του Σωτήρη Μεταξά
Μία κοινή συνισταμένη για τις παρακάμψεις του ΒΟΑΚ θα επιχειρήσουν να βρουν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και οι δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου προκειμένου η πορεία του έργου να μην εγκλωβιστεί σε δικαστικές περιπέτειες.
Οι δήμοι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας και η αναβολή στην εκδίκαση των προσφυγών μέχρι τον επόμενο Νοέμβριο προσφέρει ένα σημαντικό χρονικό διάστημα για να υπάρξουν συζητήσεις και να βρεθεί η χρυσή τομή.
Το εγχείρημα δεν αναμένεται εύκολο, ωστόσο η διάθεση και το θετικό κλίμα από όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές δημιουργούν προσδοκίες ότι έστω και την ύστατη στιγμή, με εκατέρωθεν υποχωρήσεις, θα βρεθεί λύση πριν την εκδίκαση των προσφυγών από το ανώτατο ακυρωτικό όργανο της χώρας.
Σύμφωνα με πληροφορίες η πρώτη επαφή θα γίνει αμέσως μετά τις ευρωεκλογές με πρωτοβουλία του υπουργείου που αναγνωρίζει, όπως δήλωσε στην Tηλεόραση CRETA ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ως λογικές κάποιες από τις αιτιάσεις που συμπεριλαμβάνονται στις προσφυγές των δύο δήμων και τόνισε πως αυτό επιτρέπει στο υπουργείο να μπει σε συζητήσεις για τις σχετικές τροποποιήσεις.
Οι δήμοι Ηρακλείου και Μαλεβιζίου κρατούν στάση αναμονής και περιμένουν την προσέγγιση από την πλευρά της πολιτείας προκειμένου να διαπιστώσουν σε τι βαθμό είναι διατεθειμένο το υπουργείο να κάνει πίσω για τις υπογειοποιησεις στα αστικά τμήματα του ΒΟΑΚ σε Ηράκλειο και Γάζι.
Εξάλλου, χαρακτηριστικό της πρόθεσης του υπουργείου να βρεθεί μία κοινά αποδεκτή λύση είναι το γεγονός ότι δεν κατέθεσε τις δικές του απόψεις απέναντι στις προσφυγές που κινούνται κατά των περιβαλλοντικών όρων για την παράκαμψη Ηρακλείου.
Η πρόταση που θα βάλει στο “τραπέζι” η πολιτεία είναι η δημιουργία υπογειοποιήσεων σε επιλεγμένα σημεία προκειμένου ο νέος αυτοκινητόδρομος να μην διχοτομεί την πόλη, ωστόσο όπως δήλωσε και ο κ. Ταχιάος “δεν μπορεί στο σύνολό του ο δρόμος να υπογειοποιηθεί”.
Ο Δήμος Ηρακλείου ζητάει την υπογειοποίηση του ΒΟΑΚ σε επιλεγμένα τμήματα του οδικού δικτύου που αφορούν τον αστικό ιστό, σημειώνοντας πως σε διαφορετική περίπτωση το έργο θα διχοτομήσει την πόλη.
Από την πλευρά του ο Δήμος Μαλεβιζίου ζητάει την μερικώς υπογειοποίηση του νέου δρόμου κατά μήκος του Γαζίου ή την δημιουργία υπόγειων διαβάσεων – συνδέσεων των πολεοδομικών ενοτήτων βορείως και νοτίως του ΒΟΑΚ.