Να ξαναβάλει κάποιου είδους τάξη στις πληροφορίες που δέχονται οι καταναλωτές από τους προμηθευτές ρεύματος επιχειρεί και πάλι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, σε συνδυασμό με την ένταξη, από το μήνα αυτό, των τιμοκαταλόγων ρεύματος, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanolotis.
Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, την προηγούμενη Τετάρτη 19 του μηνός οι εταιρείες προμήθειας ρεύματος έλαβαν επιστολή της ΡΑΕ με την οποία τους διαμηνύθηκαν δύο πράγματα:
Πρώτον ότι οφείλουν να στέλνουν στη ΡΑΕ τους τιμοκαταλόγους όλων των προγραμμάτων τους έως τις 23:59 της 20ης κάθε μήνα, έτσι ώστε οι τιμοκατάλογοι αυτοί να προωθούνται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και να ανεβαίνουν άμεσα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanolotis. Παρότι η υποχρέωση έγκαιρης μηνιαίας ανακοίνωσης των τιμοκαταλόγων είχε θεσμοθετηθεί εδώ και περίπου εννέα μήνες, δηλαδή από τον Ιούλιο του 2022 που εφαρμόζεται το νέο σύστημα, το τελευταίο ιδίως διάστημα είχε παρατηρηθεί ότι οι περισσότερες εταιρείες περίμεναν, αφενός μεν τη ΔΕΗ, αφετέρου η μία την άλλη, να ανακοινώσουν τιμές για να προσαρμόσουν στη συνέχεια τις δικές τους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γίνονται οι ανακοινώσεις ακόμα και …την άλλη μέρα το μεσημέρι.
Δεύτερον, τους διαμηνύθηκε ότι δεν δικαιούνται να βγάζουν νέα προγράμματα, από τη στιγμή που θα ανακοινώσουν τους τιμοκαταλόγους τους στις 20 κάθε μήνα. Μπορούν να το κάνουν μόνον κατά τις σχετικές ανακοινώσεις στις 20 του επόμενου μήνα. Η «απαγόρευση» αυτή εκ μέρους της ΡΑΕ επιχειρεί να σταματήσει την «τρίπλα» που πλέον είχαν υιοθετήσει σχεδόν όλες οι εταιρείες, δηλαδή να ανακοινώνουν κάθε μήνα νέα ειδικά προγράμματα, με πολύ χαμηλές τιμές κάτω του κόστους, τα οποία στην πραγματικότητα δεν είχαν παρά ελάχιστους πελάτες και οι εταιρείες τα «έφτιαχναν» μόνον για ένα μήνα και μόνον για να μπορούν να διαφημίζουν αυτές τις πολύ χαμηλές τιμές. Τον επόμενο μήνα οι καταναλωτές που προσελκύστηκαν στα προγράμματα αυτά έμπαιναν στις κανονικές υψηλότερες τιμές που είχαν και τα υπόλοιπα προγράμματα.
Στα «σκαριά» νέα εργαλεία
Πρόσθετα στα παραπάνω, η ΡΑΕ, δρομολογεί την ανάπτυξη 5 νέων «εργαλείων» για την καλύτερη εποπτεία της αγοράς προμήθειας, την εξασφάλιση διαφάνειας και ολοκληρωμένης ενημέρωσης και προστασίας των καταναλωτών.
Ειδικότερα, πρόκειται για τα παρακάτω:
- Ένα «εργαλείο» σύγκρισης τιμών: Το οποίο έχει ως σκοπό να εισάγει όλους τους πιθανούς παράγοντες που μπορούν να διαμορφώσουν τις τελικές τιμές στη λιανική αγοράς. Αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο καθώς ο καταναλωτής θα μπορεί χρησιμοποιώντας το να συγκρίνει τα τιμολόγια και τις προσφορές των παρόχων
- «Retail Monitoring Tool»: Το οποίο θα εποπτεύει ολόκληρη την αγορά, συλλέγοντας πληροφορίες από τους προμηθευτές και τους διαχειριστές ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, σχετικά με τον τρόπο που λειτουργεί η αγορά (τα τιμολόγια, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές κα). Επομένως, η ΡΑΕ θα διαθέτει μια ολοκληρωμένη εικόνα για την αγορά, έτσι ώστε να μπορεί να τη ρυθμίσει καλύτερα.
- Μια Βάση δεδομένων: Όπου θα εισάγεται κάθε μήνα αναλυτικά η τιμολόγηση των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα θα αξιοποιηθεί ως μέσο επίλυσης των παραπόνων από τους καταναλωτές, καθώς και για την εποπτεία του τρόπου τιμολόγησης από τις εταιρείες.
- Πλατφόρμα εξοικονόμησης: Όπου θα περιλαμβάνονται απλές προτάσεις για εξοικονόμηση στην οικιακή κατανάλωση.
- Πλατφόρμα για την ενεργειακή διαμεσολάβηση: Θα λειτουργήσει σε σύνδεση με το MyRae, όπου ο καταναλωτής θα έχει την δυνατότητα, στην περίπτωση που δεν συμφωνεί με τον τρόπο που επιλύεται ένα πρόβλημα από τον προμηθευτή, να παραπέμπεται στην νέα πλατφόρμα, για να αιτηθεί εκ νέου ρύθμιση.