Σάββατο, 23 Νοεμβρίου, 2024
17.7 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Δύο φορές έστειλε ελλιπές τηλεγράφημα ο σταθμάρχης στο Intercity – Οι ερωτήσεις του μηχανοδηγού για την πορεία του

Πρέπει να διαβάσετε

Όλο και περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως για την συνομιλία του μηχανοδηγού της μοιραία αμαξοστοιχίας Intercity 62 με τον σταθμάρχη Λάρισας, τα λάθη του οποίου από κοινού με τις χρόνιες ελλείψεις για την ασφάλεια των τρένων οδήγησαν στο μοιραίο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

Όπως αποκάλυψε στο OPEN ο δημοσιογράφος Αντώνης Τσολναράς, ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει προφυλακιστεί έστειλε δύο φορές ελλιπές τηλεγράφημα προς τον μηχανοδηγό ενώ αδιαφορούσε για τις αγωνιώδεις ερωτήσεις του.

Το πρώτο τηλεγράφημά το έστειλε ο σταθμάρχης στον μηχανοδηγό όταν το τρένο ήταν έτοιμο να φύγει από τον σταθμό της Λάρισας και εκείνο ανέφερε χαρακτηριστικά: «Έχεις ελεύθερο μέχρι φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων».

Δύο λεπτά αργότερα και ενώ το τρένο εισερχόταν στο κλειδί 118, ο μηχανοδηγός κάλεσε με αγωνία τον σταθμάρχη και τον ρώτησε: «Λάρισα ακούει; Πάω καλά;». Ο σταθμάρχης έστειλε τότε στον μηχανοδηγό ακόμα μία φορά τηλεγράφημα με την ίδια λάθος εντολή.

Σύμφωνα με τον ρεπόρτερ του OPEN, ο μηχανοδηγός, προφανώς έχοντας αμφιβολία για το ότι βρισκόταν στην γραμμή καθόδου, ρώτησε μετά από μόλις δύο λεπτά «Λάρισα ακούει;» για να ρωτήσει αμέσως μετά «Τι κάνει το 62: Πού πάει;». Ο σταθμάρχης απάντησε και μάλιστα με όχι τόσο ήρεμο τόνο «αφού σου είπα… Νέους Πόρους». Λίγα λεπτά αργότερα όμως θα ερχόταν η μοιραία σύγκρουση.

Η επικοινωνία με τον ρυθμιστή στην Αθήνα

Λίγα λεπτά μετά από αυτή την επικοινωνία ανάμεσα σε μηχανοδηγό και σταθμάρχη, ο ρυθμιστής της κίνησης από την Αθήνα, επικοινώνησε με τον σταθμάρχη για κλήση που έλαβε από την Πυροσβεστική, η οποία τον ειδοποίησε ότι κάτι έχει συμβεί.

Περίπου 15 λεπτά μετά το δυστύχημα ο σταθμάρχης προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους δύο οδηγούς που επέβαιναν στα τρένα που συγκρούστηκαν, αλλά προφανώς κανένας από τους δύο δεν ήταν σε θέση να του απαντήσει… Είχαν και οι δύο χάσει τη ζωή τους ακαριαία μετά τη σύγκρουση.

Σε σοκ η σταθμάρχης των Νέων Πόρων: «Δεν το πίστευα»

Αμέσως μετά επικοινώνησε με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων, η οποία προσπαθούσε να μάθει τι ακριβώς είχε συμβεί. Η ίδια έχει ξεκαθαρίσει πως «έδιωξα την εμπορική αμαξοστοιχία από Νέους Πόρους κανονικά. Λίγο αργότερα με ενημέρωσαν ότι έγινε σύγκρουση με το επιβατικό. ήμουν σε σοκτρόμαξα. Δεν πίστευα ότι είχε συμβεί κάτι τέτοιο. Ρωτούσα διαρκώς τι είχε συμβεί λάθος».

Ο διάλογος του μηχανοδηγού με τον σταθμάρχη πριν τη σύγκρουση

Σύμφωνα με πληροφορίες του σταθμού, άνθρωπος που άκουσε την επικοινωνία ανάμεσα στον μηχανοδηγό της επιβατικής αμαξοστοιχίας και τον σταθμάρχη Λάρισας μεταφέρει τον εξής διάλογο από τη στιγμή που ο μηχανοδηγός έχει αντιληφθεί ότι κινείται στο αντίθετο ρεύμα:

  • Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
  • Σταθμάρχης: (Δεν απαντά)
  • Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
  • Σταθμάρχης: (Δεν απαντά)
  • Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει; Πάω καλά;
  • Σταθμάρχης: Αφού σου είπα. Νέους Πόρους
  • Η απάντηση του σταθμάρχη ήρθε χωρίς ωστόσο να διευκρινιστεί εάν η επιβατική αμαξοστοιχία θα κινηθεί από την κάθοδο ή από την άνοδο με αποτέλεσμα μετά από λίγο να συμβεί η μοιραία σύγκρουση. Σημειώνεται ότι ο συγκεκριμένος άνθρωπος έχει καταθέσει ήδη στις Αρχές και έχει ενημερώσει και την αρμόδια υπηρεσία.

Πώς αποφεύχθηκε σύγκρουση δύο επιβατικών αμαξοστοιχιών

Νωρίτερα το OPEN προχώρησε στην αποκάλυψη ότι μία συγκυρία βοήθησε στο να μην είναι ακόμη χειρότερα τα πράγματα στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη καθώς πίσω από την εμπορική αμαξοστοιχία με τους δύο οδηγούς που κατευθυνόταν προς τη Λάρισα, ακολουθούσε ένας συρμός του προαστιακού και μάλιστα με 65 επιβάτες.

Εάν ήταν μπροστά ο προαστιακός σήμερα, ενδεχομένως να μιλούσαμε για μια σύγκρουση δύο επιβατικών τρένων με μεγαλύτερες συνέπειες.

Αυτό δεν έγινε καθώς στον σταθμό των Νέων Πόρων επιλέχτηκε να ξεκινήσει πρώτα το εμπορικό, παρ΄ ότι προτεραιότητα έχει το επιβατικό.

Συγκεκριμένα, υπήρξε η καθυστέρηση του προαστιακού από την πλευρά της Αθήνας προς τη Θεσσαλονίκη και επιλέχτηκε για αυτό το λόγο να δοθεί τελικά προτεραιότητα στο εμπορικό. 

Πηγήethnos.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα