Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου, 2024
16.6 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Αυξήθηκε 5,5% ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ το α΄5μηνο

Πρέπει να διαβάσετε

Με υψηλό ρυθμό ανάπτυξης, μεγαλύτερο από το υπόλοιπο λιανεμπόριο, «τρέχει» ο κλάδος των σούπερ μάρκετ το πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου. Καθοριστική είναι η συμβολή των χύμα προϊόντων, που εμφανίζουν διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, αλλά και των προϊόντων της κατηγορίας bazaar (οικιακός εξοπλισμός, σκεύη και άλλα).

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen, η αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ (σ.σ. οι μετρήσεις της Nielsen αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου 2019)  αυξήθηκε κατά 5,5% σε καταστήματα άνω των 100 τ.μ. που βρίσκονται στην ηπειρωτική Ελλάδα και στην Κρήτη, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2018.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι πάντα πριν από τη διενέργεια εκλογών παρατηρείται αύξηση των πωλήσεων σούπερ μάρκετ, κάτι που είχε παρατηρηθεί ακόμη και τον Ιανουάριο του 2015.

Η μεγαλύτερη ομάδα προϊόντων που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, τα λεγόμενα ταχυκίνητα προϊόντα (FMCGs – Fast Moving Consumer Goods), βασικά δηλαδή είδη διατροφής, νοικοκυριού και ατομικής φροντίδας, εμφανίζουν μικρότερο ρυθμό ανάπτυξης, της τάξης του 3,8%.

Στις επιμέρους κατηγορίες καταγράφεται αύξηση της αξίας πωλήσεων κατά 4,5% στα τρόφιμα-ποτά, κατά 1,8% στα προϊόντα οικιακής χρήσης και 1,1% στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης. Οι δύο τελευταίες κατηγορίες αποτελούν αυτές στις οποίες πραγματοποιούνται οι περισσότερες προωθητικές ενέργειες (συνήθως υπό τη μορφή «1+1 δώρο»), γεγονός που σε μεγάλο βαθμό εξηγεί τη μικρή μόνο ενίσχυση του αντίστοιχου τζίρου και την πτώση ταυτόχρονα των περιθωρίων κέρδους για λιανεμπόρους και προμηθευτές.

Τα νωπά προϊόντα (φρούτα, λαχανικά, κρέατα, ψάρια) και επί ζυγίω προϊόντα (χύμα) καταγράφουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, 10,5% στο πεντάμηνο Ιανουαρίου – Μαΐου 2019 σε σύγκριση με το αντίστοιχο πεντάμηνο του 2018. Κατά 5,9% έχει αυξηθεί η αξία των πωλήσεων στο σύνολο των κατηγοριών bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κ.λπ.).

Πηγή: kathimerini.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα