Παραμένει στο «τιμόνι» της προεδρίας του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου ο Μανώλης Χαχλιούτης, για ακόμη μία τετραετία.
Μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ο κ. Χαχλιούτης σημείωσε πως είναι αρκετά χρόνια στην εν λόγω θέση ενώ αναφέρθηκε και στις δυσκολίες που κλήθηκε να αντιμετωπίσει. «Από τα χρόνια που ήμασταν στη δίνη της οικονομικής κρίσης το 2011, μέχρι να βγούμε ήρθε η πανδημία αλλά πιστεύω ότι ο άνθρωπος θέλει να πετύχει θα το κάνει, με δουλειά, αφοσίωση, καθαρή συνείδηση, μάχες χρειάζονται, πρέπει να δοθούν από τις επιχειρήσεις στην Κρήτη γιατί είμαστε ένας φορέας, ένα κύτταρο ζωντανό της Κρήτης. Το ΚΤΕΛ έχει πλέον μετατραπεί σε ένα ζωντανό κύτταρο, δουλεύουν εκατοντάδες οικογένειες, έχουμε διάφορες δράσεις που έχουμε αναπτύξει τα τελευταία χρόνια, προσπαθούμε να ακολουθήσουμε μια πορεία που όπως φαίνεται η παγκοσμιοποίηση δεν χαρίζει και δεν σταματάει. Προσπαθούμε να προσαρμοστούμε σε αυτό το μοντέλο γιατί δυστυχώς έχουν αλλάξει οι καιροί».
Πρόσθεσε δε, πως αν δεν υπάρχουν στόχοι, δεν μπορεί κάποιος να επιβιώσει. «Το επιχειρείν είναι σαν το ποδήλατο, μόλις σταματήσει πέφτει. Έχουμε στόχους, έχουμε αυτή τη στιγμή να εκμεταλλευτούμε κάποια ακίνητα, ώστε να τα βάλουμε στην παραγωγή, κοιτάζουμε το κτηριακό συγκρότημα “Αθηνά”, να το μετατρέψουμε σε ένα ξενοδοχείο πόλης, είναι μέσα στα άμεσα σχέδια μας. Κοιτάζουμε τη γραμμή Ηράκλειο-Καστέλι, με το νέο αεροδρόμιο που θα χρειαστεί μια ενίσχυση στα δρομολόγια και στο τουριστικό κομμάτι, έχουμε ένα τουριστικό γραφείο που εξελίσσεται σε ένα μεγάλο γραφείο και κοιτάζουμε και ασχολούμαστε με κάποιες εκδρομές ανά την Ελλάδα. Προσπαθούμε να προσαρμοστούμε, είμαστε σε ένα τουριστικό μέρος, δραστηριοποιούμαστε στις μεταφορές. Αυτό είναι ο τουρίστας, ο μαθητής, ο εργαζόμενος, ο άνθρωπος που θα ταξιδέψει για λόγους αναψυχής, μέσα από το κοινωνικό έργο που κάνουμε προσπαθούμε να ζούμε τις οικογένειες μας».
Η ακρίβεια πλήττει το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου
Όσον αφορά το ζήτημα της ακρίβειας, ο κ. Χαχλιούτης ανέφερε πως οι τιμές που ισχύουν σήμερα είναι μη διαχειρίσιμες και πρέπει να βρεθεί μια λύση καθώς τα λεωφορεία δεν μπορούν να αντέξουν. «Δεν είναι ένα αυτοκίνητο τριών μέτρων αλλά ένα 12 μέτρων, 15-17 τόνων και οι καταναλώσεις είναι μεγάλες. Με 20 ευρώ κάναμε το δρομολόγιο Ηράκλειο – Χερσονήσος ενώ τώρα το κάνουμε με 45 ευρώ».
Ο κ. Χαχλιούτης επεσήμανε πως κανένα χωριό στην Κρήτη που πάει το λεωφορείο, δεν πηγαίνει με 5, 7 ή 10 άτομα. «Όχι απλά δεν μπορεί να πληρώσει τα έξοδα του αλλά δεν μπορεί να βγάλει τα καύσιμα, το 50% των καυσίμων αλλά αναγκαζόμαστε και βάζουμε το χέρι στην τσέπη. Ο αυτοκινητιστής αυτή την εποχή, τα χρήματα που παίρνει από ένα λεωφορείο, ο μέτοχος είναι 0, βάζει και από την τσέπη του. Οι πληρότητες δεν έχουν επανέλθει στα προ πανδημίας μεγέθη, είμαστε στο 68 με 70% της δουλειάς του 2019».
Σύμφωνα με τον κ. Χαχλιούτη, ο κόσμος έχει συνηθίσει την πανδημία και δεν βγαίνει έξω τόσο συχνά. «Ο κόσμος ήταν κλεισμένος δύο χρόνια μέσα και έχει αποκτήσει ενδιαφέροντα εντός σπιτιού. Η εργασία έχει γίνει τηλεργασία, τα ταξίδια τα επαγγελματικά έχουν σταματήσει, τώρα ακόμη και η εκπαίδευση. Από το σπίτι γίνονται πολλά, υπάρχει το ντελίβερι, τα κούριερ, αυτά επηρεάζουν το δικό μας επάγγελμα. Η πανδημία έχει φέρει συνήθειες, δεν μπορούμε να πούμε ότι δεν μπαίνει κάποιος στο λεωφορείο γιατί φοβάται τον κορωνοϊό».
Κλείνοντας, ανέφερε πως το εισιτήριο των ΚΤΕΛ έχει να αυξηθεί από το 2010, δηλαδή 12 χρόνια τώρα έχει την ίδια τιμή. «Σαν κλάδος δεν είναι δική μας απαίτηση να πάρει αύξηση, γιατί δεν θα είμαστε ανταγωνιστικοί μετά, πρέπει να γίνει κάτι όμως δεν γίνεται αλλιώς. Ορισμένες εργασίες και επαγγέλματα δεν στηρίζονται τόσο πολύ στο καύσιμο, εμάς το 70% είναι το καύσιμο, πρέπει να εξαιρεθούν επαγγέλματα που το 50 και 70% του κόστους επιχείρησης είναι το καύσιμο. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα και πρέπει να δοθεί μια μικρή αύξηση, το κατώτατο εισιτήριο τουλάχιστον, ας μην αυξηθούν τα εισιτήρια που είναι πάνω από 70-80 χλμ. αλλά τα κατώτερα. Εμάς είναι 1,60 το κατώτερο, για να γεμίσει ένα λεωφορείο παίρνει 80 ευρώ. Αυτά τα μεγέθη δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις μας».