Τα τελευταία χρόνια τα ποσοστά ανεργίας έχουν αυξηθεί στην Ελλάδα. Η πανδημία του κορωνοϊού, η οποία έχει προκαλέσει τοπικά και γενικά lockdown, έχει καταφέρει να οδηγήσει πολύ κόσμο σε οικονομικό αδιέξοδο.
Η βοήθεια των social media, και κυρίως του Facebook, στην εύρεση θέσεων εργασίας, είναι πολυτίμη. Πλέον, οι αγγελίες εργασίες με τον παραδοσιακό τρόπο, έχουν ελαττωθεί και οι περισσότεροι εργοδότες, αναζητούν εργαζομένους μέσω ειδικών σελίδων του Facebook. Αντίστοιχα, άνεργοι χρήστες δημοσιεύουν τα προσόντα τους, ευελπιστώντας πως κάποιος εργοδότης θα ενδιαφερθεί να τους προσλάβει. Όλη αυτή η διαδικασία, είναι ναι μεν αξιοσημείωτη, δεδομένης της ευκολίας αλληλεπίδρασης με τον εκαστότε εργοδότη/εργαζόμενο, ελλοχεύει όμως παράλληλα και αρκετούς κινδύνους.
Την ώρα λοιπόν που η ανασφάλεια και η απελπισία των ανέργων μεγαλώνουν, επιτήδειοι προσφέρουν απλόχερα δελεαστικές προτάσεις για εύκολο κέρδος, με ευέλικτο ωράριο, και φυσικά όλα αυτά, χωρίς να χρειάζεται καν να εγκαταλείψεις το σπίτι σου. Οι χρήστες αυτοί, οι οποίοι κατά πάσα πιθανότητα έχουν πέσει και οι ίδιοι θύματα απάτης από μεγάλες εταιρίες αλυσίδας, ισχυριζόνται πως παρέχουν υψηλούς μισθούς, χωρίς όμως να διευκρινίζουν τις απαιτήσεις, ούτε το ακριβές αντικείμενο της προσφερόμενης εργασίας. Αυτό φυσικά συμβαίνει επειδή, τις περισσότερες φορές, η προσφερόμενη εργασία είναι αυτό ακρίβως, να προσπαθείς δηλαδή να ψαρέψεις νέα άτομα, τα οποία θα προσπαθούν να ψαρέψουν νέα άτομα κ.ο.κ.
Ακόμη, ένα σύνηθες φαινόμενο είναι να ζητούν να επενδύσετε ένα αρχικό κεφάλαιο σε μια σειρά από προϊόντα, ώστε να λάβετε κέρδη από πωλήσεις ή ποσοστά πωλήσεων ατόμων που θα προτείνετε οι ίδιοι στην εταιρεία (απάτη τύπου πυραμίδας). Αντίστοιχα, το ίδιο μπορεί να συμβεί και με πακέτα ταξιδιωτικού τύπου.
Η σωστή και ευφάνταστη χρήση της ελληνικής γλώσσας, μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στο να γίνει μια τέτοια αγγελία ανάρπαστη στο ευρύ κοινό. Το θετικό της υπόθεσης είναι ότι οι περισσότεροι διαχειριστές των σελίδων εύρεσης εργασίας, έχουν πλέον αντιληφθεί τις τακτικές αυτές, και μπλοκάρουν δημοσιεύσεις τέτοιου τύπου, χωρίς αυτό να είναι αρκετό για να λυθεί το πρόβλημα.
Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, από πλευράς χρηστών, προκειμένου να μην πέσουν θύματα παρόμοιας απάτης. Για παράδειγμα, πρέπει να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί, εάν στην αγγελία δεν αναγράφεται κάποια διεύθυνση γραφείου της εταιρίας ή αν δεν διευκρινίζεται ξεκάθαρα η υπηρεσία που προσφέρει. Αν πάλι η δουλεία είναι να διαφημίζετε ή να πουλάτε κάτι που δεν είστε σίγουροι αν είναι νόμιμο ή όχι, τότε καλύτερα να μην την δεχτείτε. Σε κάθε περίπτωση πάντως, δε πρέπει να δίνετε τα προσωπικά σας στοιχεία (διαβατήριο, αριθμό ασφάλισης, λογαριασμό τραπέζης) από το διαδίκτυο.
Φωτάκη Εμμανουέλα/Creta24