Ο Δήμαρχος Αποκορώνου, Χαράλαμπος Κουκιανάκης, απέστειλε επιστολή στον Υπουργό Υποδομών κ.Κ.Καραμανλή, στον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ.Γ.Καραγιάννη, στον Περιφερειάρχη Κρήτης κ.Στ.Αρναουτάκη, στον Αντιπεριφερειάρχη Χανίων κ.Ν.Καλογερή, στους Βουλευτές Ν.Χανίων και στον πρόεδρο Τ.Ε.Ε. Δυτικής Κρήτης κ.Σπ.Σοφιανό, εκφράζοντας την πλήρη ικανοποίησή του για τη χάραξη του νέου αυτοκινητόδρομου με σύγχρονες προδιαγραφές και μελετητική ωριμότητα, εγγυημένη χρηματοδότηση και σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, καταθέτοντας τις παρεμβάσεις στον σχεδιασμό του, με στόχο να βελτιωθεί το συνολικό σύστημα των μετακινήσεων και τις μικρότερες δυνατές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον.
Η επιστολή ως κάτωθι:
Aξιότιμοι κύριοι-ες,
Μετά την επισκόπηση των σχεδίων της μελέτης που αποστείλατε στο Τ.Ε.Ε. σας κοινοποιούμε τις απόψεις μας για επιλεγμένες τροποποιήσεις που θα συνεισφέρουν στη συνολική αποδοτικότητα του έργου. Η επίσημη παρουσίαση του νέου ΒΟΑΚ το προηγούμενο Σάββατο στα Χανιά από τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, μας μετέδωσε την σιγουριά ότι το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο της Κρήτης, θα γίνει επιτέλους πραγματικότητα.
Είδαμε την χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου με σύγχρονες προδιαγραφές και μελετητική ωριμότητα, εγγυημένη χρηματοδότηση και σαφές χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.
Είναι ιστορική ευκαιρία για τον τόπο μας, και πρέπει να αναλάβουμε την ευθύνη που μας αναλογεί συμβάλλοντας στην επίλυση, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, των όποιων πραγματικών προβλημάτων ανακύπτουν από την προτεινόμενη διέλευση του νέου αυτοκινητοδρόμου, χωρίς να ενδώσουμε σε τοπικά μικροσυμφέροντα, προτείνοντας ουσιαστικές βελτιώσεις, γιατί εμείς είμαστε οι βιωματικοί γνώστες των καθημερινών μετακινήσεων στον Δήμο μας, της αναπτυξιακής του δυναμικής και της πρωτεύουσας σημασίας για τη διατήρηση των ζωνών παραγωγής των τοπικών μας προϊόντων και των ευαίσθητων περιβαλλοντικά περιοχών που θέλουμε να αποδώσουμε, ως παρακαταθήκη, στις επόμενες γενιές.
Στο πλαίσιο αυτό, μετά από επισκόπηση της χάραξης και των κόμβων του νέου αυτοκινητοδρόμου καθώς και του παραπλεύρου δικτύου τοπικής εξυπηρέτησης που κατέθεσε το Υπουργείο Υποδομών στο Τεχνικό Επιμελητήριο, ο Δήμος μας προτείνει τις ακόλουθες παρεμβάσεις στον σχεδιασμό του, σε συνέχεια των μέχρι σήμερα διαβουλεύσεων και των προηγούμενων αποφάσεων του Δημοτικού και Περιφερειακού Συμβουλίου, με στόχο να βελτιωθεί το συνολικό σύστημα των μετακινήσεων και να διασφαλισθεί ότι το έργο θα επιφέρει τις μικρότερες δυνατές επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, στους κατοίκους και στους επισκέπτες μας:
- Να εξασφαλισθεί με ανισόπεδο ημικόμβο η απ’ ευθείας σύνδεση των Χανίων από και προς τον Βάμο, την ιστορική έδρα του Δήμου, στην οποία χωροθετούνται όλες οι βαθμίδες εκπαίδευσης, το ειρηνοδικείο, το κέντρο υγείας, η τράπεζα Πειραιώς κλπ. Με την κατασκευή του ημικόμβου δεν θα αναγκάζονται οι οδηγοί σε πορεία 6χλμ μέσω του επόμενου ανισόπεδου κόμβου στις Βρύσες, από τα οποία τα μισά σε τοπικό δρόμο.
- Να δοθεί απ’ ευθείας πρόσβαση στον οικισμό της Γεωργιούπολης, που είναι ο σημαντικότερος προορισμός της τουριστικής περιοχής, και δυνατότητα συνεχούς πορείας στην παραλιακή ζώνη, στην οποία διεκπεραιώνεται το σημαντικότερο μέρος του τοπικού κυκλοφοριακού φόρτου κατά τη θερινή περίοδο. Πάνω από το 80% των τουριστών της περιοχής διακινούνται με λεωφορεία από τουριστικά Γραφεία, τόσο κατά την άφιξη και αναχώρησή τους στις ξενοδοχειακές μονάδες της περιοχής όσο και κατά την διενέργεια των εκδρομών.
Η απ’ ευθείας πρόσβαση μπορεί να επιτευχθεί, κατά τη γνώμη μας, με δύο τρόπους:
- Είτε με μετάθεση του προτεινόμενου στην μελέτη Α.Κ. Γεωργιούπολης δυτικότερα ώστε η σύνδεσή του με τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ να γίνει πριν ή το πολύ στην συμβολή του οικισμού με τον υφιστάμενο ΒΟΑΚ,
- Είτε, αν αυτό δεν είναι εφικτό, με αναβάθμιση του προτεινόμενου ανισόπεδου κόμβου στις Βρύσες (νέος Α.Κ. Βάμου κατά τη μελέτη του Υπουργείου) ώστε να μην είναι δυσχερής η κυκλοφορία από τις Βρύσες στη Γεωργιούπολη αφού, όπως είναι σχεδιασμένος, διπλασιάζει το χρόνο διαδρομής διότι προϋποθέτει τη κίνηση των αυτοκινήτων σε μήκος 2,50χλμ στην Παλαιά Εθνική Οδό πριν συνεχίσουν στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ μέχρι τη Γεωργιούπολη.
- Να μετατεθεί νοτιότερα με επιφανειακή χάραξη και μικρές σήραγγες η χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου, μεταξύ των Χ.Θ. 37+000 και Χ.Θ. 39+000, στην περιοχή της Γεωργιούπολης για την αποφυγή αποκοπής της περιοχής Natura λόγω της κατασκευής βαθέων ορυγμάτων και υψηλών επιχώσεων και τη γειτνίαση με το όριο της ζώνης τουριστικής ανάπτυξης, διατηρώντας τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής και ακέραιο τον χώρο ΒΙΟΠΑ ΣΧΟΟΑΠ Γεωργιούπολης.
- Να μετακινηθεί νοτιότερα της δεξαμενής των Δραμίων, η χάραξη του νέου αυτοκινητοδρόμου από τη Χ.Θ. 42+000 έως τη Χ.Θ. 43+000 στην περιοχή των Δραμίων σύμφωνα και με την γνωμοδότηση του Δημοτικού και Περιφερειακού Συμβουλίου για να μην επιβαρυνθεί ο οικισμός και θιγεί ο παραδοσιακός του χαρακτήρας.
Θεωρούμε ότι οι τροποποιήσεις αυτές, είναι περιβαλλοντικά ωφέλιμες για την περιοχή μας, αναγκαίες και δεν μεταβάλουν τον κύριο κορμό του έργου, όμως διευκολύνουν τους δημότες και επισκέπτες του Δήμου μας, οι οποίοι ως επί το πλείστον θα είναι οι χρήστες του έργου.