Διάφορα εμπόδια συμβάλλουν ώστε η υπαρκτή επιθυμία για ταξίδια των ατόμων με ειδικές ανάγκες να περιορίζεται, όπως αποκαλύπτει έρευνα του ινστιτούτου έρευνας αγοράς και κοινής γνώμης Ipsos.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της διαδικτυακής έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 370 άτομα στη Γερμανία με μία ή περισσότερες ειδικές ανάγκες, ηλικίας 20 έως 70 ετών, το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (33%) δεν τολμά να πάει μόνο του διακοπές. Ενώ για τα άτομα που πάσχουν από κάποια ψυχική ασθένεια, το ποσοστό είναι ακόμη υψηλότερο (42 %).
Περισσότεροι από ένας στους τρεις (38%) δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να κάνουν κανονικές διακοπές, ενώ ένας στους πέντε (21%) αποτρέπεται γενικά από το να πάει διακοπές λόγω της αναπηρίας του.
Παρά τις αναπηρίες και τα εμπόδια, πολλοί ερωτηθέντες απολαμβάνουν τα ταξίδια. Όταν ρωτήθηκαν για τη γνώμη τους σχετικά με τις διακοπές, τα τρία τέταρτα (73%) “συμφωνούν απόλυτα” ή “τείνουν να συμφωνούν” ότι απολαμβάνουν να γνωρίζουν τη χώρα και τους ανθρώπους της σε διακοπές στο εξωτερικό.
Τρεις στους πέντε (62 %) επιθυμούν να κάνουν μικρά ταξίδια και να ανακαλύπτουν πόλεις. Οι χαλαρωτικές παραθαλάσσιες διακοπές (51 %) καθώς και η πεζοπορία και η επαφή με τη φύση βρίσκονται ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων για κάθε ένα στα δύο άτομα (53 %), ενώ σε ποσοστό 42% τα άτομα με κινητικά προβλήματα είναι λάτρεις της φύσης και της πεζοπορίας.
Ένας στους τρεις δηλώνει ότι του αρέσουν τα ταξίδια μεγάλων αποστάσεων (35%) και σχεδόν άλλοι τόσοι (32%) βρίσκουν τις κρουαζιέρες ιδανικές, καθώς είναι ένας τρόπος να δει κανείς πολλά και να βιώσει μια σειρά από εμπειρίες. Η μεγάλη πλειοψηφία του 89% συμφωνεί με τη γνώμη ότι μπορεί κανείς να κάνει ωραίες διακοπές και στη Γερμανία.
“Ορισμένα εμπόδια θα μπορούσαν πιθανώς να αρθούν από τα ξενοδοχεία και τους ταξιδιωτικούς πράκτορες με μια μικρή προσπάθεια, π.χ. μέσω προσφορών για συνοδούς ή λεωφορεία για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων”, λέει ο ερευνητής για την κοινωνική ένταξη και επικεφαλής της μελέτης, Matthias Tobies.
Τα δεδομένα συλλέχθηκαν μεταξύ Απριλίου και Μαΐου 2023 στην Κοινότητα για τη Συμμετοχή της Ipsos, την οποία το ινστιτούτο έρευνας αγοράς εγκαινίασε μαζί με την Aktion Mensch για να δώσει φωνή στα άτομα με αναπηρία.