Δευτέρα, 7 Απριλίου, 2025
17.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Η πρόταση του Δήμου Μινώα Πεδιάδας για τις οδικές συνδέσεις του νέου αεροδρομίου

Πρέπει να διαβάσετε

Επιστολή προς την ΠΕΔ Κρήτης και τους Δημάρχους Αγίου Βασιλείου, Αμαρίου, Φαιστού, Γόρτυνας, Αρχανών- Αστερουσίων, Βιάννου κσι Χερσονήσου, απέστειλε ο Δήμαρχος Μινωα Πεδιάδας Βασίλης Κεγκέρογλου, σε συνέχεια της εσπερίδας που διοργανώθηκε με θέμα τη σύνδεση του νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλλι με τη νότια Κρήτη, στην οποία παρέστη και ο ίδιος.

Ο Δήμαρχος μέσω της επιστολής, κατέθεσε εγγράφως την πρόταση του Δήμου Μινώα Πεδιάδας για τις οδικές συνδέσεις του νέου Α/Δ και για τις πηγές χρηματοδότησης.

Ειδικότερα, στην επιστολή, κάνει συγκεκριμένη πρόταση τόσο για τη σύνδεση του Α/Δ με το νότιο Ρέθυμνο και την Μεσαρά μέσω του ΝΟΑΚ με κατασκευή κλάδου από τα Καστελλιανά προς κόμβο Αρκαλοχωρίου και ΑΔ Καστελλίου, όσο και για σύνδεση του Α/Δ με Βιάννο- Ιεράπετρα και νότιο Λασίθι μέσω του δρόμου Αρκαλοχώρι- Μάρθα – Βιάννος. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Μινώα Πεδιάδας έχει λάβει αποφάσεις και έχει τοποθετηθεί ολοκληρωμένα για όλες τις αναγκαίες οδικές συνδέσεις του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ και το Ηράκλειο, την νότια Κρήτη, τόσο τη νοτιοδυτική προς Μεσσαρά και νότιο Ρέθυμνο όσο και την νοτιοανατολική προς Νότιο Λασίθι αλλά και άλλες εγγύτερες περιοχές και διεκδικεί:

Αναλυτικά οι έγγραφες προτάσεις του Δημάρχου Μινώα Πεδιάδας Βασίλη Κεγκέρογλου:

«Στη συνάντηση της Παρασκευής 4/4/25 στο Δήμο Φαιστού για το κρίσιμο θέμα της σύνδεσης της νότιας Κρήτης με το ΑΔ, κατέθεσα τις προτάσεις μας, τόσο για τις οδικές συνδέσεις όσο και για τις πηγές χρηματοδότησης.

Με βάση την κεντρική και σταθερή επιλογή για την κατασκευή ενός ΝΟΑΚ από το νότιο Ρέθυμνο έως την Ιεράπετρα και το νότιο Λασίθι για την ισόρροπη και βιώσιμη ανάπτυξη προτείνουμε:

Η σύνδεση του Α/Δ με το νότιο Ρέθυμνο και την Μεσαρά να δρομολογηθεί μέσω του ΝΟΑΚ με κατασκευή κλάδου από τα Καστελλιανά προς κόμβο Αρκαλοχωρίου και Α/Δ Καστελλίου,

Διαδρομή: Νότιο Ρέθυμνο, Τυμπάκι, Μοίρες, Άγιοι Δέκα, Πραιτώρια, Καστελλιανά, Αρκαλοχώρι, ΑΔ Καστελλίου, (που συνεχίζεται μέχρι Χερσόνησο)

Εναλλακτικές συνδέσεις με το Α/Δ Καστέλλι που προσθέτουν όμως 10 χιλιόμετρα παραπάνω η καθεμιά, μπορεί να είναι μέσω του δρόμου Πραιτώρια, Σκινιάς, Μάρθα, Αρκαλοχώρι και από Πραιτώρια μέσω Κουνάβων -Πεζών.

Η σύνδεση του Α/Δ με Βιάννο- Ιεράπετρα και νότιο Λασίθι μέσω του δρόμου Αρκαλοχώρι- Μάρθα- Βιάννος

Το Δημοτικό Συμβούλιο Μινώα Πεδιάδας έχει λάβει αποφάσεις και έχει τοποθετηθεί ολοκληρωμένα για όλες τις αναγκαίες οδικές συνδέσεις του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ και το Ηράκλειο, την νότια Κρήτη, τόσο τη νοτιοδυτική προς Μεσαρά και νότιο Ρέθυμνο όσο και την νοτιοανατολική προς Νότιο Λασίθι αλλά και άλλες εγγύτερες περιοχές και διεκδικεί:

Α. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΒΟΑΚ ΚΑΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Για τον δρόμο Χερσόνησος – Καστέλλι – Αρκαλοχώρι που συνδέει το ΑΔ με τον ΒΟΑΚ, την κατασκευή της σήραγγας (που δρομολογείται) και ομοιόμορφα χαρακτηριστικά μέχρι Αρκαλοχώρι.

Για τον δρόμο Ηράκλειο -Αρκαλοχώρι- Βιάννος την αναβάθμιση της ασφάλειας του. Μετατροπή σε τετράιχνο με στηθαίο ασφαλείας, τουλάχιστον στο τμήμα που οι μελέτες δείχνουν μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους.

Μελέτη του τμήματος Πεζά – ΑΔ Καστελλίου

Ολοκλήρωση διάνοιξης του δρόμου Καρτερός – Σμάρι – Καστέλλι και βελτίωση του τμήματος Συνοικισμός – Σμάρι – Καστέλλι

Β. ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΑΚ ΚΑΙ ΤΗΝ ΝΟΤΙΑ ΚΡΗΤΗ

Επίσπευση της κατασκευής του ΝΟΑΚ από το Νότιο Ρέθυμνο έως την Ιεράπετρα:

  • Άμεση ανάθεση της μελέτης Πραιτώρια-Καστελλιανά-Δεμάτι-Σκινιάς- Μάρθα και του κόμβου Καστελλιανά με κλάδο προς Αρκαλοχώρι.
  • Ωρίμανση των μελετών και αδειοδότηση των έργων όλων των τμημάτων από το Νότιο Ρέθυμνο έως την Ιεράπετρα που ήδη έχουν μελέτες σε διάφορα στάδια.
  • Επέκταση του δρόμου Χερσόνησος – Καστέλλι – Αρκαλοχώρι μέχρι τον ΝΟΑΚ με άμεση ανάθεση ως Μελέτη – κατασκευή του τμήματος Αρκαλοχώρι- Καστελλιανά με διαδικασίες και χρηματοδότηση βάσει του άρθρου 23 της Σύμβασης Παραχώρησης.
  • Για τη σύνδεση με το λιμάνι Τσούτσουρα και τον παραλιακό νότο προς Βιάννο, άμεση ανάθεση για την ωρίμανση της μελέτης Θεοδωρόπουλου.
    Τοπικές συνδέσεις και βελτίωση όλων των δρόμων που θα έχουν ένα ελάχιστο κυκλοφοριακό φόρτο και συνδέουν περιοχές με το Α/Δ.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ: Η κατασκευή του τμήματος Αρκαλοχώρι – Καστελλιανά μπορεί να ενταχθεί στη σύμβαση Παραχώρησης άρθρο 23, για την οποία πρέπει να γίνει πρόταση των Δήμων στην Περιφέρεια, απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου και για πρόταση στο Υπ. Υποδομών που είναι αρμόδιο να το εντάξει στο άρθρο 23 ενώ η χρηματοδότηση των υπόλοιπων έργων μπορεί να γίνει από ΠΔΕ, ΕΣΠΑ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ κ.λπ.».

*Στο συνημμένο αποτυπώνεται μέρος του ΝΟΑΚ και ο κλάδος Καστελλιανά Αρκαλοχώρι (Κ-Α)

in_article_2_mobile

Δημοφιλή

Σχετικά άρθρα