Ο Βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης θα συναντηθεί αύριο με το Γενικό Διευθυντή Υποδομών Περιφέρειας Κρήτης, Γιώργο Αγαπάκη.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει συνάντηση με το Διευθυντή Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Νίκο Σεϊμένη.
Στόχος των επαφών του Ηρακλειώτη Βουλευτή είναι, να ενημερωθεί για την πορεία σχεδιασμού της οδικής σύνδεσης του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα, στο Καστέλι Πεδιάδος, με τη Μεσαρά, Π.Ε. Ηρακλείου.
Η Μεσαρά είναι μία περιοχή με ισχυρό παραγωγικό και εξαγωγικό προφίλ καθώς και περαιτέρω δυνατότητες για τουριστική ανάπτυξη (Μάταλα, Φαιστός κ.α.).
H σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, προβλέπει την υποχρέωση του αναδόχου να κατασκευάσει τις εξής οδικές προσβάσεις:
(α) Σύνδεση του Αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή Χερσονήσου.
(β) Σύνδεση μήκους 6 χλμ. περίπου διατομής 1 λωρίδας ανά́ κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα, από́ το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος. Η σύνδεση με τον υπόψη άξονα προβλέπεται να γίνει μέσω ανισόπεδου κόμβου στην περιοχή́ του Βιομηχανικού́ Πάρκου Αρκαλοχωρίου.
Στη σύμβαση παραχώρησης δεν υπάρχει πρόβλεψη για τη σύνδεση του Αεροδρομίου με την περιοχή της Μεσαράς.
Αυτό σημαίνει ότι η Μεσαρά, αν δεν υλοποιηθεί απευθείας οδική σύνδεση, θα συνδέεται με το νέο αεροδρόμιο, μέσω μίας τεθλασμένης διαδρομής Μεσαρά – Ηράκλειο – κόμβος Χερσονήσου- Αεροδρόμιο, μήκους 77 χιλιόμετρων, ενώ η αναγκαία προς σχεδιασμό απευθείας διαδρομή είναι μόλις 18 km, τη στιγμή που τόσο η κεντρική Κυβέρνηση όσο και η Περιφέρεια Κρήτης ολοκληρώνουν μελέτες που αφορούν το μεγαλύτερο μήκος της απευθείας οδικής σύνδεσης «Αεροδρόμιο – Μεσαρά», ενώ κάποια τμήματα πάνω σε αυτόν τον άξονα, είναι ήδη διαμορφωμένα.
Συγκεκριμένα :
(i) Η Περιφέρεια Κρήτης έχει υπογράψει συμβάσεις για οδικές μελέτες που αφορούν τα δύο βασικά αστικά κέντρα της Μεσσαράς, δηλαδή τις Μοίρες και το Τυμπάκι.
Αφορούν, αντίστοιχα, την παράκαμψη των Μοιρών μήκους επτά περίπου χιλιομέτρων από το μηχανοστάσιο της «Λατομικής» έως τον κόμβο του νέου δρόμου Ηράκλειο – Μεσσαρά που καταλήγει στο Καστέλι Γόρτυνας και την παράκαμψη Τυμπακίου από το Δέλτα του Κόκκινου Πύργου έως τον Κόμβο προς Βώρους μήκους περίπου πέντε χιλιομέτρων.
Ο ενδιάμεσος δρόμος από τον Κόμβο των Βώρων, έως το μηχανοστάσιο της Λατομικής μήκους περίπου 4 χιλιομέτρων έχει πρόσφατα αποκατασταθεί με νέο ασφαλτοτάπητα και εργασίες υποδομής πέριξ του ελαιουργείου «Λεονταράκη».
(ii) Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκπονεί μελέτη για το τμήμα από το Καστέλι Γόρτυνας έως τον Κόμβο στα Πραιτόρια. Πρόκειται για νέα πεδινή χάραξη μήκους περίπου 23 χιλιομέτρων που θα αποφεύγει τους οικισμούς Γκαγκάλες, Στόλοι, Λούρες και Ασήμι.
(iii) Το τμήμα από Κόμβο Πραιτορίων έως το Ροτάσι μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων έχει κατασκευαστεί από παλαιότερη παρέμβαση, που παρακάμπτει τον οικισμό του Πύργου.
(iv) Απομένει το τμήμα από το Ροτάσι έως τον Κόμβο Μάρθας – Καραβάδω, στο σημείο δηλαδή που καταλήγει το κατασκευασμένο τμήμα Ηράκλειο – Βιάννος.
Το τμήμα αυτό, μήκους περίπου 18 χιλιομέτρων, είναι το μόνο πάνω στον άξονα Αεροδρόμιο – Μεσαρά, για το οποίο δεν υπάρχει κάποιος σχεδιασμός.
Σημειώνεται, ότι το τμήμα του δρόμου από το Καστέλι Γόρτυνας έως τον Κόμβο Μάρθας
Καραβάδω, μήκους περίπου σαράντα χιλιομέτρων, έχει χαρακτηριστεί διευρωπαϊκό δίκτυο και μπορεί να αντλήσει ευκολότερα χρηματοδότηση από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία.
Επισημαίνεται επιπλέον ότι, έχει προταθεί από το Δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος και η σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΝΟΑΚ στα Καστελλιανά μέχρι Μοίρες και στη συνέχεια με τον Τσούτσουρα (τουριστικό καταφύγιο).
Η πρόβλεψη οδικής σύνδεσης του δεύτερου μεγαλύτερου αεροδρομίου της Χώρας, δηλαδή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι, με τη Μεσσαρά και την ευρύτερη περιοχή της νότιας Κρήτης είναι μία απαραίτητη συγκοινωνιακή υποδομή, ένα οραματικό έργο, ένα δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, για τη διεκδίκηση του οποίου ο Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης είχε δεσμευτεί, ήδη, από το βήμα της προεκλογικής του εκστρατείας, στην περιοχή της Μεσαράς.
Πράγματι, όπως είχε δεσμευτεί προεκλογικά, ο Ηρακλειώτης Βουλευτής, μετά από συνεργασία με το Γενικό Διευθυντή Υποδομών Περιφέρειας Κρήτης, Γιώργο Αγαπάκη και τους Δημάρχους της ευρύτερης περιοχής, έφερε το σημαντικό αυτό ζήτημα στη Βουλή.
Στη συνέχεια, ο αρμόδιος Υφυπουργός Υποδομών, δεσμεύτηκε ότι, το Υπουργείο Υποδομών θα συμβάλει στην ολοκλήρωση της μελέτης και στο να συνδεθεί ουσιαστικά ο παλιός δρόμος με τον νέο δρόμο, ότι έχει κάνει τις σχετικές συνεννοήσεις με τον ΟΑΚ, ώστε να έχουμε μία οριστική μελέτη και να δούμε πώς μπορεί να χρηματοδοτηθεί αυτό το έργο.
Οι δρόμοι για τους οποίους μιλάμε δεν είναι κατά κανόνα δρόμοι αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αλλά δρόμοι αρμοδιότητας της Περιφέρειας. Αυτό σημαίνει ότι δεν είναι απίθανο να αναζητηθούν χρηματοδοτικά εργαλεία και στο ΠΕΠ. Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Υποδομών δεσμεύθηκε ότι θα έχει έτοιμες μελέτες για να μπορέσουμε να ενισχύσουμε τη δυνατότητα σύνδεσης του αεροδρομίου με τη Μεσαρά.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Κωνσταντίνος Κεφαλογιάννης, παρακολουθώντας και συμμετέχοντας στις εξελίξεις, συνεχίζει και κλιμακώνει τις επαφές του με τους αρμόδιους φορείς, ώστε να δημιουργηθεί συμπαγές μέτωπο διεκδίκησης υπέρ του δίκαιου αυτού αιτήματος για την κοινωνία της Μεσαράς.
Την Παρασκευή 4/4/2025, θα παραβρεθεί σε σχετική εσπερίδα του Δήμου Φαιστού, όπου θα έχει την ευκαιρία να ενημερώσει από κοντά τους συμπολίτες μας για τα αποτελέσματα των ενεργειών του και να συμμετέχει στο δημόσιο διάλογο για τη βελτιστοποίηση των λύσεων οδικής σύνδεσης της Μεσαράς με το Νέο Διεθνή Αερολιμένα στο Καστέλι.