Σε βήματα απλοποίησης για τη διαδικασία απόδοσης Αριθμού Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και η μεταβολή στοιχείων επιχειρήσεων προχώρησε η ΑΑΔΕ, σύμφωνα με απόφαση του Διοικητή, κ. Γιώργου Πιτσιλή (Α.1134/2022).

Συγκεκριμένα, οι μεταβολές στοιχείων επιχειρήσεων και στοιχείων εγκατάστασης εσωτερικού που είναι ενταγμένες στην ψηφιακή πύλη myAADE (Μητρώο κι Επικοινωνία/Αλλαγές στοιχείων Μητρώου), θα μπορούν να υποβληθούν από τις 17 Οκτωβρίου 2022 κι εφεξής αποκλειστικά μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE.

Από την 1η Νοεμβρίου και εφεξής οι δηλώσεις και τα δικαιολογητικά για όσες διαδικασίες Μητρώου είναι ενταγμένες στην εφαρμογή «Τα Αιτήματά μου» της ψηφιακής πύλης myAADE, θα μπορούν να υποβάλλονται αποκλειστικά μέσα από την εφαρμογή αυτή.

Όπως σημειώνεται, για τις δύο παραπάνω περιπτώσεις, σχετικές δηλώσεις και αιτήματα δεν θα εξυπηρετούνται πλέον μέσω επίσκεψης στις ΔΟΥ.

Ένα τρίτο σημείο που αναφέρεται στην απόφαση της ΑΑΔΕ είναι πως πλέον παρέχεται η δυνατότητα απόδοσης ΑΦΜ σε φυσικό πρόσωπο από οποιαδήποτε ΔΟΥ, ανεξαρτήτως της διεύθυνσης κατοικίας του ή της διεύθυνσης κατοικίας του εξουσιοδοτημένου εκπροσώπου του.

Τέλος, σε εναρμόνιση με όσα προβλέπονται στον Κώδικα Δικηγόρων (ν. 4194/2013), δεν απαιτείται η προσκόμιση εξουσιοδότησης, σε περιπτώσεις συναλλαγής για ζητήματα μεταβολών Μητρώου ή χορήγησης ΑΦΜ με πληρεξούσιο δικηγόρο για λογαριασμό εντολέα του.

Πώς θα κάνετε αίτηση

1. Ο ενδιαφερόμενος εισέρχεται στην ψηφιακή πλατφόρμα την ΑΑΔΕ (κλικ εδώ) και επιλέγει «Εγγραφή».

2. Ο χρήστης επιλέγει τον «τύπο προσώπου» που αντιστοιχεί στην περίπτωση του, μεταξύ «Φυσικού Προσώπου» και «Νομικού Προσώπου».

3. Όσοι επέλεξαν «Φυσικό Πρόσωπο», καλούνται να δημιουργήσουν το δικό τους «προφίλ» με username και κωδικό της επιλογής τους, να συμπληρώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, όπως ΑΦΜ, ονοματεπώνυμο, αριθμό δελτίου ταυτότητας και IBAN τραπεζικού λογαριασμού, μεταξύ άλλων.

Σημειώνεται πως για την αποστολή κλειδαρίθμου μέσω SMS και email θα πρέπει να συμπληρωθούν τα πεδία τύπος και αριθμός ταυτότητας, ΙΒΑΝ, κινητό τηλεφώνο και πάροχος κινητού.

Τέλος επιλέξτε τη σχετική Δήλωση – Γνωστοποίηση.

4. Για τα «Νομικά Πρόσωπα» οι χρήστες θα πρέπει να συμπληρώσουν όλα τα στοιχεία που ζητούνται.

Πατώντας «Υποβολή», οι τιμές που συμπληρώσατε στα πεδία θα ελεγχθούν ως προς την εγκυρότητά τους.

Σε περίπτωση μη ορθής συμπλήρωσης, θα εμφανιστεί κατάλληλο μήνυμα λάθους δίπλα στο αντίστοιχο πεδίο. Σε περίπτωση επιτυχημένης εισαγωγής η αίτηση εγγραφής σας θα καταχωρηθεί.