Δευτέρα, 7 Ιουλίου, 2025
22.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Η Κρήτη χάνει το… τρένο των σιδηροδρόμων

Πρέπει να διαβάσετε

του Σωτήρη Μεταξά

Η Κρήτη μένει εκτός του στρατηγικού σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με την ανάπτυξη σιδηροδρομικού δικτύου.

Παρά το γεγονός ότι στον μεσομακροπρόθεσμο σχεδιασμό του υπουργείου προβλέπονται επενδύσεις συνολικού ύψους 12 δισεκατομμυρίων ευρώ, η Κρήτη απουσιάζει από τη μακροσκελή λίστα των έργων που θα δρομολογηθούν με χρονικό ορίζοντα την επόμενη εικοσαετία.

Η προσπάθεια των τελευταίων μηνών από φορείς της Κρήτης για τη δημιουργία μέσου σταθερής τροχιάς στο νησί δεν απέδωσε καρπούς και ενώ η συγκυρία έμοιαζε περισσότερο ευνοϊκή από ποτέ.

Η δημιουργία του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι που θα πολλαπλασιάσει τη δυνατότητα τουριστικών αφίξεων, αυξάνοντας κατακόρυφα τις μεταφορικές ανάγκες σε συνδυασμό με τη δρομολόγηση του ΒΟΑΚ και γενικότερα με τον μεγάλο αριθμό νέων επενδύσεων τουριστικού χαρακτήρα στο νησί είχαν διαμορφώσει ένα περιβάλλον εξόχως ευνοϊκό για την ανάπτυξη μέσου σταθερής τροχιάς.

Μάλιστα, οι δήμοι Ηρακλείου, Χανίων, Ρεθύμνου, Αγίου Νικολάου, Χερσονήσου και Καστελίου είχαν ταχθεί, με ψηφίσματα των δημοτικών τους συμβουλίων, υπέρ της πρότασης της Παγκρήτιας Ανοιχτής Επιτροπής που συστάθηκε για την εγκατάσταση μέσων σταθερής τροχιάς στην Κρήτη.

Την ίδια ώρα όμως, η Κρήτη απουσιάζει από το στρατηγικό σχέδιο επενδύσεων σε σιδηροδρομικά δίκτυα.

Σε αυτόν τον σχεδιασμό περιλαμβάνονται :

– Έως το 2026 η αποκατάσταση δικτύου από καταστροφές λόγω Daniel στην Κεντρική Ελλάδα.

– Στο βραχυπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2029) είναι έργα ήδη ενταγμένα σε χρηματοδοτικά πλαίσια, έργα προς ένταξη σε Μεταφορές 2021-2027 και CEF2 (Connecting Europe Facility), έργα προς εξεύρεση χρηματοδότησης.

– Στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2034, ύψους 1,4 δισ.) εντάσσονται έργα αναβάθμισης Ανατολικής Εγνατίας, η Παράκαμψη Αθηνών, έργα συνδέσεως με λιμένες και ΒΙ.ΠΕ., έργα αναβάθμισης Δυτικής Εγνατίας.

– Στο μακροπρόθεσμο πρόγραμμα (έως 2044) εντάσσονται νέα Έργα Δυτικής Εγνατίας και Ανατολικής Εγνατίας, η αναβάθμιση δικτύου Δυτικής Μακεδονίας και δικτύου Πελοποννήσου, νέα έργα Δυτικής Ελλάδας.

Η Κρήτη, με την ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσουν τα μεγάλα project υποδομών του νέου αεροδρομίου και του ΒΟΑΚ, μοιάζει να χάνει οριστικά το… τρένο των εξελίξεων.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα