Αντιμέτωπες με τη χειρότερη κρίση τιμών των τελευταίων πέντε δεκαετιών βρίσκονται οι ευρωπαϊκές οικονομίες. Και οι κυβερνήσεις πασχίζουν να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια που έφεραν ο πληθωρισμός και ο πόλεμος, και φτάνει στα όριά τους τούς προϋπολογισμούς εκατομμυρίων νοικοκυριών.
Ο Ολαφ Σολτς, καγκελάριος της μεγαλύτερης οικονομίας της ΕΕ, ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι θα προετοιμάσει σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, εργοδότες και συνδικάτα, μια «συντονισμένη δράση» για να αποτραπεί ένας φαύλος κύκλος ανατροφοδότησης του πληθωρισμού.
Ηδη η κυβέρνηση του Βερολίνου έχει μειώσει τον φόρο στα καύσιμα, μέτρο που μείωσε κατά 0,30 ευρώ την τιμή της αμόλυβδης και κατά 0,14 ευρώ την τιμή του ντίζελ κίνησης – πλέον η αμόλυβδη κοστίζει γύρω στα 1,80 ευρώ το λίτρο εκεί. Επίσης υιοθέτησε ένα «εξαιρετικά φθηνό εισιτήριο των 9 ευρώ» που δίνει τη δυνατότητα, σε όσους το επιθυμούν, να χρησιμοποιούν για έναν μήνα τα μέσα μαζικής μεταφοράς στην πόλη τους, αλλά και να ταξιδεύουν με όλα τα τρένα στο εσωτερικό της Γερμανίας (όχι με τρένα υψηλής ταχύτητας και InterCity). Λίγες ημέρες μετά την υιοθέτηση του μέτρου οι σιδηροδρομικοί σταθμοί της χώρας ανέφεραν «πρωτοφανή κοσμοσυρροή», που «με δυσκολία μπορούν να διαχειριστούν».
Με τον πληθωρισμό να «τρέχει» με ετήσιο ρυθμό 7,9% – και με τις ιστορικές φοβίες των Γερμανών μήπως επιστρέψουν ανεπαισθήτως στη Βαϊμάρη και τους προκύψει ξαφνικά κάποιος Χίτλερ – ο Σολτς εξήρε τη συμφωνία της εργοδοσίας με τα συνδικάτα στη χημική βιομηχανία για εφάπαξ αρωγή ύψους 1.400 ευρώ σε κάθε εργαζόμενο, προκειμένου να καλύψει τις απώλειες του εισοδήματός του εξαιτίας της ακρίβειας.
Πηγή: cnn.gr