Σκοπέλους αντιμετωπίζει η προσπάθεια της ΕΕ να φορολογήσει τα ρυπογόνα αεροπορικά καύσιμα, προκειμένου να καταστούν ακριβότερα σε σχέση με τα «πράσινα».
Τα κράτη μέλη βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις σχετικά με τους ενεργειακούς φόρους, που δεν έχουν αναθεωρηθεί από το 2003, σύμφωνα με τους νέους στόχους για την κλιματική αλλαγή.
Ωστόσο, δύο χρόνια αφότου η Κομισιόν πρότεινε τον νόμο για τη φορολόγηση των αεροπορικών καυσίμων για πρώτη φορά, η συμφωνία δεν είναι ακόμη ορατή. Αυτό γιατί παραμένουν διαφωνίες για το αν θα πρέπει να θεσπιστεί ελάχιστος φόρος σε επίπεδο ΕΕ για τα ορυκτά καύσιμα, τα οποία επί του παρόντος δεν επιβαρύνονται με φόρους.
Η αλλαγή της φορολογικής πολιτικής της ΕΕ είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς απαιτεί ομόφωνη έγκριση από όλες τις χώρες της ΕΕ, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε κυβέρνηση μπορεί να την μπλοκάρει.