του Σωτήρη Μεταξά
Φως στην άκρη της … σήραγγας για ένα κομβικό έργο στον συνδετήριο δρόμο του αεροδρομίου Καστελίου με τον ΒΟΑΚ.
Σύμφωνα με πληροφορίες η κατασκευή της σήραγγας του Καστελίου “κλείδωσε” και απομένουν μόνο οι επίσημες ανακοινώσεις από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα πραγματοποιούνται στο σημείο γεωτεχνικά έργα προκειμένου να υπάρχει μία ξεκάθαρη εικόνα για το υπέδαφος. Οι έλεγχοι γίνονται με γεωτρύπανα που “στοχεύουν” σε συγκεκριμένα σημεία της … διαδρομής που θα ακολουθήσει η σήραγγα και τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα ενσωματωθούν στο προμελετητικό στάδιο του έργου.
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική παρέμβαση, με ισχυρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και ουσιαστικό ρόλο στην κυκλοφοριακή διασύνδεση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι με τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης.
Το έργο αναμένεται να ενταχθεί στον τεχνικό φάκελο των συνδετήριων οδικών παρεμβάσεων στην ευρύτερη περιοχή, καθώς αποτελεί πάγιο αίτημα τόσο των όμορων δήμων της περιοχής, Μινώα Πεδιάδας και Χερσονήσου, όσο και της Περιφέρειας Κρήτης.
Παράγοντες του Υπουργείου που επεξεργάστηκαν την τεχνική πρόταση, η οποία προβλέπει να δημιουργηθεί μία κλειστή σήραγγα από τον οικισμό Άγνος έως την εκκλησία του Αγίου Πνεύματος στη θέση Ξηροκαμάρες, φαίνεται να πείστηκαν για την αναγκαιότητα του έργου.
Στην αιτιολογική έκθεση επισημαίνεται η ανάγκη τροποποίησης της αρχικής μελέτης, και κατά συνέπεια της προβλεπόμενης χάραξης, τόσο για λόγους ασφαλείας, αλλά και για την αποφυγή περιβαλλοντικών και αρχαιολογικών καταστροφών.
Στη βόρεια πλευρά του δρόμου διασύνδεσης του νέου αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ, δηλαδή μέχρι τη Χερσόνησο, εντοπίζονται σε μια έκταση περίπου 4 χιλιομέτρων σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα, όπως για παράδειγμα η υδατογέφυρα του ρωμαϊκού υδραγωγείου.
Επίσης, μέσω της κατασκευής της σήραγγας, θα αποφευχθούν οι επιπτώσεις στο περιβάλλον σε μία περιοχή απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς.
Εξάλλου, Περιφέρεια Κρήτης και άλλοι φορείς έχουν ταχθεί υπέρ της δημιουργίας σήραγγας, προκειμένου να διασφαλιστεί η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά και να μην υπάρξουν προβλήματα κατολισθήσεων και υποχώρησης του υπεδάφους.
View this post on Instagram
Σημειώνεται επίσης ότι η κατασκευή σήραγγας θα συμβάλλει στην αντιμετώπιση των δυνητικών θεμάτων βροχοπτώσεων των υψηλών πρανών ορυγμάτων, καθώς και στα πλημμυρικά φαινόμενα του ρέματος που υπάρχει στην περιοχή.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα ανάψει προσεχώς το “πράσινο φως” για αλλαγή της χάραξης τμήματος του δρόμου, ικανοποιώντας αίτημα που έχει καταθέσει η Περιφέρεια Κρήτης, οι δήμοι Μινώα Πεδιάδας και Χερσονήσου αλλά και το ΤΕΕ/ΤΑΚ για την κατασκευή σήραγγας 3 χιλιομέτρων.