Το ενδιαφέρον του ομίλου Γκριμάλντι για επενδύσεις τόσο στην ελληνική ακτοπλοΐα, όσο και στο ελληνικό λιμενικό σύστημα αποκάλυψε το απόγευμα της Παρασκευής ο ισχυρός άνδρας του ιταλικού γκρουπ, Εμανουέλε Γκριμάλντι.
Ειδικότερα, μίλησε για προφανές συμφέρον του ομίλου του να συμμετάσχει σε ενδεχόμενη αξιοποίηση του λιμανιού του Ηρακλείου που, όπως ανέφερε, διακινεί σχεδόν ένα εκατ. επιβάτες με τα πλοία της Minoan Lines (100% συμφερόντων του) και εκατοντάδες χιλιάδες φορτηγά.
Επίσης σημείωσε ότι έαν βγουν προς πώληση η ακτοπλοϊκή Αττικα Συμμετοχών ή η ΑΝΕΚ, τότε σίγουρα, εάν οι όροι είναι ελκυστικοί, ο όμιλος Γκριμάλντι θα είναι ενδιαφερόμενος.
«Το θέμα όμως είναι εάν θα βγουν προς πώληση, εάν δηλαδή θέλουν ιδιοκτήτη ή απλώς χρηματοδότη», πρόσθεσε δηκτικά. Επιπλέον μίλησε για ευκαιρίες επενδύσεων για τον όμιλό του, στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας ή και της Πάτρας, πάντοτε υπό προϋποθέσεις.
Ο Ιταλός εφοπλιστής μάλιστα αποκάλυψε ότι έχει συναντηθεί με τον νέο υπουργό Ναυτιλίας, Γιάννη Πλακιωτάκη, για τον οποίον διατύπωσε βέλτιστη γνώμη, προσθέτοντας όμως πως «όντας ο ίδιος από την Κρήτη γνωρίζει πολύ καλά τι είναι καλό για να αναπτυχθεί το νησί και η ελληνική οικονομία».
«Είμαστε έτοιμοι για οποιαδήποτε ευκαιρία αναδυθεί», προσέθεσε εξηγώντας πως στην Ελλάδα, δια των Μινωικών Γραμμών που ελέγχει πλήρως, διαθέτει ήδη σημαντική εταιρική παρουσία, της οποίας την δραστηριότητα θα επιδιώξει να αναπτύξει περαιτέρω
Τις δηλώσεις αυτές ο ισχυρός άνδρας του ομίλου, έκανε στα πλαίσια συνέντευξης που παραχώρησε σε κλειστή ομάδα δημοσιογράφων στο περιθώριο του 22ου συνεδρίου EuroMed Convention στη Σικελία.
Στην εισαγωγική του ομιλία, το πρωί της Παρασκευής, μιλώντας για τη Minoan, υπογράμμισε ότι έχει μηδενικό χρέος, αυξημένη ρευστότητα και είναι έτσι «μοναδικά τοποθετημένη για να εκμεταλλευτεί όποια ευκαιρία ήθελε αναδυθεί στα αστραφτερά νερά της ευρύτερης περιφέρειας».
«Από το 2008 έως σήμερα έχουμε επενδύσει πάνω από 400 εκατ. ευρώ στην ελληνική αγορά», σημείωσε ο Ιταλός εφοπλιστής , σηματοδοτώντας εμμέσως πλην σαφώς την ετοιμότητά του να εκμεταλλευτεί οποιοδήποτε άνοιγμα για μεγέθυνση των δραστηριοτήτων του στην Ελλάδα.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές του 2018 και αφού είχε προηγηθεί διετής μάχη για την εξαγορά της Hellenic Seaways έφτασε τελικά σε συμφωνία με την Αttica Group για να της πουλήσει το ποσοστό του (48%) στην HS και να λάβει μετρητά και πλοία της Attica Group.
Έκτοτε μηδένισε το χρέος των Μινωικών Γραμμών, αύξησε τα ταμειακά διαθέσιμά της και διατήρησε στον στόλο της τρία μεγάλα επιβατηγά – οχηματαγωγά και ένα μεγάλο ταχύπλοο που έχει στις γραμμές Ηράκλειο – Σαντορίνη.
Δια των Μινωικών Γραμμών δραστηριοποιείται πλέον αποκλειστικά στις γραμμές Αθήνας – Κρήτης (με την εξαίρεση του προαναφερθέντος ταχύπλοου), ενώ στην Αδριατική δραστηριοποιείται μέσω της ιταλικής Grimaldi Lines και κατέχει πλέον μερίδιο 60%.
Πηγή: kathimerini.gr