Για την στρατηγική και τις προσδοκίες του τουρισμού για τη φετινή χρονιά μίλησε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή DE FACTO, η CEO του Μarketing Greece Ιωάννα Δρέττα.
Όπως επεσήμανε η κ. Δρέττα, οι εμβολιασμοί έχουν ιδιαίτερη σημασία για τη χώρα μας αλλά και τις χώρες προέλευσης των τουριστών. «Γενικά η υγειονομική κατάσταση παίζει ρόλο. Το πιστοποιητικό είναι καλή εξέλιξη, θα δώσει τη δυνατότητα σε πολλούς τουρίστες να κινηθούν με μεγαλύτερη άνεση και επίσης υπάρχει η εμπειρία από την τελευταία χρονιά, η οποία δίνει την αυτοπεποίθηση στον τουριστικό τομέα ότι θα ανταποκριθούμε όπως πρέπει».
Φέτος, πρέπει να κάνουμε εξοικονόμηση δυνάμεων και θα πρέπει να τις επενδύσουμε στις αγορές, που υπάρχει πιθανότητα να πάνε καλά. «Να διαλέξουμε τις μεγαλύτερες αγορές και ανάλογα με τις εξελίξεις που έχουμε μπροστά μας. Όσον αφορά το πως προσαρμόζεται, η πανδημία έφερε μεγάλες αλλαγές. Ο τουρισμός είναι ένα brand συνεπώς επηρεάζει τον τρόπο που επικοινωνούμε. Γνωρίζουμε για τον τουρισμό ότι τα επίπεδα επικοινωνίας είναι πολλά και διαφορετικά στην κάθε περίπτωση. Όμως η επικοινωνία γενικά του marketing έχει επηρεαστεί πολύ με όσα συμβαίνουν τον τελευταίο χρόνο».
Η κ. Δρέττα ανέφερε πως η 14η Μαίου ως ημερομηνία αφετηρίας του τουρισμού, είναι ένα ρεαλιστικό σενάριο, με την έννοια ότι ο τουρισμός είναι έτοιμος ανά πάσα στιγμή να ξεκινήσει. «Αυτό έχει να κάνει με την υγειονομική κατάσταση όμως, των αγορών που στοχεύουμε».
Η χώρα μας έχει δύο συγκριτικά πλεονεκτήματα, σύμφωνα με την κ. Δρέττα. «Έχουμε την εμπειρία ως χώρα και ως τουριστικός τομέας στην διαχείριση της κατάστασης. Έχουμε τα εμβόλια. Ο τουριστικός τομέας είναι έτοιμος να ανοίξει και να υποδεχθεί τις αγορές όπως έκανε και πέρσι, παρέχοντας υπηρεσίες ποιότητας και ασφάλειας για όλους».
Ωστόσο, φέτος η χρονιά θα είναι του «last minute». «Θα είναι η κράτηση της τελευταίας στιγμής, διότι ο κόσμος που θα ταξιδέψει θέλει να γνωρίζει καλύτερα το περιβάλλον που θα ταξιδέψει. Αυτό λειτούργησε και πέρσι».
Τέλος, η κ. Δρέττα ανέφερε πως η Κρήτη κατάφερε να αντισταθεί στις πιέσεις που δέχθηκε λόγω του κορωνοϊού. «Η Κρήτη είναι ένα τεράστιο brand για τη χώρα, με πολύ μεγάλη δύναμη και ταυτόχρονα αντιστοιχεί σε υπαρκτό προϊόν. Οι υπηρεσίες φιλοξενίας είναι σε καλό επίπεδο και αυτό φάνηκε στην περσινή χρονιά, που αντιστάθηκε στις πιέσεις που δέχθηκε λόγω της φάσης που ζούμε».