Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών επανεξετάζει τον φάκελο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης και προκρίνει ένα διαφορετικό μοντέλο χρηματοδότησης – κατασκευής για το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του νησιού. Οι δύο διαγωνιστικές διαδικασίες που είναι σε εξέλιξη ουσιαστικά μπαίνουν στο «ψυγείο» και στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης (η διαδικασία θα ξεκινήσει το απόγευμα του Σαββάτου και θα ολοκληρωθεί τη Δευτέρα) ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής θα δώσει το στίγμα των προθέσεων για τον ΒΟΑΚ.
Εξάλλου το μοντέλο δημοπράτησης του ΒΟΑΚ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ μπήκε στο «στόχαστρο» κορυφαίων στελεχών της ΝΔ με τους πιο … επιεικείς χαρακτηρισμούς να αναφέρουν ότι “ο σχεδιασμός περιορίζεται σε θεωρίες επί χάρτου”. Να θυμίσουμε ότι ο σχεδιασμός της προηγούμενης κυβέρνησης (έχει ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος της διαγωνιστικής διαδικασίας) προβλέπει το μοντέλο της σύμβασης παραχώρησης για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο, ΣΔΙΤ για το τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη και την κατασκευή του υπόλοιπου τμήματος από τη Νεάπολη έως τον Άγιο Νικόλαο ως δημόσιο έργο.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης προεκλογικά είχε κάνει λόγο για έναν οδικό άξονα που θα ενώνει την Κρήτη, από το δυτικό έως το ανατολικό της άκρο με έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο χωρίς όμως να αναφερθεί σε λεπτομέρειες για το μοντέλο κατασκευής και χρηματοδότησης.
Συγκεκριμένα κατά την ομιλία του στα Χανιά ο Πρωθυπουργός είχε τονίσει πως «ο ΒΟΑΚ είναι το μεγάλο οδικό έργο της επόμενης κυβέρνησης. Αποτελεί προσωπική μου δέσμευση ότι στην τελική του ανάπτυξη θα επεκτείνεται σε όλη την Κρήτη, από την Κίσαμο έως τη Σητεία».
Το νέο επιτελείο στο υπουργείο Υποδομών καλείται να συγκεκριμενοποιήσει τον τρόπο κατασκευής του ΒΟΑΚ και να διαχειριστεί τις λεπτές ισορροπίες για το θέμα της χρηματοδότησης, των διοδίων, της στρατηγικής μελέτης και πιθανότητα της νέας χάραξης που θα απαιτηθεί.
Σωτήρης Μεταξάς