειος Οδικός Άξονας να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης και με δεδομένο πως για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει όλα τα έργα να έχουν συμβασιοποιηθεί μέχρι το τέλος του 2022, ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ, Γιώργος Αγαπάκης εξήγησε τι σημαίνει ένταξη του ΒΟΑΚ στο Ταμείο Ανάκαμψης, ποια κομμάτια του μπορούν να ενταχθούν αλλά και τι θα γίνει σε περίπτωση που απορριφθεί κάποιος φάκελος.

O κ. Αγαπάκης μίλησε στον ΣΚΑΪ Κρήτης 92,1 και τον Σωτήρη Μεταξά και ξεκαθάρισε πως το κομμάτι του Βόρειο Οδικού Άξονα για το οποίο έχει ήδη προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού της παραχώρησης, δηλαδή το κομμάτι Κίσσαμος-Χανιά, Χανιά-Χερσόνησος, Χερσόνησος-Νεάποληέχει προταθεί από το υπουργείο για να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και μόνο σε ότι αφορά το σκέλος χρηματοδότησης από το ελληνικό δημόσιο, αφού το υπόλοιπο θα χρηματοδοτηθεί από τον παραχωρησιούχο.

«Ο ΟΑΚ έχει καταθέσει δύο πακέτα προτάσεων με 9 έργα, που αφορούν σε τμήματα του ΒΟΑΚ και όχι μόνο του ΒΟΑΚ, τα οποία δεν έχουν σχέση με το κομμάτι για το οποίο έχει ήδη προχωρήσει η διαδικασία του διαγωνισμού της παραχώρησης», ανέφερε ο κ. Αγαπάκης εξηγώντας πως πρόκειται για έργα που αφορούν στα τμήματα Νεάπολη έως Σητεία και στην παράκαμψη της Κισάμου. Σύμφωνα με τον ίδιο ο προϋπολογισμός των προτάσεων είναι 500 εκατ. ευρώ για την πρώτη και 170 εκατ. ευρώ για την δεύτερη.

Ο κ. Αγαπάκης χαρακτήρισε ρεαλιστικό στόχο την ένταξη των έργων αυτών στο χρηματοδοτικό εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης καθώς πέντε από τα εννιά έργα έχουν ήδη έγκριση περιβαλλοντικών όρων ενώ κάποια από αυτά έχουν και οριστικές μελέτες.

Πλέον απομένουν κάποιες συμπληρωματικές μελέτες με τον διευθυντή συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ να τονίζει πως τα έργα αυτά είναι εφικτό να δημοπρατηθούν το 2021 και να συμβασιοποιηθούν το 2022, ενώ με αυτό το πλάνο αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί το 2026.

Ο κ. Αγαπάκης δήλωσε αισιόδοξος για την ένταξή τους στο Ταμείο Ανάκαμψης, αν και για να γίνει αυτό θα πρέπει να πληρούν κάποιες συγκεκριμένες προυποθέσεις, ωστόσο τόνισε πως αν δεν γίνει κάτι τέτοιο θα υπάρχουν έτοιμες οι μελέτες ώστε τα έργα να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ 2020-27.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα