Δευτέρα, 18 Νοεμβρίου, 2024
11.8 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Η Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης για πρώτη φορά στην Κρήτη

Πρέπει να διαβάσετε

Με  ιδανικό τρόπο αρχίζει η καλλιτεχνική περίοδος 2019 – 2020 στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου – ΠΣΚΗ.

Η  Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης (Wiener KammerOrchester), μία από τις κορυφαίες ευρωπαϊκές ορχήστρες, θα εμφανιστεί για δύο βραδιές (17 και 18 Δεκεμβρίου 2019) στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού», παρουσιάζοντας έργα των Wolfgang Amadeus Mozart, Astor Piazzolla και Johann Strauß II. Σολίστ της συναυλίας θα είναι ο Θεόδωρος Κερκέζος, ενώ τη μουσική διεύθυνση θα έχει ο Μύρων Μιχαηλίδης.

Το ιδιαίτερα δημοφιλές και δεξιοτεχνικό πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει την Tango Suite του Astor Piazzolla για άλτο σαξόφωνο, πιάνο και έγχορδα, σε διασκευή του Θεόδωρου Κερκέζου, ο οποίος έχει ηχογραφήσει και παρουσιάσει το έργο τη Φιλαρμονική του Λονδίνου, τη Συμφωνική της Βοστόνης, τη Συμφωνική του Βερολίνου, τη Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης κ.ά. Τα δύο έργα παρουσιάζονται με τη σύμπραξη της Έλενας Χριστοδούλου στο πιάνο.

H πολυβραβευμένη ορχήστρα της Βιέννης συμμετέχει σ’ αυτή τη συναυλία με 23 μουσικούς (έγχορδα και πνευστά), οι οποίοι ερμηνεύουν σε βιολιά Stradivarius και Amati και, δημιουργώντας έναν μοναδικό ήχο, μας ταξιδεύει στα παλάτια της Αυστρίας με μερικά από τα πιο δημοφιλή κλασικά έργα, όπως η Μικρή Νυχτερινή Μουσική του Wolfgang Amadeus Mozart και τα διάσημα βαλς Φωνές της Άνοιξης, Αυτοκρατορικό Βαλς, Ιστορίες από το Δάσος της Βιέννης και Στον Ωραίο Γαλάζιο Δούναβη του Johann Strauß ΙΙ.

Αξίζει να τονιστεί ότι είναι η πρώτη φορά που το κοινό της Κρήτης θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει στις εγκαταστάσεις του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου μία διάσημη ορχήστρα. Γεγονός το οποίο καλλιεργεί έντονη προσμονή και αναδεικνύει τις πολλαπλές δυνατότητες του Κέντρου, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο και διοργάνωσης εκδηλώσεων διεθνούς κύρους.

Ειδικότερα, στο πρώτο μέρος της επικείμενης συναυλίας της, η Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης θα παρουσιάσει την περίφημη Μικρή Νυχτερινή Μουσική, Κ 525, Σερενάτα Νο. 13 του Wolfgang Amadeus Mozart, μία από τις γνωστότερες συνθέσεις του Αυστριακού συνθέτη. Γραμμένο αρχικά για κουιντέτο εγχόρδων (2 βιολιά, βιόλα, βιολοντσέλο, κοντραμπάσο), το έργο ολοκληρώθηκε το 1787 και αποτελείτο από πέντε μέρη από τα οποία το “Menuetto e Trio” είτε χάθηκε είτε αφαιρέθηκε από το συνθέτη. Σήμερα, η Μικρή Νυχτερινή Μουσική –ο τίτλος του έργου επικράτησε από τις χειρόγραφες σημειώσεις του Mozart– περιλαμβάνει τέσσερα μέρη (I. Allegro, II. Romanze: Andante, III. Menuetto: Allegretto, IV. Rondo: Allegro) και ερμηνεύεται από ορχήστρα εγχόρδων. Το πρώτο μέρος της συναυλίας ολοκληρώνεται με τη Σουίτα Τάνγκο (Tango Suite, 1921) σε πέντε μέρη του Astor Piazzolla, έργο που θα ερμηνευτεί σε ενορχήστρωση για σαξόφωνο και ορχήστρα από τον Θεόδωρο Κερκέζο. Ο διεθνούς φήμης σολίστ σαξοφώνου θα συμπράξει με την ορχήστρα, ενώ στο πιάνο θα συνοδεύσει η διακεκριμένη πιανίστα Έλενα Χριστοδούλου. 

Το δεύτερο μέρος της συναυλίας είναι αφιερωμένο στον πλέον φημισμένο της οικογένειας των Strauss, τον Johann Strauß II (1825-1899). Η μελωδικότητα, η λεπτεπίλεπτη ισορροπία μεταξύ της ενορχήστρωσης και της ρυθμικής οργάνωσης, το λίκνισμα των βιεννέζικων βαλς, η γοητευτική τους μελωδία και ο παιχνιδιάρικος ρυθμός είναι ορισμένα υφολογικά χαρακτηριστικά του είδους που κορυφώνονται στις 500 και πλέον συνθέσεις που αποδίδονται στον Johann Strauß II, αντανακλώντας στοιχεία του μουσικού ιδιώματος του αυστριακού πολιτισμού και προσδίδοντας στον δημιουργό τους τον τίτλο του βασιλιά του βαλς. Το Αυτοκρατορικό Βαλς (Op. 437, 1889), οι Φωνές της Άνοιξης (Op. 422, 1883), οι Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης (Op. 325, 1868) και O Γαλάζιος Δούναβης (Op. 314, 1867), το διασημότερο ίσως βαλς του συνθέτη, θα ολοκληρώσουν τη συναυλία της Ορχήστρας Δωματίου της Βιέννης στην πρώτη της εμφάνιση στο ΠΣΚΗ και την Κρήτη υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Μύρωνα Μιχαηλίδη.

Βιογραφικά της ορχήστρας και των ερμηνευτών

Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης (Wiener KammerOrchesterWKO)

Στα 73 χρόνια από την ίδρυσή της, η Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης έχει καθιερωθεί ως μία από τις σημαντικότερες ορχήστρες δωματίου διεθνώς. Την καλλιτεχνική διεύθυνση της Ορχήστρας έχουν αναλάβει κατά περιόδους επιφανείς και διεθνώς καταξιωμένοι αρχιμουσικοί, όπως ο Carlo Zecchi (καλλιτεχνική διεύθυνση 1966-1976), ο Philippe Entremont (καλλιτεχνική διεύθυνση 1976-1991) και αργότερα οι Yehudi Menuhin, Sándor Végh και Heinrich Schiff, ο Stefan Vladar (καλλιτεχνική διεύθυνση 2008-2018). Από το 2018 την διεύθυνση της Ορχήστρας Δωματίου Βιέννης έχει αναλάβει ο αρχιμουσικός Joji Hattori. Το 1946 η Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης ερμήνευσε την Σερενάτα Op. 31 του Benjamin Britten υπό τη διεύθυνση του ίδιου του συνθέτη, ενώ το 1952, σε ηλικία εννέα ετών, το ντεμπούτο του με την Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης έκανε ο διάσημος Daniel Berenboim και το 1964 με την ορχήστρα ερμήνευσε ο διεθνούς φήμης πιανίστας, Alfred Brendel.

Στην Βιέννη, πέρα από τους δικούς της κύκλους συναυλιών (Matinees and Prime Time), η ορχήστρα παρουσιάζεται σε πληθώρα συναυλιών, όπως στην περίφημη Musikverein. Από το 2012, η Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης συνεργάζεται σταθερά με το περίφημο Theater an der Wien και την Όπερα Δωματίου της Βιέννης, όπου πρόσφατα παρουσίασε την οπερέτα Candide του Leonard Bernstein.

Πρόσφατες περιοδείες της ορχήστρας έξω από τα αυστριακά σύνορα έλαβαν χώρα στην Ισπανία, την Ιταλία, την Ελλάδα, την Ιρλανδία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Πολωνία, την Πορτογαλία, την Κολομβία, την Κίνα και τη Ρωσία.

Μύρων Μιχαηλίδης | Μουσική Διεύθυνση

Ο Μύρων Μιχαηλίδης είναι σήμερα ο Γενικός Μουσικός Διευθυντής στην Όπερα και τη Φιλαρμονική Ορχήστρα της Ερφούρτης, πρωτεύουσας του κρατιδίου της Θουριγγίας στη Γερμανία. Σπούδασε πιάνο με τον Δημήτρη Τουφεξή στην Αθήνα και διεύθυνση ορχήστρας με τον Χανς-Μάρτιν Ράμπενσταϊν στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία Βερολίνου (UdK), ενώ είναι πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Παρακολούθησε σεμινάρια των Μιλτιάδη Καρύδη (Ακαδημία Καρλ Μαρία φον Βέμπερ Δρέσδης) και Σάιμον Ρατλ (Βερολίνο).

Έχει διευθύνει πολλές σημαντικές ορχήστρες, όπως τις Συμφωνικές Βερολίνου, Ρώμης, Μεξικού, Ιερουσαλήμ, Φιλαρμονικές Ενέσκου (Βουκουρέστι), Σλοβακίας (Μπρατισλάβα), Οδησσού, Ορχήστρες Ραδιοφωνιών Πράγας, Ρουμανίας, Σόφιας. Έχει αναλάβει τη μουσική διεύθυνση σε παραγωγές όπερας σε σημαντικά λυρικά θέατρα του εξωτερικού, όπως η Εθνική Όπερα της Σαγκάης, η Εθνική Όπερα του Βουκουρεστίου, η Κρατική Όπερα του Μπράουνσβάικ, η Όπερα της Ερφούρτης, η Όπερα της Τεργέστης κ.α. καθώς και σε σημαντικά φεστιβάλ στην Ελλάδα και το εξωτερικό (μεταξύ άλλων στη Φλωρεντία, στην Πράγα, στη Σικελία, στο Φεστιβάλ Αθηνών και στην Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου, στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2008).

Στην Ελλάδα συνεργάστηκε επανειλημμένα με όλες τις ορχήστρες, καθώς και με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Διατέλεσε για επτά χρόνια μόνιμος αρχιμουσικός της Όπερας Ανατολικής Σαξονίας. Την περίοδο 2004 – 2011 διατέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, ενώ την περίοδο 2011 – 2017 διατέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Έχει συμπράξει με πολλούς διάσημους καλλιτέχνες, όπως οι Paul Badura-Skoda, Salvatore Accardo, Aldo Ciccolini, Cyprien Katsaris, Ivo Pogorelich, Lars Vogt, Shlomo Mintz, Misha Maisky, Vadim Repin, Martino Tirimo, June Anderson, Cheryl Studer, Paata Burchuladze, Fazil Say και πολλούς άλλους.

Έχει εκτενή δισκογραφία, στην οποία ξεχωρίζουν η ηχογράφηση των κοντσέρτων 3 και 4 του Μπετόβεν με τον πιανίστα  Άλντο Τσικκολίνι για τον διεθνή κατάλογο της ΕΜΙ Classics, καθώς και CD με την NAXOS, το οποίο εγκαινίασε τη σειρά Greek Classics, προτάθηκε από την εταιρεία για δύο Βραβεία Grammy και απέσπασε τιμητικές διακρίσεις και εξαιρετικές κριτικές (πέντε Διαπασών περιοδικού Diapason, βραβείο ποιοτικής δισκογραφίας Supersonic περιοδικού Pizzicato).

Το 2009 απέσπασε τιμητική διάκριση από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών. Το 2016 διακρίθηκε με τον τίτλο του Ιππότη των Τεχνών και των Γραμμάτων της Γαλλικής Δημοκρατίας, ενώ το 2017 τιμήθηκε με το Βραβείο «Απόλλων» από την Εταιρεία Φίλων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για τη συνολική προσφορά του στις επιτυχίες του οργανισμού.

Από τον Μάρτιο του 2019 είναι Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου.

Θεόδωρος Κερκέζος | σαξόφωνο

«Από τους σημαντικότερους σολίστ των ημερών μας»

Editors Choice, Gramophone Magazine

Ο διεθνούς φήμης σολίστ σαξοφώνου Θεόδωρος Κερκέζος γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης.

Η πρώτη του συνεργασία με τον μαέστρο Μύρων Μιχαηλίδη ήταν το 2006 με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Ακολούθησαν ηχογραφήσεις και συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με αποκορύφωμα αυτήν με την Vienna Chamber Orchestra τον Οκτώβριο 2018, και 8 και 9 Μαρτίου 2019 στα εγκαίνια του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου, πάντα με τον ίδιο μαέστρο.

Έχει συνεργασθεί και ηχογραφήσει όλο το ρεπερτόριο του σαξοφώνου με φημισμένες  ορχήστρες, όπως οι συμφωνικές του Λονδίνου, Βοστώνης (Pops), Βερολίνου, την Φιλαρμόνια του Λονδίνου, με τις Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, με τις Φιλαρμονικές του Λονδίνου, Αγίας Πετρούπολης, Βουκουρεστίου «Ζ. Ενέσκου», με τις  Όπερες των Θεάτρων και Μόσχας, με τις Ραδιοφωνίες της Μόσχας, Ρουμανίας, Σλοβακίας, με τους Σολίστ της Μόσχας, Vienna Chamber και Ensemble Modern-Frankfurt. Συνεργάζεται με τους Vladimir Fedoseyev, Yuri Bashmet, Yuri Simonov, Θόδωρο Κουρεντζή, σε αίθουσες όπως: Royal Festival Hall, Carnegie Hall, Τonhalle-Ζυρίχη, Ωδείο Τσαϊκόφσκι και Αίθουσα Τσαϊκόφσκι-Μόσχα, Σοστακόβιτς-Αγία Πετρούπολη, Μεγάλη Αίθουσα Πεκίνου, Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης.

Σπούδασε στο Ωδείον Αθηνώνμε τον Μπάμπη Φαραντάτο, διαδέχοντας τον δάσκαλό του  όπου και δίδαξε για 20 χρόνια. Πήρε μαθήματα από τον Daniel Deffayet και Jean-Marie Londeix ενώ έχει δώσει master classes στα Ωδεία της Βοστόνης, Νέας Αγγλίας, Τσαϊκόφσκι και Ρίμσκυ-Κόρσακωφ, στα Πανεπιστήμια: Βοστόνης, Κρατικό της Βιέννης (MDW), Πρίνστον, Λουιζιάνα, Μπρατισλάβας, και Πεκίνου, και στις Ακαδημίες Σοπέν και Γκνέσιν.

Ήταν δύο φορές υποψήφιος για τα 50α Grammy Awards της Νέας Υόρκης προτεινόμενος από την Naxos (2007), τιμήθηκε με το Honorary Doctor of Musical Arts από το IAACC/UNESCO και το Υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας, εκλέχθηκε ομόφωνα ως Honorary Member of the Russian Academy of Natural Sciences & Arts (υπό των Ηνωμένων Εθνών), τον Δεκέμβριο του 2016 έλαβε το Artist of the Year από το Gina Bachauer Awards, είναι επίτιμο μέλος της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών και Artist of the Week στην Αγγλία (Δεκέμβριος 2006). Τέλος, την χρονική περίοδο 2000 – 2010 διετέλεσε καλλιτεχνικός διευθυντής της Ορχήστρας Σαξοφώνων της Νομαρχίας του Πειραιά.

Τα βιβλία του εκδίδονται από τον παρισινό εκδοτικό οίκο Alphonse Leduc, ενώ οι Ιάννης Ξενάκης, Μίκης Θεοδωράκης, Fridrich Cerha και Θεόδωρος  Αντωνίου  έχουν αφιερώσει έργα τους σε αυτόν. H δισκογραφία του έχει αποσπάσει σημαντικά βραβεία.

Έκδοση εισιτηρίων – Τιμές

Από σήμερα Τρίτη 3/12, ξεκίνησε η διάθεση των εισιτηρίων σε δυο σημεία προπώλησης, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου και στο Βιβλιοπωλείο της Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης. Οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από τα 8 € για τις ειδικές κατηγορίες (νέοι έως 25, άνεργοι, ΑμεΑ, φοιτητές) και από τα 15 € για τα εισιτήρια γενικής εισόδου.

Υπενθυμίζεται ότι από την Παρασκευή 29/11, προσφέρεται και η επιλογή της ηλεκτρονικής διάθεσης εισιτηρίων, μέσα από την ιστοσελίδα του ΠΣΚΗ www.cccc.gr. Μια δυνατότητα που αξιοποιείται για πρώτη φορά από πολιτιστικό οργανισμό της Κρήτης, δίνοντας την ευχέρεια στο κοινό να δει όλες τις θέσεις με τις αντίστοιχες τιμές των εισιτηρίων και να ολοκληρώσει τη διαδικασία εύκολα, γρήγορα και με ασφάλεια.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα