«Κόπηκε» από το δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) η πρόβλεψη για τη δημιουργία τερματικού σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στον Αθερινόλακκο. Αυτό σημαίνει πως για την επόμενη δεκαετία δεν πρόκειται να δούμε την εισαγωγή Φυσικού Αερίου στο νησί όχι μόνο για τη χρήση ως καύσιμο στις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αλλά ούτε και για τη τη χρήση του από ιδιώτες.
Το ΦΕΚ περιλαμβάνει όλη την απόφαση της ΡΑΕ με την οποία εγκρίνεται το Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου 2020-2029, όπως αυτό καταρτίστηκε από τον ΔΕΣΦΑ και εγκρίθηκε στη συνέχεια από την Ρυθμιστική Αρχή. Στην σελίδα 17999 του ΦΕΚ γίνεται αναφορά στην δημιουργία του έργου «Εικονικός Αγωγός στον Αθερινόλακκο Κρήτης» με προϋπολογισμό 175 εκατομμύρια ευρώ. Ήταν ένα από τα έργα που είχε στην αρχική του πρόταση ο ΔΕΣΦΑ. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην περιοχή του Αθερινόλακκου θα κατασκευαζόταν μία δεξαμενή με χωρητικότητα 40000m3 που θα αποθηκευόταν το υγροποιημένο φυσικό αέριο. Μάλιστα όπως αναφέρεται η μεταφορά του θα γινόταν από τον σταθμό της Ρεβυθούσας.
Σύμφωνα με την απόφαση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας αλλά και από τη δημόσια διαβούλευση του Δεκαετούς Προγράμματος Ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου προέκυψε πως ουσιαστικά η εγκατάσταση αυτή θα προοριζόταν για την χρήση του Φυσικού Αερίου ως καύσιμο για το εργοστάσιο της ΔΕΗ. Μάλιστα υπήρξαν και αντιρρήσεις στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης από άλλες εταιρίες που ανέφεραν πως ο ΔΕΣΦΑ με βάση το νομικό πλαίσιο δεν μπορεί να δραστηριοποιηθεί στους τομείς της παραγωγής και προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας.
Ένα επίσης στοιχείο που έπαιξε ρόλο ώστε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας να εξαιρέσει από το Δεκαετές Πρόγραμμα το έργο στον Αθερινόλακκο ήταν και η άποψη της ΔΕΗ που ήταν η ακόλουθη όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ:
«Η ΔΕΗ με το υπ’ αριθμόν 30 σχετικό έγγραφο αναφορικά με το έργο «Εικονικός αγωγός στον Αθερινόλακκο Κρήτης» σημείωσε ότι θα πρέπει συμπεριληφθεί σαφής αναφορά για τη κατασκευή και χρήση των υποδομών του έργου προϋποθέτει και τη σύμφωνη γνώμη της ΔΕΗ Α.Ε. η οποία είναι ο διαχειριστής του λιμένα του Αθερινόλακκου και ιδιοκτήτης των εγκαταστάσεων ξηράς στις οποίες θα αναπτυχθούν οι προαναφερόμενες υποδομές. Επίσης, όλες οι υποδομές για το ΥΦΑ που θα κατασκευαστούν στον Αθερινόλακκο, θα πρέπει να επιτρέπουν τη συνέχιση του ελλιμενισμού των δεξαμενοπλοίων υγρών καυσίμων που είναι απαραίτητα για τη απρόσκοπτη τροφοδοσία των μονάδων εσωτερικής καύσης του ΑΗΣ Αθερινόλακκου και να μη δημιουργούν προβλήματα στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις που εξυπηρετούν τη λειτουργία του ΑΗΣ. Η ΔΕΗ επεσήμανε επιπροσθέτως ότι, επειδή το υπόψη έργο δεν καλύπτει ανάγκες σε ΥΦΑ που θα προκύψουν ως την ηλέκτριση της μεγάλης διασύνδεσης της Κρήτης θα πρέπει, στο υπό διαβούλευση δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης να συμπεριληφθεί πρόβλεψη που να καλύπτει και το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.»
Έτσι το συγκεκριμένο έργο με βάση τη νομοθεσία, τη θέση της ΔΕΗ αλλά και τις θέσεις άλλων εταιριών η ΡΑΕ ζήτησε από το ΔΕΣΦΑ το συγκεκριμένο έργο να εξαιρεθεί από το Δεκαετές του πρόγραμμα. Συγκεκριμένα στο ΦΕΚ αναφέρεται:
«Επειδή, η ΡΑΕ, λαμβάνοντας υπόψη και τα σχόλια των συμμετεχόντων στη δημόσια διαβούλευση με την υπ’ αριθμ. Ο-81579/26.3.2020 επιστολή της (σχετικό 39), ζήτησε από το Διαχειριστή είτε την απένταξή του από το Σχέδιο Προγράμματος Ανάπτυξης 2020-2029 είτε την ένταξή του σε Μη Ρυθμιζόμενες Υπηρεσίες σύμφωνα με την παράγραφο (ια) του άρθρου 2 του Κανονισμού Τιμολόγησης. Επειδή, σύμφωνα με το σχετικό 42, το εν λόγω έργο απεντάχθηκε από το αναθεωρημένο Πρόγραμμα Ανάπτυξης ΕΣΦΑ 2020-2029.»