Από τους πρώτους στην Ευρώπη, που επιλέγουν να ξοδέψουν μέρος των χρημάτων τους για να μείνουν σε ξενοδοχεία είναι οι Κύπριοι.
Σύμφωνα με την Eurostat, ξόδεψαν το 17.5% από το συνολικό εισόδημα τους σε εστιατόρια και ξενοδοχεία. Από το 2007 μέχρι το 2017 οι δαπάνες των κυπριακών νοικοκυριών για ξενοδοχεία και εστιατόρια αυξήθηκε κατά 2,7%.
Ο μέσος όρος δαπανών των ευρωπαϊκών νοικοκυριών για τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία ανέρχεται στο 8.8%. Αυτό αντιπροσωπεύει γύρω στα 740 δισ., ευρώ και ισοδυναμεί με το 4.8% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ, ή 1400 ευρώ για κάθε Ευρωπαίο πολίτη.
Οι πολίτες της Κύπρου, της Μάλτας και της Ισπανίας ξοδεύουν τα περισσότερα χρήματα σε εστιατόρια και ξενοδοχεία, ενώ της Ρουμανίας, της Πολωνίας και της Λιθουανίας ξοδεύουν τα λιγότερα.
Τα στοιχεία αφορούν το 2017. Συγκεκριμένα τα νοικοκυριά στην Μάλτα δαπανούν κατά μέσο όρο το 20.2% των εισοδημάτων τους για να φάνε σε ένα εστιατόριο, ή να μείνουν σε ξενοδοχειακό κατάλυμα.
Η Κύπρος έρχεται δεύτερη με ποσοστό 17.5% και η Ισπανία 16.8%.
Η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται από την Ελλάδα που διατηρεί ποσοστό 15.4% και η Ιρλανδία με ποσοστό 14.8%.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat οι Κύπριοι είναι πιο γενναιόδωροι στις αγορές τους, σε σύγκριση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Με το 3.8% να αντιστοιχεί στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, και με οροφή το 8.3% του Λουξεμβούργου, το 5.6% που δαπανούν τα κυπριακά νοικοκυριά για καπνό και ποτό, δεν θεωρείται μικρό. Ειδικά όταν διαπιστώνεται ότι ξοδεύουν περισσότερα σε αυτά τα προϊόντα παρά για τα ρούχα, τα παπούτσια και τα αξεσουάρ τους, όπου το ποσοστό ανέρχεται στο 4.8%.
Υψηλό θεωρείται και το ποσοστό 3.4%,που δαπανάται για ταξίδια αεροπορικά ή με άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς και το ποσό που πληρώνει το κυπριακό νοικοκυριό για τους λογαριασμούς τηλεφώνων, που αντιστοιχεί στο 3% του συνόλου των εισοδημάτων του. Το μικρότερο έξοδο είναι σύμφωνα με την Eurostat οι ασφάλειες ζωής, υγείας και οχημάτων που αντιστοιχεί στο 0.9% από το σύνολο των εισοδημάτων.
Σε χαμηλές θέσεις κατατάσσονται οι Κύπριοι για τον εξοπλισμό σπιτιού, όπως έπιπλα, χαλιά και είδη κήπου. Σύμφωνα με την Eurostat δαπανάται μόλις το 4.4% των εισοδημάτων τους.
Αντίθετα , δαπανούν περισσότερα στις αγορές τους σε τρόφιμα, φρούτα και λαχανικά.
Συγκεκριμένα 12.4% του συνολικού οικογενειακού προϋπολογισμού, δαπανάται σε αυτές τις κατηγορίες.
Πηγή: iefimerida.gr