Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου, 2025
6.6 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

ETC: Tο κόστος τροχοπέδη στα σχέδια ταξιδιωτών από μακρινούς προορισμούς για την Ευρώπη το 2025

Πρέπει να διαβάσετε

Η διάθεση για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων παγκοσμίως και προς την Ευρώπη έχει εξασθενήσει για το 2025, με τους ταξιδιώτες από μακρινές αγορές να ανησυχούν για το κόστος, όπως αποκαλύπτει το τελευταίο Βαρόμετρο Ταξιδιών Μεγάλης Απόστασης (LHTB), που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV.

Το βαρόμετρο διαπιστώνει συγκρατημένες ταξιδιωτικές προθέσεις, οι οποίες καθορίζονται από τις ανησυχίες για την οικονομική προσιτότητα και τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις, αλλά αναδεικνύει επίσης ευκαιρίες για την ενίσχυση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης με την καλύτερη διαχείριση των τουριστικών της πόρων.

Η έκθεση δείχνει ότι το 63% των ερωτηθέντων στις βασικές υπερπόντιες αγορές -Αυστραλία, Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Ιαπωνία, Νότια Κορέα και Ηνωμένες Πολιτείες- σκοπεύουν να ταξιδέψουν σε μακρινούς προορισμούς εφέτος. Μεταξύ αυτών, το 44% σχεδιάζει να επισκεφθεί την Ευρώπη, αναδεικνύοντας την ισχυρή θέση της Γηραιάς ηπείρου, παρά τις τρέχουσες προκλήσεις.

Ωστόσο, αυτό αντικατοπτρίζει μια μείωση από το 49% το 2024, με την αποδυνάμωση της διάθεσης να καταγράφεται σε αγορές όπως η Νότια Κορέα, οι ΗΠΑ, η Βραζιλία και η Αυστραλία. Αντίθετα, οι Κινέζοι ταξιδιώτες επιδεικνύουν αυξανόμενο ενδιαφέρον, με το 61% να σκοπεύει να επισκεφθεί την Ευρώπη τους επόμενους δώδεκα μήνες.

Η οικονομική προσιτότητα παραμένει το σημαντικότερο εμπόδιο για τα διεθνή ταξίδια, το οποίο αναφέρεται από το 46% των ερωτηθέντων που δεν σχεδιάζουν κάποιο ταξίδι στην Ευρώπη. Εκτός από την οικονομική προσιτότητα, οι ταξιδιώτες ανέφεραν ως παράγοντες που επηρεάζουν τα σχέδιά τους το ενδιαφέρον για επίσκεψη σε άλλες υπερπόντιες περιοχές ή τον περιορισμένο χρόνο για διακοπές.

Η ασφάλεια βασικός παράγοντας στην επιλογή προορισμού

Η ασφάλεια παραμένει ο πιο σημαντικός παράγοντας κατά την επιλογή ενός προορισμού, ακολουθούμενη από τα εμβληματικά αξιοθέατα και τις άρτια ανεπτυγμένες υποδομές.

Η παρούσα έκθεση διερευνά για πρώτη φορά τις αντιλήψεις των ταξιδιωτών για την ασφάλεια. Σύμφωνα με τους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων, οι κορυφαίοι παράγοντες που καθιστούν έναν προορισμό ασφαλή είναι τα χαμηλά ποσοστά εγκληματικότητας, οι καθαρές και καλά συντηρημένες τουριστικές εγκαταστάσεις, η εμφανής ασφάλεια, η πολιτική σταθερότητα και οι φιλόξενοι κάτοικοι.

Οι ταξιδιώτες από κάθε αγορά τείνουν να ορίζουν διαφορετικά την ασφάλεια. Ενώ η πολιτική σταθερότητα θεωρείται πρωταρχικής σημασίας για ταξιδιώτες από ορισμένες αγορές, όπως η Ιαπωνία (57%), η Αυστραλία (44%) και ο Καναδάς (42%), η εμφανής ασφάλεια υπερισχύει σε άλλες, ιδίως στη Νότια Κορέα (55%), τη Βραζιλία (51%) και την Κίνα (42%).

Ευέλικτοι οι ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων

Τα εμβληματικά αξιοθέατα της Ευρώπης εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικό πόλο έλξης για τους διεθνείς ταξιδιώτες το 2025, με αποτέλεσμα να παρατηρείται συχνά συνωστισμός, ιδίως κατά τις περιόδους αιχμής. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων παραμένουν ευέλικτοι σε τέτοιες καταστάσεις -σχεδόν το ένα τρίτο θα προσαρμόσει τα σχέδιά του για επίσκεψη σε πιο ήσυχες περιόδους, το 28% θα προχωρήσει παρά τις μεγάλες αναμονές, το 25% θα εξερευνήσει λιγότερο πολυσύχναστες περιοχές εντός του προορισμού και μόνο το 5% θα εξετάσει το ενδεχόμενο να αλλάξει εντελώς προορισμό.

Οι διαπιστώσεις αυτές αναδεικνύουν την ανάγκη για καλύτερη διαχείριση της ροής των ταξιδιών σε όλη την Ευρώπη, ώστε να μειωθεί η συμφόρηση και παράλληλα να ενισχυθούν οικονομικά οι εναλλακτικοί προορισμοί.

Νέα δυναμική αποκτούν τα ταξίδια πολλαπλών προορισμών 

Παρά τις προκλήσεις της οικονομικής προσιτότητας, οι ταξιδιώτες επιδεικνύουν αυξανόμενη προτίμηση στα ταξίδια πολλαπλών προορισμών, με την έκθεση να αποκαλύπτει ότι το 94% των ερωτηθέντων που σχεδιάζουν να επισκεφθούν την Ευρώπη, τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, σκοπεύουν να εξερευνήσουν περισσότερες από μία χώρες.

Κατά μέσο όρο, οι ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων επιθυμούν να επισκεφθούν 3,4 χώρες, με τους ταξιδιώτες της Νότιας Κορέας να ηγούνται της τάσης, με στόχο να επισκεφθούν κατά μέσο όρο 5,2 χώρες ανά ταξίδι.

Η τάση αυτή αυξάνεται σε όλες τις βασικές αγορές, ιδίως μεταξύ των Αυστραλών ταξιδιωτών, οι οποίοι έχουν σημειώσει αύξηση 15% από το 2024.

Η μετατόπιση αυτή αναδεικνύει την ελκυστικότητα της συνδεσιμότητας της Ευρώπης και την ανάγκη να εξασφαλιστούν πιο απρόσκοπτες και βιώσιμες επιλογές μεταφοράς για τους ταξιδιώτες.

Μεταξύ 100 και 200 ευρώ ημερησίως οι ταξιδιωτικές δαπάνες

Η έκθεση υπογραμμίζει επίσης τις μεταβαλλόμενες καταναλωτικές συνήθειες. Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2025, το 42% των ερωτηθέντων σχεδιάζουν να διαθέσουν μεταξύ 100 και 200 ευρώ ανά ημέρα, παρουσιάζοντας αύξηση 14% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Εν τω μεταξύ, το ποσοστό των ταξιδιωτών που σκοπεύουν να δαπανήσουν πάνω από 200 ευρώ την ημέρα μειώθηκε στο 30%, αντανακλώντας μείωση 13%.

Τα τρόφιμα και τα ποτά αναδεικνύονται στην κορυφαία κατηγορία δαπανών για το μεγαλύτερο μέρος των ταξιδιωτών (67%).

Ωστόσο, οι προτεραιότητες της αγοράς διαφέρουν: για τους Κινέζους ταξιδιώτες, τα ψώνια είναι η πρώτη δαπάνη στον προϋπολογισμό τους (67%), ενώ για τους ταξιδιώτες από τις ΗΠΑ, η διαμονή κατέχει τη δεύτερη θέση (55%), σημαντικά υψηλότερη από ό,τι σε άλλες αγορές (24%). Αυτό αναδεικνύει τις διαφορετικές καταναλωτικές δαπάνες στις βασικές αγορές.

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα