Τετάρτη, 13 Νοεμβρίου, 2024
17.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Έτοιμη η διαπιστωτική για τους Φορείς Διαχείρισης Απορριμμάτων της Κρήτης

Πρέπει να διαβάσετε

Μετά από πολύμηνες διεργασίες, έντονο παρασκήνιο και πολιτικές διαφωνίες πέφτουν προσεχώς οι τίτλοι τέλους στο επεισοδιακό σήριαλ των φορέων διαχείρισης στερεών αποβλήτων στην Κρήτη. Τελευταία εκκρεμότητα αποτελεί η έκδοση της διαπιστωτικής πράξης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση ενώ θα ακολουθήσει η επιχείρηση ενοποίησης των φορέων σε δύο. Σύμφωνα πάντως με τον νόμο υπάρχει αστερίσκος, σε βάθος χρόνου να δημιουργηθεί και τρίτος ΦΟΣΔΑ στο νησί.

Μέσα στις επόμενες ημέρες η συντονίστρια της αποκεντρωμένης διοίκησης Κρήτης θα εκδώσει τη διαπιστωτική πράξη για τη δημιουργία  των δυο ΦΟΔΣΑ.

Πρόκειται για τον φορέα διαχείρισης του Νομού Χανίων αλλά και τον φορέα διαχείρισης για τους υπόλοιπους τρεις νομούς της Κρήτης. Η απόφαση αυτή ελήφθη από την συντονίστρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, καθώς οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης δεν κατάφεραν να βρουν τη ¨χρυσή τομή» και να πάρουν την απόφαση για το αν θα πρέπει να δημιουργηθεί ένας, δύο ή τρεις ΦΟΔΣΑ στο νησί όπως έδινε την δυνατότητα το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Η Μαρία Κοζυράκη δεν προχώρησε στην  έκδοση της διαπιστωτικής πράξης λόγω των αυτοδιοικητικών εκλογών όμως πλέον αυτό θα γίνει τις επόμενες ημέρες.

Αμέσως μετά, θα πρέπει σύμφωνα με τον νόμο να συγκροτηθεί μια επιτροπή που θα προσχωρήσει σε διαχειριστικό και οικονομικό έλεγχο στους φορείς διαχείρισης που θα συνενωθούν μεταξύ τους, να καταγράψει τα περιουσιακά τους στοιχεία άλλα να γίνει και μια αποτίμηση της σημερινής οικονομικής τους κατάστασης.

Παράλληλα οι Δήμοι θα πρέπει να ορίσουν νέους αντιπροσώπους για να συγκροτηθεί το διοικητικό  συμβούλιο μέσα από εκλογική διαδικασία της γενικής συνέλευσης, κάτι όμως που αναμένεται να γίνει μετά τη 1η Σεπτεμβρίου οπότε και θα αναλάβουν και ο νέες δημοτικές αρχές που προέκυψαν από τις εκλογές.

Το ζητούμενο πλέον είναι, αφότου εκδοθεί η διαπιστωτική πράξη από τη συντονίστρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, μέσα στο καλοκαίρι να γίνουν όλες οι απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες ώστε με την ανάληψη των νέων δημοτικών αρχών να κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες για την εκλογή αντιπροσώπων από τους Δήμους προκειμένου να μην χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα