Τα φλας από τα κλικ των φωτογράφων και τα φώτα από τις κάμερες αργά τα ξημερώματα της Παρασκευής γύρω από τους αστυνομικούς που μετέφεραν τον Δημήτρη Λιγνάδη πίσω στην ΓΑΔΑ φάνταζαν αλλόκοτα στα μάτια του «σκοτεινού» τέρατος.
Μπορεί για μια φευγαλέα στιγμή το μυαλό του να πήγε πίσω, στα βράδια της Επιδαύρου, εκεί που γονάτιζε και φίλαγε ένα ομοίωμα Παρθενώνα με τους φωτογράφους να δίνουν μάχη γι’ αυτό το διαφορετικό κλικ.
Μόνο που τα κλικ των τελευταίων ημερών της ζωής του πρώην καλλιτεχνικού διεθυντή του Εθνικού είναι θαρρείς πανομοιότυπα και με το ίδιο φόντο. Αυτός να μεταφέρεται με χειροπέδες και αστυνομική συνοδεία στα δικαστήρια πριν επιστρέψει για τελευταία φορά χθες στην ΓΑΔΑ, μετά την σύμφωνη απόφαση ανακρίτριας και εισαγγελέα για την προφυλάκισή του.
Το μεσημέρι ένα μπλε βαν της Ελληνικής Αστυνομίας παρέλαβε τον άνθρωπο που σόκαρε με τα όσα φέρεται να έκανε χρόνια τώρα σε ανήλικα αγόρια, για το πιο σκληρό και μοναχικό ταξίδι. Αυτό από την Αθήνα στο σωφρονιστικό κατάστημα της Τρίπολης, το νέο του σπίτι πλέον, εκεί όπου φιλοξενούνται οι καταδικασμένοι για σεξουαλικής φύσεως εγκλήματα.
Η μπλέ κλούβα της ΕΛΑΣ που τον μετέφερε, έφτασε το μεσημέρι στην φυλακή και οι κάμερες τοπικών καναλιών που περίμεναν, δεν κατάφεραν να έχουν το πλάνο που επιθυμούσαν διακαώς. Αυτό με το «σκοτεινό» τέρας της υποκριτικής να κατεβαίνει με χειροπέδες και να εισέρχεται για τις διατυπώσεις και την μεταφορά του σε σε ειδική πτέρυγα Covid-19, όπου θα μείνει μια εβδομάδα.
Μετά θα ενταχθεί στην ευρύτερη μικρή κοινωνία της φυλακής ή αν συντρέχουν ειδικοί λόγοι που έχουν να κάνουν με την προσωπική του ασφάλεια θα παραμείνει σε ξεχωριστό χώρο.
Πιθανότατα και με βάση όλα όσα εφιαλτικά και ανομολόγητα μέχρι πρότινος έχουν δει δει αυτές τις μέρες το φως, ο Δημήτρης Λιγνάδης να είναι μόνος του σε έναν χώρο. Άλλωστε όπως είχε πει και ο ίδιος του άρεσε να πορεύεται μοναχικά στην ζωή, μόνο που αυτή η μοναχικότητα φαίνεται ότι έκρυβε και έναν φριχρτό όσο και σκοτεινό ιδιωτικό βίο. Έναν βίο για τον οποίο πολλοί ήξεραν, άκουγαν και πιθανώς κάποιοι να έβλεπαν τα όσα ανομολόγητα έκανε με ανήλικα αγόρια στο ρετιρέ του Μεταξουργείου.
Ό ίδιος τα αρνήθηκε όλα στο υπόμνημα που κατέθεσε αλλά και στην μαραθώνια απολογία του, έχοντας για συνήγορο τον Αλέξη Κούγια, ο οποίος εμφανίστηκε μετά από επίμονο αίτημα του Λιγνάδη να τον αναλάβει.
Το έπραξε «απασφαλίζοντας» από την πρώτη μέρα κατά πάντων με την γνωστή του «Κούγεια» μέθοδο, προκαλώντας πλήθος αρνητικών σχολίων για τα όσα έλεγε και τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποίησε για τα θύματα και τους μάρτυρες.
Τα απαγορευμένα «θέλω» του
Μέχρι και ανθρώπους που δεν ρωτήθηκαν ποτέ αν επιθυμούσαν να καταθέσουν επιστράτευσε ως μάρτυρες υπαράσπισης για τον πελάτη του, αλλά τελικά δεν τα κατάφερε.
Το «σκοτεινό» τέρας της υποκριτικής, αυτό που όπως είχε πει ο θάνατος του πατέρα του «ελευθέρωσε» από μέσα του όλα τα απαγορευμένα «θέλω» του. Μόνο που αυτά τα «θέλω» έκαναν μια ολόκληρη κοινωνία να αναγουλιάσει από αηδία και να ανατριχιάσει για τα όσα πέρασαν ανήλικα αγόρια στα χέρια του. Αγόρια με τα οποία έβγαινε, πήγαινε σε συναυλίες, σε μπαράκια και ενίοτε για ολιγοήμερες διακοπές σε νησιά που δεν θεωρούνται κοσμικά, ώστε να νιώθει πιο ελεύθερος.
Πριν από δύο χρόνια μια οικογένεια ένιωσε άβολα σε μια παραλία, όταν είδε τον Δημήτρη Λιγνάδη να αστειεύεται και να βάζει αντηλιακό σε ένα πολύ νέο παιδί.
Στον χώρο ακόμη συζητάνε την σχέση του με νεαρό ηθοποιό, ο οποίος όταν τον γνώρισε για να παίξει σε συγκεκριμένο έργο, ήταν ανήλικος και για τουλάχιστον δύο χρόνια τους έβλεπαν πολύ συχνά μαζί.
Τώρα ο Δημήτρης Λιγνάδης δεν θα βλέπει κανένα διάσημο φίλο του, αλλά μόνο τον δικηγόρο του και τα πιο στενά συγγενικά του πρόσωπα, σε έναν χώρο που δεν φανταζόταν ποτέ ότι θα διαβεί την είσοδό του.
Με μια έπαρση που πήγαζε από την άνοδό του, δεν έγινε ποτέ αυτόφωτος, δεν είχε ποτέ το δικό του κοινό όπως άλλοι συνάδελφοί του είχε όμως μια ελευθεριότητα στην ιδιωτική ζωή του, που σχεδόν τρόμαζε κάποιους φίλους του.
Δεν τρόμαζε μάλλον τον ίδιο, που βυθίστηκε σε ένα ερεβώδη κόσμο, με μικρά ανήλικα αγόρια, νοιώθοντας άτρωτος. Μόνο που απο την Παρασκευή το μεσημέρι οι πληροφορίες λένε πως αισθάνεται πλέον τρωτός και παρά τα όσα πρεσβεύει ο συνήγορός του, μόνο ψύχραιμος δεν μπορεί να είναι.
Μάλλον επειδή ως προφυλακισμένος σε ένα κελί, κατηγορούμενος για βιασμό κατά συρροή ίσως να θυμήθηκε και πιθανόν να μετάνιωσε για τα όσα είχε εκμυστηρευτεί σε φίλους του, λίγους μήνες μετά την δολοφονική επίθεση με μαχαίρι το 2002, που κόντεψε να του κοστίσει την ζωή: «Αφέθηκα απόλυτα ελεύθερος» τους είχε πει. «Ακόμη και ο ψυχαναλητής μου συνέστησε να αποφύγω δύο πράγματα: τον φόνο και την φυλακή».
Σχεδόν είκοσι χρόνια μετά δεν απέφυγε το δεύτερο.
Τί είπε στην απολογία του
«Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που είχα πολλές σχέσεις και με τα δύο φύλα, αλλά δεν συμμετείχα σε πράξεις βιασμού. Είμαι αθώος». Ο Δημήτρης Λιγνάδης αρνήθηκε τις κατηγορίες που του προσάπτονται, χαρακτηρίζοντας τις καταγγελίες προϊόν «ζηλοφθονίας», υποστηρίζοντας δε, -ούτε λίγο, ούτε πολύ- ότι όλα είναι κατασκευασμένα.
Ο κατηγορούμενος σκηνοθέτης αρνήθηκε κατηγορηματικά τις πράξεις που του αποδίδονται, η ανακρίτρια, ωστόσο, δεν πείστηκε, διατάζοντας την προφυλάκισή του και τη μεταφορά του στις φυλακές Τριπόλεως, όπου θα παραμείνει σε καθεστώς απομόνωσης για μία εβδομάδα, πριν αποφασιστεί εκ νέου το καθεστώς κράτησής του.
Η απολογία του την Πέμπτη διήρκεσε πάνω από 5 ώρες και χαρακτηρίστηκε από την προσπάθειά του να πείσει ότι η όλη ιστορία είναι «στημένη». «Φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου» υποστήριξε και σε άλλο σημείο είπε: «Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που στη ζωή μου μέχρι τώρα, είχα πολλές σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο».
Τα πλέον χαρακτηριστικά αποσπάσματα της απολογία του στην ανακρίτρια έχουν ως έξης:
Ανακρίτρια: Τι απολογείσαι;
Κατηγορούμενος: Αρνούμαι κατηγορηματικά τις αποδιδόμενες σε εμένα κατηγορίες. Δεν είχα καμία σχέση με τον (αναφέρει το όνομα ενός εκ των μαρτύρων που τον «έκαψε») απλώς γνωρίζω ποιος είναι.
Ερώτηση: Θα είχε κάποιο λόγο να προβεί σε κάποια κατηγορία τόσα χρόνια μετά;
Απόκριση: Δεν γνωρίζω για ποιο λόγο, θα μπορούσα όμως να εικάσω ότι επειδή εδώ και πάρα πολύ καιρό, έχει προεξοφληθεί μια προαναγγελθείσα καταιγίδα φημών και καταγγελιών σε βάρος μου, θεωρώ ότι άνοιξε μια χοάνη που ο καθένας θα μπορούσε για «χ» λόγους να πει το κατιτίς του. Εάν θα έπρεπε να εικάσω κάποιο λόγο θα ήταν ίσως ότι δεν μπόρεσε να γίνει στη ζωή του, όπως μου είχε πει, αυτό που ήθελε, ένα μοντέλο – τραγουδιστής στυλ Ρουβάς. Προσπαθώ να βρω γιατί αυτός ο τύπος πήγε να πει αυτά τα απόλυτα ψεύδη για το άτομό μου.
Ερώτηση: Από πού γνωρίζετε τον …. τον ξάδελφο του ….;
Απόκριση: Τον …. τον γνωρίζω από τα ματσάκια που παίζαμε στα γηπεδάκια του μπάσκετ έναντι του Σταθμού Λαρίσης, όπου μόλις είχα μετακομίσει. Ήταν χαρακτηριστική φυσιογνωμία, λόγω του ότι ήταν αφύσικα μικροσκοπικός. Ο …..μου έστειλε μήνυμα μέσω ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης, γράφοντας ότι ήθελε να γίνει «famous».
Ερώτηση: Εσείς, απαντήσατε στο μήνυμα του ….;
Απόκριση: Δεν θυμάμαι να απάντησα.
Ερώτηση: Δεν τον συναντήστε ποτέ;
Απόκριση: Ποτέ.
Ερώτηση: Ήρθε ποτέ σπίτι σας ο …..;
Απόκριση: Στο σπίτι μου δεν ήρθε ποτέ, ούτε μόνος του, ούτε με άλλους. Δεν γνωρίζω ούτε τα αναφερόμενα στη μήνυση του …. ….Υπάρχει site στο διαδίκτυο, το οποίο ονομάζεται «Spitishoot.com», και εδώ και πολλά χρόνια είχε φωτογραφήσει σπίτια -επωνύμων και είχε φωτογραφήσει όλους τους χώρους και του δικού μου σπιτιού, προκειμένου να καταδείξει τον τρόπο ζωής τους. Έχω αναρτήσει και ο ίδιος φωτογραφίες του σπιτιού μου καθώς και της θέας από αυτό σε λογαριασμούς μου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στη συνέχεια η ανακρίτρια ρωτάει τον κατηγορούμενο τις φωτογραφίες που υπάρχουν στο διαμέρισμα του και οι οποίες απεικονίζουν παιδιά. Ακόμη, ο κατηγορούμενος δέχθηκε ερωτήσεις και για ανάρτηση φωτογραφίας που απεικονίζει ανήλικο αγόρι ένα ανήλικο παιδί άρρεν που είναι γυμνό και φοράει το εσώρουχό του, με υψωμένο το δεξί του χέρι.
Απαντώντας στην ανακρίτρια επί των ερωτήσεων αυτών ο κατηγορούμενος υποστήριξε: «Όταν ο παππούς μου Δημήτριος Λιγνάδης ο οποίος ήταν αρχιτέκτονας, ήρθε από τη Σμύρνη, έφερε κάποιους πίνακες και αυτός είναι ένας από αυτούς. Είναι ένας πίνακας του 1800 κάτι και είναι ένα από τα πιο συγκινησιακά μου κειμήλια. Είναι το μόνο που μου θυμίζει τον παππού μου, τον Δημήτρη. Οι φωτογραφίες πάνω σε ένα ταμπλό στις οποίες φαίνονται κάποια παιδιά, απεικονίζουν εμένα σε παιδική ηλικία».
«Όλα κατασκευασμένα»
Συνεχίζοντας να απαντά σε ερωτήσεις της ανακρίτριας ο Δ. Λιγνάδης ανέφερε για όσα οι μάρτυρες και οι μηνυτές του αποδίδουν: «Όλα αυτά είναι κατασκευασμένα καταρχάς στο «εργαστήριο» του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του οποίου από την στιγμή που ανέλαβα Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου τον Σεπτέμβριο του 2019, βρίσκονταν σε ιδεολογική αντίθεση με το πρόσωπό μου. Καταρχάς και για τις πολιτικές μου πεποιθήσεις (πριν από τις εκλογές είχα καταφερθεί πολιτικά εναντίον της τότε κυβέρνησης), δεύτερον επειδή προέβην σε δυο εμβληματικές για εμένα ενέργειες (…) στην ονοματοδοσία μιας αίθουσας του Εθνικού Θεάτρου με το όνομα «Ελένη Παπαδακη» και στην κατάργηση της μέχρι τότε «Πειραματικής Σκηνής» όπου ήταν προσανατολισμένη στην αποδόμηση και στον μοντερνισμό και στην θέση της, την ίδρυση Ερευνητικής Σκηνής για το Αρχαίο Δράμα. Δεν μου συγχωρέθηκε η αγάπη μου στην Πατρίδα, στην Ιστορία και στο ότι το καλοκαίρι που μας πέρασε στην παράσταση «Πέρσες» την οποία είχα σκηνοθετήσει εγώ στην Επίδαυρο η οποία προβλήθηκε σε παγκόσμια μετάδοση μέσω “live streaming” και στην υπόκλιση φίλησα το ομοίωμα του Παρθενώνα. Για το λόγο αυτό μου έγινε bulling, από τα αριστερίζοντα media».
Ερώτηση: Αυτοί οι λόγοι θεωρείτε ότι συνετέλεσαν στην κατασκευή καταγγελιών εναντίον σας;
Απόκριση: Αυτοί οι λόγοι και θα μπορούσα να προσθέσω, πάντα εικάζοντας, τη ζηλοφθονία για την ανάληψη αυτού του ύψιστου αξιώματος για τον πολιτισμό, καθώς και ότι ο τρόπος διοίκησης που άσκησα εγώ μέχρι να παραιτηθώ, για λόγους οικονομικού και εργασιακού εξορθολογισμού, ξεβόλεψε πολλούς.
Στη συνέχεια ο κατηγορούμενος εξαπολύει τα βέλη του στους δικηγόρους μηνυτών και μαρτύρων εναντίον του Γεώργιο Βλάχο και Μαρία Κουρτέση για τους οποίους, όπως λέει έκαναν «open call» στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης «ελάτε να καταγγείλετε».
Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι το ανοικτό κάλεσμα για καταγγελίες σεξουαλικών παρενοχλήσεων εκ μέρους σας, έγινε για να σας καθαιρέσουν από τη θέση του καλλιτεχνικού Διευθυντού;
Απόκριση: Επειδή δεν έγινε καμία καταγγελία, τα κατασκεύασαν οι ίδιοι οι δικηγόροι.
Ερώτηση: Λέτε λοιπόν ότι η μήνυση του … είναι κίβδηλη; Πιο συγκεκριμένα, ότι δικηγόρος, κατασκεύασε τη μήνυση του …;
Απόκριση: Ο συγκεκριμένες άνθρωπος, έφτιαξε μια καταγγελία από το πουθενά. Δεν ξέρω ποιο ήταν το έναυσμα. Λέω λοιπόν ότι το περιεχόμενο της μήνυσης το κατασκεύασε ο ως άνω δικηγόρος.
«Δεν καλούσα ανήλικα στο σπίτι μου»
Απαντώντας σε άλλη ερώτηση της ανακρίτριας για το εάν καλούσε νεαρά άτομα 15 – 14 ετών στο σπίτι του, ο κατηγορούμενος απαντά: «Δηλώνω κατηγορηματικά «όχι», ούτε έκανα χρήση ναρκωτικών ουσιών ούτε ο ίδιος, ούτε θα προσέφερα ποτέ σε κανέναν. Δεν έχω προλάβει ακόμα να κινηθώ νομικά σε βάρος αυτών που με καταγγέλλουν. (….) Ποτέ δεν είχα συνευρεθεί με ανήλικα άτομα επουδενί λόγο, ποτέ δεν είχα διενεργήσει γενετήσιες πράξεις με ανήλικα άτομα είτε στο σπίτι μου είτε αλλού».
Ερώτηση: Πως και πότε γνωρίσατε τον …….;
Απόκριση: Το 2013 είχα «ανεβάσει» την παράσταση «Βάκχες» όπου υποδύονταν τον Διόνυσο ο Σάκης Ρουβάς. Η μια από τις κοπέλες η …. έχει έναν αδερφό τον …, ο οποίος μου γνώρισε τον ….
Ερώτηση: Εσείς με την ιδιότητά σας ως ενός καταξιωμένου σκηνοθέτη — ηθοποιού, κάνατε συχνά παρέα με τον … τον …. και τα άλλα παιδιά;
Απόκριση: Κάναμε σχετική παρέα με τον …, τον …. και τηn …. η οποία εμπλουτιζόταν και με άλλα άτομα, ηθοποιούς και καλλιτέχνες. Γνώριζα ότι ο …. προερχόταν από μια κατεστραμμένη οικογένεια, όπως ο έλεγε ο ίδιος. Ο ….. τότε βαφόταν, δεν το αναφέρω αυτό ως μεμπτό. Προσπαθούσε να επιδείξει την σεξουαλική του ταυτότητα, που συνίστατο στην έντονα θηλυκή εμφάνιση. Αυτό όμως δεν το θεωρώ αρνητικό στοιχείο του χαρακτήρα του.
Ερώτηση: Του είχατε κάνει ποτέ κάποια φιλοφρόνηση;
Απόκριση: Δεν θυμάμαι εάν του είχα κάνει φιλοφρόνηση για την εμφάνιση του δεν το αποκλείω όμως κιόλας.
Ερώτηση: Είχατε πει ποτέ στον …. ότι είναι ωραίο αγόρι;
Απόκριση: Όχι.
Ερώτηση: Είχατε ποτέ σεξουαλική σχέση με τον …;
Απόκριση: Ποτέ.
Ερώτηση: Είχατε ποτέ ερωτικές περιπτύξεις με τον …;
Απόκριση: Ποτέ, είχαμε όμως φιλική οικειότητα. Εγώ δεν είμαι σαν τους άλλους ηθοποιούς. Δεν κάνω παρέα μόνο με ανθρώπους του σιναφιού μου, μπορώ να κάνω παρέα και με ανθρώπους που γνώρισα σε ένα παγκάκι, όπως και με μια τρελή που έχω γνωρίσει στο Σύνταγμα, πράγμα που έχει συμβεί.
Ερώτηση: Όταν γνωρίσετε κάποιον σε κάποιο παγκάκι, θα τον συναντήσετε που;
Απόκριση: Μπορεί να φύγω από μια παρέα ηθοποιών, και να πάω να πιω μια μπάρα με κάποιον που κάθεται σε ένα παγκάκι. Μου αρέσει να γνωρίζω κόσμο και να ξεφεύγω από τα στερεότυπα. Αυτό πολλές φορές είναι και παρερμηνεύσιμο. Φανταστείτε ότι εγώ ενώ έχω μια βεράντα που βλέπει θάλασσα, μπορεί να πάω να πιω τον φραπέ μου στο πεζούλι του Αγίου Παύλου ή στο Σταθμό Λαρίσης. Στα γηπεδάκια του Σταθμού Λαρίσης έπαιζα μπάλα, μέχρι πριν από δυο χρόνια, με όλους τους αλλοδαπούς.
Ερώτηση: Εσείς την σεξουαλική σας ταυτότητα, πως την προσδιορίζετε;
Απόκριση: Είμαι ένας αμφιφυλόφιλος, που στη ζωή μου μέχρι τώρα, είχα πολλές σχέσεις και με το ένα και με το άλλο φύλο. Χωρίς να αποκλείω ότι είχα μέχρι τώρα και εφήμερες επαφές. Αυτές όμως δεν ήταν ποτέ με ανηλίκους. Είχα επαφές και με αλλοδαπούς και με αλλοδαπές και με αμοιβή και χωρίς αμοιβή. Με τον …, δεν είχα ποτέ τέτοιου είδους επαφές. Με τον …. μείναμε μαζί, όταν μια μέρα αρχές του 2016, μου χτύπησε την πόρτα, με μια βαλίτσα στο χέρι και είπε «δεν έχω που να μείνω, με έδιωξαν οι δικοί μου» και του είπα «μπες, αλλά θα μείνεις στον καναπέ μου, όχι στο κρεβάτι μου». Νομίζω ότι έμεινε τρεις μέρες το πολύ. Αυτές τις τρεις μέρες δεν ήρθα σε επαφή με τον ….; Δεν θυμάμαι να έχω βγάλει φωτογραφίες στο σπίτι μου με τον …..
Ερώτηση: Είχατε στείλει ποτέ δική σας φωτογραφία από το σπίτι σας στον ….;
Απόκριση: Μπορεί να είχα στείλει.
Ερώτηση: Τον Αύγουστο του 2015, που ήσασταν;
Απόκριση: Στην Ιθάκη. Από 1-19 Αυγούστου του 2015, ήμουν εκεί.
Ερώτηση: Δεν σας προξενεί εντύπωση ότι ο … περιγράφει τη σεξουαλική σας αυτή πράξη με τη χρήση βίος, εξαιρετικά αναλυτικά;
Απόκριση: Δεν μου κάνει εντύπωση, γιατί οι περιγραφές τις οποίες διάβασα, είναι τραγελαφικές και σε κάθε άλλη περίπτωση θα μου προκαλούσαν θυμηδία.
Ερώτηση: Όταν έμενε ο …. μαζί σας, ποιος σας βοηθούσε στην καθαριότητα στο σπίτι;
Απόκριση: Τότε είχα μια κυρία τη …., η οποία είναι Γεωργιανή και είναι κόρη της κυρίας που φροντίζει την κατάκοιτη μητέρα μου. Ουδέποτε είχα κάποιο ανήλικο αγόρι να καθαρίζει το σπίτι μου, όπως με ρωτάτε. Ούτε είχα ανήλικα παιδιά να μπαινοβγαίνουν στο σπίτι μου. Σε κάθε κατάθεση υπάρχει πάντα και ένα κεφάλαιο ύπαρξης ανηλίκων. Δηλαδή φωτίζεται κατ’ επιλογή η πλευρά του βιαστή και του παιδόφιλου. Εγώ, έκανα κάποιες παραστάσεις μόνο με παιδιά, όπως το «Billy Eliot» και δεν βρέθηκε κανένα παιδί, καμία μάνα και κανένας πατέρας να κάνει κάποια καταγγελία. Είχαμε 50 παιδιά στην εν λόγω παράσταση.
Ο Λιγνάδης αναφέρεται και στην επίθεση με μαχαίρι το 2002. Αναφέρει πως δε γνωρίζει πως έγινε αυτή η επίθεση και επισημαίνει: «Κινδύνεψε σοβαρά η ζωή μου. Ήμουν στην εξώπορτα του σπιτιού μου όταν δέχθηκα την επίθεση. Ποτέ δεν κατάλαβα τον σκοπό της επίθεσης σε βάρος μου, δεν είχα ποτέ άλλη επίθεση σε βάρος μου και δεν θα μπορούσα να καταλάβω ποιος θα μπορούσε μεσημέρι της Μεγάλης Δευτέρας να προβεί σε μια τέτοια πράξη».
Ερώτηση: Με τον κύριο …. τι σχέση είχατε;
Απόκριση: Κάναμε παρέα με τον ….., τον εκτιμούσα, με ερωτεύτηκε πολύ, πήγαινα σπίτι του και κάποια στιγμή χωρίσαμε. …Ψεύδεται ασυστόλως όταν λέει ότι διατηρούσα εξωσχολικές σχέσεις με παιδιά του Αρσάκειου το 1999 – 2000. Εγώ στο Αρσάκειο εργάστηκα από το 1993 περίπου έως το 2001, γιατί το 2002 πήγα στο Κολλέγιο όπου εργάστηκα για τρία χρόνια. Και στα δυο σχολεία είχα το εργαστήριο θεάτρου και έκανα μάθημα και σε αγόρια και σε κορίτσια. Οι γονείς και τα παιδιά του Αρσάκειου καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας μου εκεί, είχαν και έχουν τεράστια εκτίμηση στο πρόσωπό μου. Περίπου 500 παιδιά του Αρσάκειου, Γυμνάσιου και Λυκείου, διδάχτηκαν θέατρο από εμένα.
Ερώτηση: Πως εξηγείτε το γεγονός ότι ο … λέει, αυτά που λέει για εσάς,
Απόκριση: Κακώδης συμπλεγματισμός επειδή δεν έκανε την καριέρα που ήθελε. Εγώ είμαι ένας άνθρωπος που πέτυχε χωρίς να χρησιμοποιώ τα στερεότυπα των συναδέλφων μου.
Ερώτηση: Χρησιμοποιούσατε ποτέ την φράση «τα παιδιά του Λιγνάδη»;
Απόκριση: Όχι, δεν μου λέει κάτι η φράση αυτή.
Ερώτηση: Έχετε απειλήσει ποτέ τον ….;
Απόκριση: Όχι. Ποτέ δεν έχω απειλήσει τον …, για τίποτα, γιατί δεν έχω κάνει τίποτα.
Ερώτηση: Την κυρία …. την έχετε απειλήσει ποτέ;
Απόκριση: Την ….. δεν την έχω απειλήσει, την έχω όμως προειδοποιήσει, ότι μετά τον πατέρα της το επόμενο βήμα είναι η αστυνομία. ‘Έχει εμμονή με εμένα πάθους και μίσους πια. Πήρα τρεις φορές τον πατέρα της και του είπα να κάνει κάτι να σώσει την κόρη του. …Όσα λέει στην κατάθεσή της είναι νοσηρά ψεύδη από αρχή μέχρι κεραίας. Ποτέ δεν είπα στην … ότι εάν μιλήσει θα της κάνω κακό, θα της τινάξω τα μυαλά με ένα πιστόλι, ότι θα βλάψω την οικογένειά της και ότι δεν θα βρει ποτέ δουλειά. Με συγκεκριμένη γυναίκα δεν είχα ποτέ καμία ερωτική σχέση.
Ερώτηση. Όσα αναφέρει ο ….στην μήνυσή του είναι και αυτά ψέματα;
Απόκριση: Είναι μια μυθοπλασία από την αρχή μέχρι το τέλος. …παραιτήθηκα γιατί έβλεπα ότι έρχεται ένα τσουνάμι.
Ερώτηση: Όλοι αυτοί οι καταγγέλλοντες στη δικογραφία που αναφέρουν περιστατικά γενετήσιων πράξεων με ανηλίκους, εμπεριέχοντες βία και μη, λένε ψέματα;
Απόκριση: Είναι μια διαδοχική ανάφλεξη, διότι γίνεται «open call» που το τρέχει το Σωματείο Ηθοποιών. Παίρνοντας την σκυτάλη από τον …. λένε όλοι τα ίδια πράγματα, γιατί ο σκοπός τους ήταν να φύγω από αυτή τη θέση. Μετά αυτό χρησιμοποιήθηκε και πολιτικά. Στην αρχή είπαν «τελειώστε τον Λιγνάδη», αυτή είναι η άποψή μου και μετά και τον αδερφό μου. Ο ….. τον οποίο εγώ δεν γνωρίζω, ο άνθρωπος μπορεί πράγματι να ήρθε στο θέατρο, λέει ότι είχαμε μια τετράχρονη σχέση.
Ερώτηση: Έχετε κατηγορηθεί ποτέ στο παρελθόν για οποιαδήποτε αιτία;
Απόκριση: Δεν έχω κατηγορηθεί ποτέ στο παρελθόν για οποιαδήποτε αιτία.
Τέλος, για την συνεργασία του με το Πανεπιστήμιο, ο κατηγορούμενος ανέφερε στην ανακρίτρια: «Έχω διδάξει στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών Ναυπλίου για ενάμιση χρόνο, νομίζω το 2004 – 2005. Δεν έχω διδάξει σε άλλα Πανεπιστήμια αλλά έχω κάνει διαλέξεις. Εγώ σταμάτησα την συνεργασία μου με το εν λόγω Πανεπιστήμιο γιατί δεν με συνέφερε οικονομικά».
Τι αναφέρει το ένταλμα προσωρινής κράτησης
Μετά την απολογία του Δημήτρη Λιγνάδη και τις καταθέσεις των μαρτύρων, ακολούθησε η σύσκεψη για το αν θα προφυλακιστεί ή αν θα αφεθεί ελεύθερος με περιοριστικούς όρους. Η ανακρίτρια διέκρινε συγκεκριμένη μεθοδολογία στις πράξεις του κατηγορούμενου και για τον λόγο αυτόν, διέταξε την προφυλάκισή του.
Ακόμη στο ένταλμα γίνεται λόγος για επιμονή από μέρους του στην καλλιέργεια των κατάλληλων συνθηκών σε ιδιωτικούς χώρους φυσικής του εξουσίασης για τη δημιουργία, κλίματος εμπιστοσύνης με κατηγορούμενους. Αναφέρεται πως ο σκηνοθέτης «εκμεταλλευόταν, αφενός, τη δική του κοινωνική αναγνώριση και επαγγελματική καταξίωση, αφετέρου την επιθυμία των παθόντων για κοινωνική αναβάθμιση και ενασχόληση με τον χώρο του θεάματος». Επιπρόεσθετα επισημαίνεται πως υπήρχε άσκηση σωματικής βίας ή περιαγωγής των παθόντων σε κατάσταση αναισθησίας ή ανικανότητας για αντίσταση.
Σύμφωνα με όσα φέρεται να αναφέρονται στο ένταλμα κρίθηκε ότι «αν αφεθεί ελεύθερος είναι πολύ πιθανό να διαπράξει και άλλες αξιόποινες πράξεις, σε κάθε δε περίπτωση, ομοειδείς με την κακούργηματική πράξη του βιασμού κατά συρροή». Αξίζει να σημειωθεί, ότι η ανακρίτρια κάνει ιδιαίτερη μνεία σε στοιχεία που «προκύπτουν εναργώς από τη συνδυαστική και συνολική εκτίμηση του συλλεγέντος υλικού, το οποίο δεν κλονίζεται από την απολογία και τα εισφερθέντα αποδεικτικά στοιχεία εκ μέρους του κατηγορουμένου». Μάλιστα, φέρεται να κάνει λόγο για «αδιάλειπτη επιθυμία του για ικανοποίηση, της γενετήσιας ορμής του με ανήλικα, κυρίως άρρενα, άτομα, αδιαφορώντας για το ενδεχόμενο προσβολής της ανθρώπινης αξιοπρέπειάς τους και της γενετήσιας ελευθερίας τους».
Τέλος, οι δικαστικές αρχές «αρνήθηκαν» στον σκηνοθέτη και τον κατ’ οικον περιορισμό του με βραχιολάκι ηλεκτρονικής επιτήρησης. Όπως επισημαίνουν: «Καταδεικνύεται η σαφής εξακολουθητική εγκληματική ροπή του χαρακτήρα και της προσωπικότητας του κατηγορούμενου, για τον λόγο δε αυτό, κρίνεται ότι δεν καθίσταται επαρκής η επιβολή σε αυτόν, του περιοριστικού όρου του κατ’ οίκον περιορισμού με ηλεκτρονική επιτήρηση, για την αποτροπή του από την τέλεση νέων αδικημάτων, η δε κρίση αυτή τελεί σε ανεξαρτησία από την εκ μέρους του υποβολή αντιστοίχου αιτήματος ή μη».
Πηγή: protothema.gr