Σε «ρυθμούς» Βlack Friday αρχίζουν να κινούνται οι μεγάλες αλυσίδες με την «μάχη» των προσφορών να ξεκινά φέτος νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά.
Το γεγονός ότι φέτος δεν διεξήχθησαν ενδιάμεσες εκπτώσεις το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου φέρνει ακόμη πιο νωρίς τις προσφορές της Black Friday οι οποίες τα προηγούμενα χρόνια ξεκινούσαν μέσω των online καταστημάτων περίπου μία εβδομάδα νωρίτερα από την τελευταία Παρασκευή του μήνα.
Μέσα στον Νοέμβριο πάντως και παρά την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων αρκετές επιχειρήσεις προχώρησαν σε προσφορές στα προϊόντα τους ενώ άλλες «ονόμασαν» την περίοδο πριν την επίσημη έναρξη της Black Friday ως«Pre Black Friday» …προθερμαίνοντας ουσιαστικά την αγορά και τους καταναλωτές. Οι μικρότερες επιχειρήσεις πάντως αναμένεται να μπουν, σταδιακά και όσο πλησιάζουμε προς την 25η Νοεμβρίου, στην «αρένα» των προσφορών.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι φέτος, την Κυριακή που ακολουθεί τη Black Friday, στις 27 Νοεμβρίου, τα καταστήματα θα είναι προαιρετικά ανοιχτά. Καθώς το άνοιγμα των καταστημάτων που είχε οριστεί βάσει τροπολογίας του υπουργείου Ανάπτυξης για την πρώτη Κυριακή του μήνα, «μεταφέρθηκε» αρχικά λόγω της κακοκαιρίας στις 13 Νοεμβρίου. Για να μεταφερθεί εκ νέου, εξαιτίας της διεξαγωγής του Μαραθωνίου στην Αθήνα και της δυσκολίας των μετακινήσεων, στις 27 του μήνα. Τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου ακολουθεί επίσης η Cyber Monday, ακόμη μία μέρα δηλαδή, διαδικτυακών προσφορών.
Με βάση τα παραπάνω, η περίοδος της Βlack Friday φαίνεται ότι θα διαρκέσει τελικά τη φετινή χρονιά για περισσότερο από ένα δεκαήμερο. Σε μία συγκυρία άλλωστε που οι πληθωριστικές πιέσεις πλήττουν το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών, οι οποίοι περιμένουν τις εκπτωτικές περιόδους και τις μεγάλες προσφορές για κάνουν αγορές καταναλωτικών αγαθών που έχουν αναβάλλει.
Επιπλέον, λόγω των συνθηκών που έχει δημιουργήσει η ενεργειακή κρίση, οι προσφορές αναμένεται φέτος να επεκταθούν σε ακόμη μεγαλύτερο εύρος προϊόντων και υπηρεσιών σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Οι προσδοκίες της αγοράς για τόνωση της εμπορικής κίνησης, η οποία μετά το καλοκαίρι παρουσιάζεται αρκετά υποτονική, είναι αυξημένες. Σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών άλλωστε δηλώνει σε σχετικές έρευνες πως περιμένει φέτος τη Black Friday για να καλύψει ανάγκες, όπως για παράδειγμα σε ένδυση και υπόδηση. Αρκετοί τέλος είναι εκείνοι που όπως τα προηγούμενα χρόνια θα «εκμεταλλευτούν» την περίοδο της Black Friday για να κάνουν τις αγορές τους ενόψει Χριστουγέννων και να αγοράσουν δώρα.