Ένας αυτοδημιούργητος τσιγγούνης από οικογένεια τσιγγούνηδων παλεύει για το virality, προσπαθώντας να υπερασπιστεί το δικαίωμά του να έχει καβούρια στις τσέπες. Ο Financial Samurai συγγραφέας best seller βιβλίων διαχείρισης χρημάτων – κατά κόσμον – Σαμ Ντόγκαν εξηγεί σε ποιες περιπτώσεις είναι ο πιο μίζερος άνθρωπος του κόσμου και μάλιστα έφτιαξε μια ολόκληρη φιλοσοφία για να αιτιολογήσει την τσιγγουνιά του..
Είναι εντυπωσιακή η ομοιότητα με τον χαρακτήρα του Mister Pink από το Reservoir Dogs του Κουέντιν Ταραντίνο, όπου ο ηθοποιός Στιβ Μπουσέμι έγραψε ιστορία ως ο τσιγκούνης που τον κέρασαν και αρνούνταν να αφήσει ένα δολάριο φιλοδώρημα. Είναι ο ιδανικός πελάτης να του προτείνουμε λίγο…γκολφ με κοινό!
Είναι η κλασσική περίπτωση «γκουρού» των οικονομικών που απευθύνεται σε ρηχό κοινό με ένα πόνημα click-bait
Αντίστοιχα, ο Σαμ Ντόγκαν όχι μόνο ενοχλείται που θεωρείται αυτονότητο το να αφήσεις tips, αλλά μπαίνει στον κόπο να γράψει άρθρο στο CNBC διαφημίζοντας την…μιζέρια του! Γνωρίζοντας βέβαια τον συγκεκριμένο ανθρωπότυπο, είναι σίγουρο πως και στις περιπτώσεις που δηλώνει πως αφήνει φιλοδώρημα, αποκλείεται να το κάνει.
«Σήμερα, είμαι αυτοδημιούργητος εκατομμυριούχος. Αλλά δεν έχω ξεχάσει ποτέ πόσο σκληρές είναι οι δουλειές των υπηρεσιών και θέλω να είμαι γενναιόδωρος παρότι επιδιώκω να διατηρήσω την περιουσία μου. Τελευταία, όμως, έχω παρατηρήσει ότι το φιλοδώρημα δεν είναι πλέον μια εθελοντική εκδήλωση ευγνωμοσύνης. Έχει γίνει μια ενσωματωμένη προσδοκία – και μάλιστα ακριβή». Είναι η κλασσική περίπτωση (βλάβης) life coach των οικονομικών που απευθύνεται σε ρηχό κοινό με ένα πόνημα click-bait. Σας αφήνουμε με έναν από τους πιο μίζερους ανθρώπους των Χριστουγέννων και σας συμβουλεύουμε να πράξετε τα αντίθετα!
1. Σε σημείο πώλησης όπου δεν παρέχεται υπηρεσία
«Ας υποθέσουμε ότι πηγαίνετε στο εμπορικό κέντρο και αγοράζετε ένα γλυκό που εμφανίζεται στον μπροστινό πάγκο. Ο υπάλληλος χρησιμοποιεί μια λαβίδα για να τοποθετήσει το γλυκό σε μια καφέ χάρτινη σακούλα, πληκτρολογεί το κόστος στο ηλεκτρονικό περίπτερο και σας το γυρίζει».
«Βλέπετε τις προεπιλεγμένες επιλογές φιλοδωρήματος 15%, 20%, 25% ή καθόλου φιλοδώρημα. Συνήθως πατάω το κουμπί χωρίς φιλοδώρημα ή προσαρμόζω το ποσοστό σε αυτό που θεωρώ πιο λογικό», δήλωσε στο CNBC.
Σε αυτή την περίπτωση παρότι σεβαστό να μην αφήσεις φιλοδώρημα για τον όποιον λόγο του, το ανησυχητικό είναι πως αφήνει σε αυτόν που θα προσπαθήσει να του φτιάξει την διάθεση.
Οποιοσδήποτε εργαζόμενος στην εστίαση ή το take away μπορεί να διαβεβαιώσει πως η εργασία του είναι δύσκολη και πως πολλά από τα επαγγέλματα που υποννοεί δεν είναι κλόουν ή ανιματέρ να του λένε αστεία ή πόσο όμορφος είναι για να του φτιάξουν την διάθεση. Οι εργαζόμενοι οφείλουν να είναι τυπικά ευγενικοί και όχι διασκεδαστές.
2. Παραλαμβάνοντας μια παραγγελία για φαγητό απ’ έξω
«Μια από τις πιο αμήχανες καταστάσεις φιλοδωρήματος είναι όταν φτάνετε σε ένα εστιατόριο πριν να είναι έτοιμη η παραγγελία σας to-go. Καθώς κάθεστε ή στέκεστε περιμένοντας, μπορεί να κάνετε κάποια κουβεντούλα με το άτομο που εργάζεται εκεί».