Σε ένα βίντεο που έγινε γρήγορα viral, η Dr. Mijin Brown, μια γιατρός με έδρα την Καλιφόρνια και αποκτήσει ένα σημαντικό κοινό στο TikTok, έθεσε υπό αμφισβήτηση τα οφέλη ορισμένων τροφίμων που παραδοσιακά θεωρούνται υγιεινά. Με πάνω από ένα εκατομμύριο προβολές, το μήνυμά της είναι σαφές: δεν είναι όλες οι τροφές που φαίνονται ωφέλιμες.
Η Dr. Brown στοχεύει συγκεκριμένα στην κατανάλωση φρούτων και χυμών, τα οποία, όπως υποστηρίζει, μπορεί να αποτελούν κίνδυνο για την υγεία λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη. Επισημαίνει ότι ορισμένοι χυμοί φρούτων περιέχουν τόση ζάχαρη όση ένα κουτάκι αναψυκτικού, χωρίς τις φυτικές ίνες που υπάρχουν στα ολόκληρα φρούτα. Ωστόσο, ακόμη και τα ολόκληρα φρούτα δεν ξεφεύγουν από τον έλεγχό της. Σύμφωνα με τη Dr. Brown, τα σημερινά φρούτα έχουν τροποποιηθεί γενετικά ώστε να είναι μεγαλύτερα, πιο γλυκά και να περιέχουν λιγότερες φυτικές ίνες από τους φυσικούς προγόνους τους, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
@drmidge 5 foods thought to be healthy but are they really?? #insulinresistance #healthyfoods
Ενώ είναι αλήθεια ότι οι γεωργικές πρακτικές έχουν αλλάξει τη θρεπτική σύνθεση των φρούτων και των λαχανικών με την πάροδο των ετών, οι ειδικοί σε θέματα διατροφής εξακολουθούν να συνιστούν την κατανάλωση φρούτων ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής.
Η Dr. Brown αμφισβητεί επίσης την υγιεινή αξία του γάλακτος βρώμης, μιας δημοφιλούς εναλλακτικής λύσης μεταξύ των vegans και όσων έχουν δυσανεξία στα γαλακτοκομικά. Επικρίνει το γάλα βρώμης για την υψηλή περιεκτικότητά του σε υδατάνθρακες και ζάχαρη και επισημαίνει πρόσθετα όπως συντηρητικά, γαλακτωματοποιητές και πυκνωτικά ως πιθανά αρνητικά. Ενώ αναγνωρίζει ότι το γάλα βρώμης είναι συχνά εμπλουτισμένο με βιταμίνες και μέταλλα, παραμένει επιφυλακτική λόγω των 16 γραμμαρίων υδατανθράκων, των 7 γραμμαρίων ζάχαρης και των μόλις 2 γραμμαρίων φυτικών ινών ανά φλιτζάνι.
Αυτό το βίντεο ανοίγει μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με τη σημασία του να εξετάζουμε το διατροφικό περιεχόμενο των τροφίμων μας και να μην βασιζόμαστε μόνο στο μάρκετινγκ ή στις παραδοσιακές πεποιθήσεις.