Ύστερα από απόφαση της Διοίκησης των ΕΛΤΑ έρχεται, ανάμεσα σε μια σειρά από καταστήματα σε όλη την χώρα, και το κλείσιμο του καταστήματος των Μουρνιών.
Κλείνει λοιπόν ένα κατάστημα που εξυπηρετούσε τις ανάγκες χιλιάδων κατοίκων, όχι μόνο από την περιοχή του Ελευθερίου Βενιζέλου, αλλά και από πολλές όμορες περιοχές, ακόμα και από περιοχές των Χανίων, αφού οι πολίτες είχαν εύκολη προσβασιμότητα, λόγω του προβλήματος εύρεσης χώρου στάθμευσης στην πόλη.
Τα παραπάνω δεν αποτελούν κεραυνό εν αιθρία και ας πάψουν να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα τα κόμματα και οι παρατάξεις που κυβέρνησαν την χώρα και τις τοπικές κοινωνίες είτε σε θέσεις περιφέρειας είτε σε θέσεις δημοτικών αρχόντων.
Να μην ξεχνάμε ότι τα ΕΛΤΑ το 2002 μετατρέπονται σε ανώνυμη εταιρεία, το 2006 εισάγονται στο χρηματιστήριο και το 2013 συγχωνεύονται με Eurobank Ergasias, ακόμη μια μεγάλη παράδοση που τα δένουν χειροπόδαρα στα συμφέροντα των αγορών μέσω της ιδιωτικοποίησης .
Τον Μάη του 2009 ξεκινούν τα μνημόνια και νέες επιθέσεις στο εισόδημα των εργαζομένων, στις συνθήκες εργασίας και τα λουκέτα στα υποκαταστήματα. Η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος αντί να μειωθεί αυξάνεται. Από τότε μέχρι το 2021, επτά φορές μείωσαν τις αποδοχές των εργαζομένων και έκλεισαν μια σειρά από υποκαταστήματα σε όλη την χώρα
Όλα τα παραπάνω έχουν τη σφραγίδα των κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ.
Ταφόπλακα έβαλε η κυβέρνηση της ΝΔ που κατέθεσε με τη μορφή τροπολογίας την αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ για την περαιτέρω ιδιωτικοποίησή τους, καθώς το 10% του μετοχικού τους κεφαλαίου έχει ήδη ιδιωτικοποιηθεί από το 2013.
Με την τροπολογία που εγκρίθηκε, μειώθηκε περαιτέρω το σύνολο κατά 2.000 υπαλλήλους (μείωση 4.500 εργαζομένων από το 2013) των 489 καταστημάτων των ΕΛΤΑ, ενώ έκλεισαν, παράλληλα, 215 από αυτά μειώνοντας τις υπηρεσίες για γράμματα και δέματα σε όλη την Ελλάδα κι αυξάνοντας το κόστος τους για τον λαό.
Διακηρυγμένος κυβερνητικός στόχος της ΝΔ είναι η περαιτέρω ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, η είσοδος νέου στρατηγικού επενδυτή που θα εξαγοράσει την κερδοφόρα εταιρεία, για την οποία ο ελληνικός λαός έχει πληρώσει ολόκληρες περιουσίες. Τα παραπάνω αποτελούν κατεύθυνση της Ε.Ε. με βάση τις οδηγίες 97/67, 2002/39, 2008/6, στο πλαίσιο της απελευθέρωσης της αγοράς των ταχυδρομείων και ταχυμεταφορών, η οποία ζημιώνει πολλαπλά τόσο το κοινό αυτών των υπηρεσιών στις ακριτικές μας περιοχές και όχι μόνο, όσο και τους εργαζόμενους στον κλάδο.
Η εξέλιξη αυτή είναι το προδιαγεγραμμένο εγκληματικό αποτέλεσμα της στρατηγικής της Ε.Ε. και των ελληνικών κυβερνήσεων για την “απελευθέρωση της αγοράς”, δηλαδή την παράδοσή της στους επιχειρηματικούς ομίλους.
Ιδιαίτερη ευθύνη έχει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ που προώθησε παραπέρα τη στρατηγική αυτή, εντάσσοντας τα ΕΛΤΑ στο “Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων”, ανοίγοντας τον δρόμο στην ολοκλήρωσή της από την κυβέρνηση της ΝΔ.
Αυτή η κατάσταση υποβάθμισης των υπηρεσιών δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Μόνο ο λαός σώζει το λαό γι αυτό και καλούμε τον λαό της περιοχής μέσα από τους μαζικούς του φορείς και σωματεία να οργανώσει τον αγώνα του και να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις, προκειμένου να προστατέψουμε τις όποιες υπηρεσίες απέμειναν, τους εργαζόμενους, να βάλουμε φρένο σε αυτές τις πολιτικές απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας και να απαιτήσουμε:
- Να μην κλείσει κανένα υποκατάστημα των ΕΛΤΑ ούτε στις Μουρνιές ούτε πουθενά.
- Να μην απολυθεί ή μετακινηθεί κανένας εργαζόμενος και να γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις με δεδομένο ότι η επέκταση του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και του ταχυδρομείου επιτάσσουν την πρόσληψη και όχι απόλυση προσωπικού των ΕΛΤΑ, την αύξηση των μισθών και των δικαιωμάτων, με μόνιμη και σταθερή δουλειά για τους εργαζόμενους τους, τη θωράκιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων του κλάδου.