Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου, 2024
12.2 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

Από τις 6 Μαΐου επιστρέφουν οι καθηγητές σε γυμνάσια και λύκεια

Πρέπει να διαβάσετε

Από την Τετάρτη 6 Μαΐου θα πρέπει οι καθηγητές των γυμνασίων και των λυκείων να βρίσκονται στις σχολικές μονάδες, προκειμένου να προετοιμαστεί η επαναλειτουργία των σχολείων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που στάλθηκε στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

Από τα παραπάνω εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε Ειδικά Σχολεία (ΣΜΕΑΕ ΔΕ).

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, θα ακολουθήσουν νεώτερες ενημερώσεις με λεπτομερείς πληροφορίες και οδηγίες για την ομαλή επαναλειτουργία των σχολείων.

Σημειώνεται πως το σχέδιο επιστροφής περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, παράταση σχολικού έτους, μη διεξαγωγή των προαγωγικών εξετάσεων, εκ περιτροπής μαθήματα και μέτρα εντός των σχολικών αιθουσών για να διασφαλιστεί η προστασία των μαθητών, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε την Τετάρτη η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως. 

«Στη βάση όσων εξήγγειλε ο πρωθυπουργός, προχωρούμε τώρα στο επόμενο βήμα, την αποκλιμάκωση των μέτρων και τη σταδιακή επαναλειτουργία δομών του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Από την αρχή αυτής της κρίσης, έχουμε τονίσει ότι ακούμε προσεκτικά τους ειδικούς, τους εξαιρετικούς επιστήμονες που έχουμε το προνόμιο να μας συμβουλεύουν και να μας καθοδηγούν. Και το σχέδιο δράσης που θα σας παρουσιάσω σήμερα στηρίζεται και στην ομόφωνη απόφαση της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι του κορωνοϊού», ανέφερε η κ. Κεραμέως.

Έκανε λόγο για ένα «συντηρητικό, πιο μετριοπαθές» σχέδιο «σε σχέση με κάποιες προτάσεις ειδικών».

«Ξεκινάμε μία διαδικασία δυναμική. Κάθε βήμα θα αξιολογείται, και θα επανεξετάζεται αν χρειαστεί στο πλαίσιο νέων δεδομένων», διαβεβαίωσε και ανέπτυξε το σχέδιο.

Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και Ειδική αγωγή

  • Η λειτουργία των σχολείων θα επανέλθει σταδιακά σε δύο φάσεις:
  • Στις 11 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Τρίτης Λυκείου.
  • Στις 18 Μαΐου επιστρέφουν στις αίθουσες οι μαθητές της Πρώτης & Δευτέρας Λυκείου, και του Γυμνασίου.
  • Προβλέπεται η επέκταση του διδακτικού έτους για Γυμνάσια και Λύκεια μέχρι τις 12 Ιουνίου.
  • Η νέα διδακτική χρονιά θα αρχίσει πιθανότατα νωρίτερα για όλους, από την 1η Σεπτεμβρίου.

Δημοτικά και Νηπιαγωγεία

Παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας.

  • Εξετάζεται το ενδεχόμενο ανοίγματος την 1η Ιουνίου, μόνο αν είμαστε απολύτως βέβαιοι ότι η πορεία της επιδημίας βαίνει καθοδικά.
  • Αν τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία επαναλειτουργήσουν φέτος, εξετάζεται το ενδεχόμενο παράτασης του διδακτικού έτους ως τις 30 Ιουνίου.

Δύο ζώνες λειτουργίας του σχολείου

  • Οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολεία σε εκ περιτροπής υπο-τμήματα (που θα προκύψουν από τη διαίρεση του τμήματος στα δύο) με στόχο τη μείωση του συγχρωτισμού εντός της ίδιας αίθουσας. Η απόσταση μεταξύ μαθητών θα πρέπει να είναι 1,5 μ. και απώτατος αριθμός μαθητών εντός τάξης τα 15 άτομα.
  • Εκ περιτροπής διδασκαλία στα δύο υπο-τμήματα. Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή θα πηγαίνει σχολείο το μισό τμήμα και Τρίτη – Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνεται το αντίστροφο. Τα ολιγομελή τμήματα (ως 15 άτομα) θα μπορούν να λειτουργούν καθημερινά.
  • Θα υπάρχει πρόγραμμα για μελέτη στο σπίτι για τις ημέρες που οι μαθητές δεν θα είναι σχολείο.
  • Συνεχίζονται οι άδειες ειδικού σκοπού και στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα για γονείς με παιδιά σε εκπαιδευτικές δομές που παραμένουν σε αναστολή.
  • Στα σχολεία θα υπάρχουν αντισηπτικά, θα γίνεται φυσικός εξαερισμός. Προβλέπεται καθαρισμός 2 φορές την ημέρα.
  • Θα προβλεφθούν διαφορετικά διαλείμματα για τους μαθητές.
  • Θα απαγορεύεται η λειτουργία των κυλικείων.
  • Θα είναι προαιρετική χρήση μάσκας στην τάξη και στα μέσα μεταφοράς μαθητών.
  • Προ της έναρξης, θα σταλούν στους Διευθυντές των σχολείων οδηγίες του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου, οι οποίες θα γνωστοποιηθούν σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, σχετικά με αναγκαία μέτρα προστασίας.
  • Θα υπάρχει ιδιαίτερη μέριμνα (πρόβλεψη άδειας) για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας όπως αυτές έχουν οριστεί από το ΥΠΕΣ.
  • Θα υπάρχει η δυνατότητα μη προσμετρώμενης απουσίας για μαθητές που έχουν ειδικό λόγο (βάσει δήλωσης γονέα/κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου ευπαθούς ομάδας στο σπίτι όπως έχει οριστεί από την Επιτροπή, ή περίπτωση ατόμου που νοσεί).
  • Θα προβλέπεται ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος μέσω τηλεκπαίδευσης για όσους μαθητές έχουν ειδικό λόγο απουσίας από το σχολείο.
  •  Θα υπάρχει πρωτόκολλο ΕΟΔΥ για τη διαχείριση τυχόν συμπτωμάτων που εμφανίζονται σε μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας – Διαδικασία ιχνηλάτησης με διαβαθμίσεις ανάλογα με το κάθε περιστατικό.
  • Δεν θα διεξαχθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.
  • Έμφαση θα δοθεί στην κάλυψη της ύλης, κατόπιν οδηγιών του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
  • Η αξιολόγηση των μαθητών θα γίνει βάσει των βαθμών των τετραμήνων.

Λειτουργία φροντιστηρίων

  • Τα φροντιστήρια θα ακολουθήσουν τη σταδιακή επαναλειτουργία της αντίστοιχης εκπαιδευτικής βαθμίδας, δηλαδή τα τμήματα της Γ’ Λυκείου ξεκινούν στις 11 Μαΐου, ενώ τα τμήματα της Α’, Β’ Λυκείου και Γυμνασίου καθώς και τα μαθήματα ξένων γλωσσών επανεκκινούν στις 18 Μαΐου.
  • Υπάρχει ωστόσο ισχυρή σύσταση για τηλεκπαίδευση.
  • Θα ισχύουν και στα φροντιστήρια τα μέτρα πρόληψης, δηλαδή η απόσταση 1,5 μέτρου μεταξύ μαθητών, και το όριο 15 μαθητών ανά τμήμα.

Για τα ειδικά σχολεία και τις δομές ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού

  • Για τα ειδικά σχολεία παρατείνεται η αναστολή λειτουργίας.
  • Η επαναλειτουργία των δομών ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης εξωτερικού θα πραγματοποιείται βάσει απόφασης του συντονιστή εκπαίδευσης, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες της κάθε χώρας.

Έναρξη Πανελλαδικών Εξετάσεων

  • Ημερομηνία έναρξης των Πανελλαδικών ορίζεται η 15η Ιουνίου 2020 για τα Γενικά Λύκεια και η 16η Ιουνίου για τα Επαγγελματικά Λύκεια. Θα εκδοθεί αναλυτικό πρόγραμμα προσεχώς.
  • Αναμένονται οδηγίες της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας για επιμέρους πτυχές του τρόπου διεξαγωγής των εξετάσεων.

Επαγγελματική εκπαίδευση, κατάρτιση

Για τα ΙΕΚ

  • Η επανέναρξη της λειτουργίας τους ορίζεται για τις 18 Μαΐου.
  • Ισχύει και εδώ ό περιορισμός των 15 ατόμων ανά τμήμα, με 1,5μ. ενδιάμεση απόσταση.
  • Προβλέπεται η εξ αποστάσεως συμμετοχή καταρτιζομένων.
  • Ανάλογα με την ειδικότητα και τη δυνατότητα διεξαγωγής εργαστηριακών μαθημάτων, η λήξη του έτους κατάρτισης θα είναι η 30η Ιουνίου ή 30η Σεπτεμβρίου.

Ημερομηνία επανέναρξης της μαθητείας και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας ορίζεται η 18η Μαΐου.

Για το θεσμό της μαθητείας

  • Η λήξη του έτους θα γίνει σταδιακά έως τις 15 Νοεμβρίου το αργότερο, αντί για τις 15 Σεπτεμβρίου.

Για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας

  •  Θα επιστρέψουν στις αίθουσες μόνο οι μαθητές του Β’ κύκλου που αποφοιτούν φέτος, ξανά με το όριο των 15 ατόμων ανά τμήμα, με 1,5 μ. απόσταση.
  • Οι λοιποί μαθητές θα προαχθούν βάσει της περιγραφικής αξιολόγησης που είχαν λάβει προ αναστολής λειτουργίας.
  • Το σχολικό έτος θα λήξει στις 30 Ιουνίου.

Για την Ανώτατη Εκπαίδευση

  • Συνεχίζεται κανονικά η εξ αποστάσεως διδασκαλία, και με αυτόν τον τρόπο θα ολοκληρωθεί το ακαδημαϊκό εξάμηνο.
  • Από την 25η Μαΐου, θα υπάρχει η δυνατότητα να πραγματοποιούνται δια ζώσης εργαστηριακές και κλινικές ασκήσεις.
  • Επαναλειτουργία εστιών για φοιτητές κλινικών/εργαστηριακών ασκήσεων.
  • Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν. Αναμένεται έκδοση οδηγιών της Εθνικής Επιτροπής αναφορικά με πτυχές του τρόπου διεξαγωγής τους.
  • Το ακαδημαϊκό εξάμηνο θα ολοκληρωθεί κανονικά.

Βιβλιοθήκες

  • Δεν προβλέπεται για την ώρα η επαναλειτουργία τους.

Συνεχίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση

  • όσο δεν έχουν επαναλειτουργήσει οι εκπαιδευτικές μονάδες
  • για μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας που για ειδικούς λόγους δεν μπορούν να έχουν φυσική παρουσία στις εκπαιδευτικές δομές.

«Θα ακολουθήσουν σχετικές διατάξεις, υπουργικές αποφάσεις και εγκύκλιοι που θα ορίζουν αναλυτικά όλες τις πτυχές αναφορικά με την επαναλειτουργία δομών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», είπε και ολοκλήρωσε, σημειώνοντας:

«Θα ήθελα να εκφράσω τις πιο θερμές ευχαριστίες του υπουργείου και της κυβέρνησης, σε εκπαιδευτικούς, στελέχη εκπαίδευσης, μαθητές, σπουδαστές, φοιτητές και γονείς για τη θερμή ανταπόκριση, για τη ζέση με την οποία αγκάλιασαν το νέο εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για την προσαρμοστικότητά τους. Μας γεμίζουν δύναμη και αισιοδοξία. Το μάθημα συνεχίστηκε στο σπίτι για μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές. Πήραμε, όμως, και όλοι μας ένα μάθημα ζωής. Ένα μάθημα ζωής για το πόσο πολλά μπορούμε να επιτύχουμε όλοι μαζί όταν είμαστε ενωμένοι».

Οι έξι επιστημονικοί λόγοι που οδηγούν στην επανέναρξη των σχολείων

Στους έξι λόγους που οδήγησαν επιστημονικά στην σταδιακή επανέναρξη των μαθημάτων στα σχολεία αναφέρθηκε ο Σωτήρης Τσιόδρας την Τετάρτη.

Ειδικότερα, επικαλούμενος τα τελευταία δεδομένα και την τελευταία εκτίμηση κινδύνου του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης Νόσων, σχετικά με τον κορωνοϊό και τα παιδιά ανέφερε τα έξι επιστημονικά κριτήρια που συνέβαλαν:

  • Πρώτον, παρόμοια με δύο άλλους πολύ σοβαρούς κορωνοϊούς, τον ιό SARS και τον ιό MERS, οι λοιμώξεις από το νέο ιό παρατηρούνται πολύ λιγότερο συχνά στα παιδιά.
  • Δεύτερον, τα παιδιά εμφανίζουν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, ηπιότερα συμπτώματα από τους ενήλικες.
  • Τρίτον, παιδιά με σοβαρή νόσο ήταν λιγότερο από το 1% στη μεγαλύτερη, έως σήμερα, πληθυσμιακή μελέτη από την Κίνα.
  • Τέταρτον, τα παιδιά κυρίως μολύνονται εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος. Τα παιδιά κολλάνε τη νόσο περίπου τρεις φορές λιγότερο από τους 20 ετών και πάνω και 4 φορές λιγότερο από ότι οι ενήλικες άνω των 60 ετών.
  • Πέμπτον, μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη. Κατά την ενδελεχή διερεύνηση του πρώτου κρούσματος στη Γαλλία, ένα μολυσμένο παιδί παρακολούθησε τρία διαφορετικά σχολεία ενώ ήταν συμπτωματικό και είχε 112 επαφές που εντοπίστηκαν, συμπεριλαμβανομένων άλλων παιδιά και καθηγητές. Δεν εντοπίστηκαν συμπτωματικά περιστατικά. Φυσικά δεν μπορεί να αποκλειστεί ένα παιδί με κορωνοϊό να κολλήσει κάποιον.
  • Έκτον, δεδομένα από πληθυσμιακές μελέτες στην Ιταλία, την Ισλανδία και τη Σουηδία, δείχνουν ότι τα παιδιά είναι απίθανο να είναι πρωτογενείς περιπτώσεις μετάδοσης της νόσου (από παιδί σε γονιό).

Πηγή: cnn.gr

Σχετικά άρθρα

Άλλα Πρόσφατα