Θέμα ημερών θεωρείται η επίσημη ανακοίνωση για το Fuel Pass 3, καθώς το οικονομικό επιτελείο εξετάζει τις παραμέτρους εφαρμογής της νέας επιδότησης από τον Νοέμβριο, καθώς καλή πορεία των κρατικών εσόδων δημιουργούν το δημοσιονομικό περιθώριο.
Συγκεκριμένα, εξετάζεται ένας νέος κύκλος επιδότησης που θα ακολουθεί το μοντέλο του Fuel Pass 2, με επιδότηση από 65 έως 85 ευρώ για τα ΙΧ και από 45 έως 55 ευρώ για τα δίκυκλα, με bonus 15 ευρώ για όσους επιλέξουν να λάβουν τα χρήματα μέσω ψηφιακής κάρτας, αντί για κατάθεση σε προσωπικό λογαριασμό.
Τα ποσά εκτιμάται πως θα αφορούν κατανάλωση τριών μηνών και οι δικαιούχοι θα πρέπει να πληρούν το εισοδηματικό κριτήριο των 30.000 ευρώ τον χρόνο, με επιπλέον 3.000 ευρώ για κάθε τέκνο.
Μέχρι τέλος Οκτωβρίου η εξαργύρωση του Fuel Pass 2
Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου έχουν τη δυνατότητα να κάνουν χρήση της ψηφιακής κάρτας Fuel Pass 2, όσοι πολίτες δεν έχουν προχωρήσει ήδη στην εξαργύρωση της σε κάποιο πρατήριο καυσίμων.
Όπως αναφέρεται στη σχετική πλατφόρμα η άυλη ψηφιακή κάρτα – η εγκατάσταση και χρήση της οποίας απαιτούν υποχρεωτικά την κατοχή smartphone που υποστηρίζει απαραιτήτως την τεχνολογία ανέπαφων συναλλαγών ΝFC – χρησιμοποιείται σε POS σε όλα τα πρατήρια καυσίμων της χώρας, όπως οποιαδήποτε ανάλογη κάρτα, μέχρι 31/10/2022.
Παράλληλα, σημειώνεται πως το ποσό κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό χρησιμοποιείται μέσω συνδεδεμένων χρεωστικών καρτών με τον λογαριασμό ή μέσω ανάληψης σε μετρητά και δεν υποστηρίζει ανάληψη του ποσού ή συναλλαγές σε εμπόρους του εξωτερικού.
Νέα επιδότηση στην αντλία για το diesel κίνησης
Η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης εφόσον οι τιμές συνεχίζουν να αυξάνονται λόγω της κρίσης στο ουκρανικό έχει ουσιαστικά προαναγγελθεί από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος είχε δηλώσει ότι «οι αυξήσεις στο diesel έχουν επίπτωση στην εφοδιαστική αλυσίδα» διαβεβαιώνοντας ότι η κυβέρνηση μετράει τις δυνατότητες «και θα δούμε αν μπορούμε να εξαγγείλουμε κάτι και για το diesel κίνησης».
Σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο τιμών υγρών καυσίμων της ΔΙΜΕΑ του υπουργείου Ανάπτυξης, η τιμή του πετρελαίου κίνησης παραμένει αισθητά πιο ψηλά από την απλή αμόλυβδη.
Συγκεκριμένα, η μέση τιμή του diesel κίνησης είναι στα 2,146 ευρώ το λίτρο, ενώ της αμόλυβδης στα 2,032 ευρώ. Οριακά πιο ακριβή είναι η αμόλυβδη 100 οκτανίων, με τη μέση τιμή της να είναι στα 2,231 ευρώ. Να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης, η μέση πανελλαδική τιμή είναι στα 1,412 ευρώ το λίτρο.
Η κυβέρνηση φαίνεται ότι θα προχωρήσει άμεσα, ίσως από τις αρχές Νοεμβρίου, σε επιδότηση, τόνισε στον ΣΚΑΪ ο πρόεδρος των Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων Αττικής, Νίκος Παπαγεωργίου. Αυτό που δεν έχει ακόμα επιβεβαιωθεί είναι αν η επιδότηση για το πετρέλαιο κίνησης θα είναι στα 15 λεπτά το λίτρο, ως ίσχυε δηλαδή, ή αν θα φτάσει τα 20 – 25 λεπτά, σύμφωνα με ένα σενάριο που φέρεται ότι εξέταζε το οικονομικό επιτελείο.
Σκυλακάκης: Εάν υπάρξει δημοσιονομικός χώρος θα χρησιμοποιηθεί
Ερωτηθείς σχετικά, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης δήλωσε ότι η απόφαση για την επαναφορά της επιδότησης πετρελαίου κίνησης στην αντλία θα ληφθεί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, δηλαδή μέσα στην επόμενη εβδομάδα.
Συγκεκριμένα, όπως τόνισε ο κ. Σκυλακάκης στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ 100.3, εάν ληφθεί σχετική απόφαση για την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης, θα εφαρμοστεί από τον Νοέμβριο.
Σχετικά με το ενδεχόμενο νέων παροχών, ο αναπληρωτής υπουργός διαβεβαίωσε ότι εάν υπάρξει δημοσιονομικός χώρος, στη βάση των δημοσιονομικών στόχων που έχει θέσει η κυβέρνηση, θα χρησιμοποιηθεί. Ξεκαθάρισε πάντως, ότι για φέτος υπάρχουν λίγα περιθώρια.