Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου, 2025
11.1 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Γκίκα στο CRETA: Πότε θα ληφθούν οι αποφάσεις για το άνοιγμα των σχολείων

Πρέπει να διαβάσετε

Η άρση των περιορισμών που έχουν επιβληθεί λόγω του lockdown, αλλά και το ζήτημα των σχολείων προκαλούν «πονοκέφαλο» στους ειδικούς του υπουργείου Υγείας, οι οποίοι αναμένεται να συνεδριάσουν εντός της εβδομάδας.

Η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Αναστασία Γκίκα, μιλώντας στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και στην εκπομπή Live με την Αντιγόνη, ανέφερε πως η αγωνία που μεταφέρεται για το ποια θα είναι η ημερομηνία που θα ανοίξουν τα σχολεία δεν έχει καμία έννοια, διότι όπως είπε ο πρωθυπουργός όλα έχουν να κάνουν με τα επιδημιολογικά δεδομένα, τα οποία αυτή τη στιγμή δεν επιτρέπουν να γίνει κάποιο βήμα. «Μάλλον, κατά το τέλος της εβδομάδας θα γίνουν τηλεδιασκέψεις με την Επιτροπή των ειδικών, για να μας δώσουν το πως θα πρέπει να κινηθούμε. Γιατί η αλήθεια είναι, πως αν δεν μας δώσει το “πράσινο φως”, η Επιτροπή, δεν μπορούμε καμία γνώμη να εκφράσουμε. Υπάρχουν συζητήσεις, όλοι το ξέρουν, αλλά αυτές βασίζονται στις σκέψεις που κάναμε νωρίτερα. Θα πρέπει να εστιάσουμε όλοι, στο πως θα αυτοπεριοριστούμε με τον καλύτερο τρόπο, γιατί το μέγιστο για όλους είναι η διασφάλιση της υγείας. Θα πρέπει να κάνουμε τα πάντα για να διευκολύνουμε τα παιδιά μας και τους εκπαιδευτικούς μας». 

Η κ. Γκίκα, όσον αφορά την ύλη, ανέφερε πως έχει προχωρήσει είτε με την τηλεκπαίδευση είτε με την δια ζώσης διδασκαλία ενώ όπως συμπλήρωσε καμία μέθοδος διδασκαλίας, δεν αντικαθιστά την δεύτερη. «Η ύλη προχωράει και αυτό φαίνεται και θα το συζητήσουμε. Το άνοιγμα των σχολείων, είναι σύνθετη διαδικασία. Γνωρίζουμε απ’ ότι φαίνεται ότι τα σχολεία, είναι ασφαλείς χώροι για τα παιδιά μας. Όλα όμως, ήταν προγραμματισμοί που κάναμε σε θεωρητικό επίπεδο γιατί σε πρακτικό κάθε βήμα, θα το καθοδηγήσουν οι  ειδικοί, με τα δεδομένα που θα έχουν στο τέλος της εβδομάδας. Πρέπει να είμαστε σε πλήρη ετοιμότητα, να αντιμετωπίσουμε ότι συμβεί. Εμείς γιατροί δεν είμαστε, υπάρχουν ειδικοί αλγόριθμοι». 

Σύμφωνα με την κ. Γκίκα, η επιθυμία του Υπουργείου είναι να γίνει το μάθημα στην φυσική τάξη, γιατί βοηθάει στην αφομοίωση, στην επανάληψη. «Είναι πολύ σημαντικό. Γι’ αυτό επιθυμία μας είναι να ανοίξουν τα σχολεία, αλλά δεν πρόκειται να μπει η επιθυμία αυτή πάνω από τις οδηγίες των ειδικών. Πρέπει να δούμε τα δεδομένα και μετά να μας πει το Υπουργείο Υγείας και οι ειδικοί τι πρέπει να πράξουμε» ενώ η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας ανέφερε ότι υπάρχει μια αισιοδοξία για την τηλεκπαίδευση, διότι τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά. Όπως είπε η κ. Γκίκα, τα παιδιά παρακολουθούν με μεγάλη επιτυχία, αλλά στην χώρα μας τα έχουμε καταφέρει πολύ καλά. 

 

Όσον αφορά τα παιδιά, που δεν έχουν πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση, η κ. Γκίκα ανέφερε πως τα παιδιά πρέπει να έχουν ευκαιρίες και να λαμβάνουν εφόδια για να εξελιχθούν. «Βεβαίως υπάρχουν προβλήματα, σε ένα τέτοιο πρόγραμμα θα υπάρχουν οπωσδήποτε αρρυθμίες και δυσκολίες αλλά προσπαθούμε να τις αντιμετωπίσουμε, έχουμε δώσει εναλλακτικές. Για την περίπτωση στο Ρέθυμνο, τα παιδιά είχαν το κινητό και προσπαθούσαν να μπουν στο διαδίκτυο. Έχουμε ενημερωθεί και ετοιμαζόμαστε να στείλουμε τάμπλετ, για να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε όλα τα θέματα που προκύπτουν. Θεωρώ ότι η επιτυχία είναι μεγάλη, αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Είμαστε εδώ για να τις αντιμετωπίσουμε».

Τέλος, όπως ανέφερε η κ. Γκίκα, δεν υπάρχει μέχρι στιγμής καμία κρούση από εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας ή της Δευτεροβάθμιας για προβλήματα και ανάγκη κάλυψης της ύλης. «Στα σχολεία θα γίνουν οι αναγκαίες επαναλήψεις και θα προχωρήσουμε. Είμαστε εδώ για να αντιμετωπίσουμε κάθε θέμα που θα τεθεί. Φέτος έγιναν πολλές προσλήψεις, νωρίτερα γιατί έπρεπε να είμαστε έτοιμοι. Πήγαν νωρίτερα εκπαιδευτικοί, ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα μέρη. Το μάθημα γίνεται με ολιγομελή τμήματα. Αν βρεθούμε στη δυσκολία, κάποιο παιδί να μην έχει παρακολουθήσει κάποιες μέρες, είναι σε ολιγομελή τμήματα, οπότε θα μπορεί η ύλη να καλυφθεί και οι επαναλήψεις θα γίνουν». 

 

 

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα