Καθώς η προεκλογική καμπάνια του Ντόναλντ Τραμπ προετοιμάζεται για τις εκλογές του Νοεμβρίου, γίνεται όλο και πιο εμφανής η ανδροκρατούμενη κουλτούρα που ενδέχεται να απομακρύνει τις γυναίκες ψηφοφόρους.
Αυτή η δυναμική δεν αφορά μόνο τις στρατηγικές της καμπάνιας αλλά αντανακλά τον συνολικό τόνο και την προσέγγιση της ομάδας του Τραμπ, την οποία πολλοί επικριτές θεωρούν υπερβολικά επιθετική και ανδροκρατούμενη.
Η καμπάνια του Τραμπ βασίζεται σε μια στρατηγική που τονίζει τη δύναμη, υιοθετώντας συχνά την αντιπαράθεση. Αυτή η προσέγγιση στοχεύει να προσελκύσει ψηφοφόρους που είναι δυσαρεστημένοι με την τρέχουσα κατάσταση της χώρας και αναζητούν έναν ηγέτη που να προβάλλει ισχύ.
Κεντρικό στοιχείο αυτής της στρατηγικής είναι η προσέλκυση νεαρών ανδρών ψηφοφόρων, τους οποίους η καμπάνια θεωρεί κρίσιμη εκλογική ομάδα που θα μπορούσε να αλλάξει την ισορροπία του εκλεκτορικού σώματος υπέρ του Τραμπ.
Η καμπάνια έχει καταβάλει προσπάθειες να συνδεθεί με αυτή την ομάδα μέσω συνεργασιών με δημοφιλείς άνδρες προσωπικότητες, όπως ο ο YouTuber Λόγκαν Πολ.
Ωστόσο, αυτή η επιθετική προσέγγιση έχει συμβάλει επίσης στη δημιουργία μιας κουλτούρας στην καμπάνια του που χαρακτηρίζεται από σκληρή ρητορική και μαχητικές δηλώσεις, γεγονός που πιστεύουν κάποιοι ότι μπορεί να απομακρύνει τις γυναίκες ψηφοφόρους.
Μερικοί από τον κύκλο του Τραμπ έχουν εκφράσει ανησυχίες ότι ο τόνος της καμπάνιας μπορεί να συμβάλλει στη συνεχιζόμενη διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών ψηφοφόρων, όπου ο Τραμπ υστερεί σημαντικά σε σχέση με την Αντιπροέδρο Κάμαλα Χάρις στις γυναίκες ψηφοφόρους.
Η πρώην πρέσβης στα Ηνωμένα Έθνη, Νίκι Χέιλι, η οποία υποστήριξε εν τέλει τον Τραμπ, έχει συμβουλέψει την καμπάνια να προσαρμόσει τη ρητορική της για τις γυναίκες. Άλλοι σύμβουλοι έχουν σημειώσει την έλλειψη γυναικών εκπροσώπων στα ΜΜΕ και έχουν προτείνει περισσότερη προσπάθεια για την αντιμετώπιση του θέματος.
Παρά την έντονη παρουσία ανδρών στη διοίκηση της εκστρατείας, η καμπάνια του Τραμπ περιλαμβάνει γυναίκες σε σημαντικές θέσεις, όπως η συνδιευθύντρια καμπάνιας Σούζι Ουάιλς και η γραμματέας Τύπου Καρολάιν Λέβιτ. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν αναφορές για εσωτερικές εντάσεις, με την Ουάιλς να εκφράζει ανησυχίες για τα υψηλά επίπεδα «τεστοστερόνης» στην καμπάνια και να περιγράφει τις προκλήσεις της διαχείρισης αυτής της επιθετικής κουλτούρας.
Η καμπάνια τονίζει ότι η εστίαση σε θέματα οικονομίας και ασφάλειας αφορά τόσο τους άνδρες όσο και τις γυναίκες, με στελέχη να αναφέρονται σε δημοσκοπήσεις που δείχνουν μικρότερη διαφορά μεταξύ των δύο φύλων σε σύγκριση με το 2020. Ωστόσο, τα δεδομένα των δημοσκοπήσεων αποκαλύπτουν σημαντικές διαφορές, ειδικά μεταξύ των ανεξάρτητων γυναικών, οι οποίες προτιμούν τη Χάρις έναντι του Τραμπ με μεγάλη διαφορά.
Η ίδια η ρητορική του Τραμπ πάντως για πολλούς έχει συμβάλει στην αντίληψη μιας ανδροκρατούμενης, επιθετικής καμπάνιας. Δεν είναι λίγες οι φορές που ο Τραμπ έχει χρησιμοποιήσει σεξιστική γλώσσα όταν αναφέρεται στην Κάμαλα Χάρις και έχει δεχθεί κριτική για τον τρόπο με τον οποίο η ομάδα του χειρίζεται τα θέματα που αφορούν τις γυναίκες. Επιπλέον, παλαιότερες διαμάχες, όπως οι κατηγορίες για σεξουαλική παρενόχληση, συνεχίζουν να διαμορφώνουν την αντίληψη του κοινού για τον Τραμπ μεταξύ των γυναικών ψηφοφόρων.
Για να αντιμετωπίσει αυτές τις προκλήσεις, η καμπάνια πρέπει να βελτιώσει την εικόνα του Τραμπ, συμπεριλαμβάνοντας οικογενειακές στιγμές και στέλνοντας γυναίκες εκπροσώπους όπως η Τούλσι Γκάμπαρντ. Με αυτά τα δεδομένα δεν είναι καθόλου τυχαία η επανεμφάνιση τον τελευταίο μήνα της εκστρατείας της μέχρι πρότινος απούσας Μελάνια Τραμπ.
Το διακύβευμα είναι υψηλό καθώς ο Τραμπ και η ομάδα του διανύουν τις τελευταίες εβδομάδες πριν από τις εκλογές. Ενώ η προσέγγισή τους μπορεί να ενεργοποιήσει τμήματα της βάσης τους, μένει να φανεί αν θα είναι αρκετή για να κερδίσει το ευρύτερο εκλογικό σώμα, ειδικά σε μια στενά αμφισβητούμενη κούρσα απέναντι στην Καμάλα Χάρις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι γυναίκες στις ΗΠΑ αποτελούν την πλειοψηφία του εκλογικού σώματος από τη δεκαετία του 1960 και από τότε παίζουν κρίσιμο ρόλο στα αποτελέσματα των εκλογών.