Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου του ΜέΡΑ25 Γιώργος Λογιάδης, με θέμα: «Ανάγκη κάλυψης των κενών της ειδικής αγωγής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 100%».
Αναλυτικά το κείμενο της ερώτησης:
Σε επιστολή της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης αναφέρεται ότι παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κας Νίκης Κεραμέως, της Υφυπουργού Παιδείας κας Ζέτας Μακρή και του Γενικού Γραμματέα κου Αλέξανδρου Κόπτση για 100% κάλυψη των κενών, η ζοφερή πραγματικότητα δυστυχώς τους διαψεύδει όσον αφορά τους φιλολόγους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Στην περίοδο μεταξύ Α΄ και Β΄ φάσης οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ δεν έχαναν την ευκαιρία να διατυμπανίζουν ότι στη Β΄ φάση θα καλυφθεί το 100% των κενών. Ωστόσο, κάλυψαν μετά βίας το 24% των κενών φιλολόγων ΕΑΕ.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ κατόπιν των σχετικών δηλώσεων του Γενικού Γραμματέα κου Κόπτση «τα κενά καλύπτονται σύμφωνα με τις ανάγκες που δηλώνονται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», ανέλαβε η ίδια να συγκεντρώσει τα κενά που δηλώθηκαν στον ΟΠΣΥΔ καλώντας μία προς μία όλες τις ΔΔΕ της επικράτειας. Καταφέραμε να συγκεντρώσουμε 438 κενά, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά τα κενά Δυτικής Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Λακωνίας, Αργολίδας, Δωδεκανήσου και αυτά των ΚΕΔΑΣΥ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι το βράδυ πριν την υλοποίηση της Β΄ φάσης προσλήψεων διέρρευσαν τα κενά από το Υπουργείο Παιδείας και αυτά ήταν τελικά 551, αριθμός που έρχεται σε απόλυτη συμφωνία με τα κενά που συγκεντρώσαμε η Πρωτοβουλία Φιλολόγων ΕΑΕ, εάν λάβουμε υπόψη μας τις περιοχές που αρνήθηκαν να μας δώσουν τις σχετικές πληροφορίες, ακολουθώντας τις συστάσεις του ΥΠΑΙΘ να μη τα δημοσιοποιούν.
Εν τέλει την Παρασκευή 30/09/2022 πραγματοποιείται η Β΄ Φάση προσλήψεων και προλαμβάνονται μόλις 111 Φιλόλογοι Εδικής Αγωγής από τους 551 που θα έπρεπε κανονικά. Επομένως, πρόκειται για κάλυψη 24% και όχι 100%.
Με άλλα λόγια, πάνω από 440 παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μιας και σε αυτά τα κενά εντάσσονται και τα Τμήματα Ένταξης) έμειναν χωρίς στήριξη στα φιλολογικά μαθήματα και χωρίς ουσιαστική βοήθεια από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Την ίδια στιγμή, το ΥΠΑΙΘ ακυρώνοντας επί της ουσίας τις γνωματεύσεις της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΑΣΥ, τοποθετεί έναν φιλόλογο για να παρέχει Παράλληλη Στήριξη σε πέντε και 7 μαθητές, με αποτέλεσμα αντί για 12 ώρες στήριξης την εβδομάδα, όπως ορίζεται από τις γνωματεύσεις, να παρέχονται από 3 έως 6.
Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ έδειξε το σκληρό του πρόσωπο σε αυτά τα παιδιά γυρνώντας τους την πλάτη και αφήνοντας τα στο έλεός τους. Μαζί με αυτά και τους γονείς τους, οι οποίοι βρίσκονται σε απόγνωση.
Την ίδια στιγμή παρατηρείται αδικαιολόγητη ολιγωρία αναφορικά με τη λειτουργία των νέων Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ). Έχουν μεσολαβήσει σχεδόν 14 μήνες από την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και την ολοκλήρωση των διαδικασιών (26/07/2021). Η ίδρυση νέων ΤΕ συνδέεται άρρηκτα με την κάλυψη νέων αναδυόμενων αναγκών των μαθητών μέσω της τοποθέτησης εκπαιδευτικών.
Ερωτάσθε κα. Υπουργέ:
- Πόσα είναι τα πραγματικά κενά φιλολόγων ΕΑΕ (ΠΕ02.5) που δηλώθηκαν από τις διευθύνσεις;
- Με ποιο σκεπτικό αφήνει αβοήθητα τόσα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρία στη Β΄θμια Εκπαίδευση;
- Με ποιο κριτήριο καταργεί συστηματικά την Παράλληλη Στήριξη στη Β΄θμια Εκπαίδευση και πετάει στον κάλαθο των αχρήστων τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ;
- Που οφείλεται η τόση καθυστέρηση της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης, παρόλο που οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί από 26/07/2021;