Ο σύντομος αγώνας στο Κατάρ τα είχε όλα. Προσπεράσματα, συγκρούσεις, μία πρώτη νίκη σε Sprint και ένα τρίτο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Οι Πιάστρι και Φερστάπεν έκλεψαν την παράσταση ενώ τρίτος τερμάτισε ο Νόρις ολοκληρώνοντας την εξαιρετική εμφάνιση για τις McLaren. Το μεγάλο δίλημμα πριν το Sprint ήταν η επιλογή μεταξύ της μαλακής και της μέσης γόμας. Η πρώτη εξασφάλιζε ταχύτερους πρώτους γύρους αλλά υστερούσε σε αντοχή. Η δεύτερη θα άντεχε σίγουρα την απόσταση αλλά θα μειονεκτούσε στα αρχικά στάδια του αγώνα.
Οι McLaren και ο Φερστάπεν επέλεξαν την δεύτερη. Ο Ράσελ και οι Ferrari προτίμησαν την μαλακή. Προφανώς ελπίζοντας και σε κάποιο αυτοκίνητο ασφαλείας που θα μείωνε την συνολική καταπόνηση των ελαστικών.
Το Sprint
Ο Πιάστρι ξεκίνησε ιδανικά κρατώντας την πρωτοπορία με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Δεν συνέβη, όμως, το ίδιο και με τον Νόρις του οποίου η εκκίνηση ήταν κάκιστη. Ο Ράσελ -με τα soft- εκμεταλλεύτηκε άμεσα το γεγονός αρπάζοντας την δεύτερη θέση από τον Βρετανό.
Οι δύο Ferrari -επίσης σε soft- ακολούθησαν άμεσα ενώ ο Φερστάπεν εξωθήθηκε στο κερμπ από τον Νόρις πριν την στροφή 1. Ο Ολλανδός κατάφερε να κρατηθεί μπροστά από την McLaren στην στροφή 2. Δεν συνέβη το ίδιο και με τον Λώσον, όμως, ο οποίος έχασε το πίσω μέρος της AlphaTauri και κόλλησε στην αμμοπαγίδα.
Ο αγώνας τέθηκε σε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Με την επανεκκίνηση ο Ράσελ δεν έχασε χρόνο και προσπέρασε τον Πιάστρι στον τρίτο γύρο! Ωστόσο το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν θα αργούσε να ξαναβγεί έπειτα από την έξοδο του Σάρτζεντ. Έπειτα από 6 γύρους η σειρά ήταν Ράσελ, Πιάστρι, Σάινθ, Λεκλέρ, Φερστάπεν, Νόρις, Οκόν και Αλόνσο.
Με πέντε από τους επτά γύρους να έχουν γίνει πίσω από το Safety Car ο αγώνας άρχισε να ευνοεί όσους είχαν επιλέξει τη μαλακή γόμα. Ο Σάινθ επιτέθηκε στον Πιάστρι κατά την δεύτερη επανεκκίνηση αλλά ο Αυστραλός αμύνθηκε επιτυχημένα.
Εν τω μεταξύ ο Αλόνσο κέρδιζε την 7η θέση από τον Οκόν ενώ λίγο αργότερα ο Φερστάπεν ανέβαινε 4ος περνώντας τον Λεκλέρ. Στον 10ο γύρο ο Φερστάπεν θα περνούσε και την άλλη Ferrari του Σάινθ ανεβαίνοντας τρίτος.
Ήταν πια εμφανές ότι ακόμη και το Safety Car δεν μπορούσε να μειώσει το πλεονέκτημα της μέσης γόμας. Όσα μονοθέσια την είχαν ανέβαζαν τον ρυθμό τους. Ένα από αυτά ήταν και η McLaren του Πιάστρι ο οποίος προσπέρασε τον Ράσελ για να ανέβει και πάλι πρώτος.
Το ίδιο έπραξε λίγο αργότερα και ο Νόρις επί του Λεκλέρ από την εξωτερική της στροφής 1. Πίσω τους οι Οκόν, Πέρεζ και Χούλκενμπεργκ προσπαθούσαν να χωρέσουν μαζί στις δύο πρώτες στροφές. Στην 1 τα κατάφεραν, όμως στην 2 δεν συνέβη το ίδιο και οι Οκόν-Πέρεζ βγήκαν εκτός προκαλώντας το τρίτο Safety Car της ημέρας. Ο Χούλκενμπεργκ θα εγκατέλειπε λίγο αργότερα.
Το τρίτο του Μαξ
Η εξέλιξη αυτή έστεψε αυτόματα τον Φερστάπεν παγκόσμιο πρωταθλητή για τρίτη φορά στην καριέρα του! Παρά τις τρεις εξόδους του SC τα ελαστικά όλων των μονοθέσιων ήταν ιδιαίτερα καταπονημένα. Ιδίως όσων είχαν τη μαλακή γόμα.
Στον 15ο γύρο το SC βγήκε από την πίστα. Ο Λεκλέρ παρά τη φθαρμένα soft πέρασε τον Νόρις για την 5η θέση. Αντιθέτως ο Ράσελ δεν μπόρεσε να προβληματίσει τον Πιάστρι ο οποίος κράτησε την πρώτη θέση με 5 γύρους να απομένουν.
Ο Ράσελ θα έχανε σύντομα και την 2η θέση από τον Φερστάπεν. Πλέον ο Ολλανδός απείχε 2,5 δευτερόλεπτα από τον Πιάστρι με 4 γύρους να απομένουν. Στον 17ο γύρο ο Νόρις θα περνούσε και τις δύο Ferrari μέσα σε τρεις στροφές για να ανέβει στην 4η θέση.
Εν τω μεταξύ και ο Χάμιλτον ανέβαινε έχοντας την μέση γόμα. Προσπέρασε στον προτελευταίο γύρο τον Αλόνσο για την 7η θέση και επιτέθηκε αμέσως στις Ferrari που δυσκολεύονταν με τη μαλακή γόμα. Η άλλη W14 θα έχανε την τρίτη θέση στον τελευταίο γύρο από τον Νόρις.
Στην κορυφή ο Πιάστρι κατάφερε να απαντήσει στον δαιμονισμένο ρυθμό του Φερστάπεν και να πάρει το πρώτο Sprint της καριέρας του! Δεύτερος τερμάτισε ο πρωταθλητής του 2023 Φερστάπεν και τρίτος ο Νόρις. Οι Ράσελ, Χάμιλτον, Σάινθ και Λεκλέρ ακολούθησαν. Την τελευταία βαθμολογούμενη θέση πήρε ο εκπληκτικός Άλμπον που είχε ξεκινήσει μόλις 17ος! Ωστόσο η ημέρα ανήκει δικαιωματικά στον τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν.
Η κατάταξη του Sprint για το GP του Κατάρ
Θέση | Οδηγός | Χρόνος |
---|---|---|
1 | 35:01.297 | |
2 | +1.871s | |
3 | +8.497s | |
4 | +11.036s | |
5 | +17.314s | |
6 | +18.806s | |
7 | +19.860s | |
8 | +19.864s | |
9 | +21.180s | |
10 | +21.742s | |
11 | +22.208s | |
12 | +22.863s | |
13 | +24.523s | |
14 | +24.970s | |
15 | +26.868s | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF | |
NC | DNF |