Παρασκευή, 27 Σεπτεμβρίου, 2024
19.4 C
Ηρακλείου

Δες τον καιρό

in_article_1_mobile

Αν δεν θέλετε να βλέπετε την κατάρρευση της Μαρινέλλας, τότε μην την βλέπετε!

Πρέπει να διαβάσετε

Κώστας Κεφαλογιάννης
Κώστας Κεφαλογιάννης
Δημοσιογράφος CRETA
Ο Κώστας Κεφαλογιάννης είναι δημοσιογράφος
in_article_1_mobile

Μια από τις μεγαλύτερες Ελληνίδες ερμηνεύτριες όλων των εποχών, σε έναν εμβληματικό χώρο ιστορίας και πολιτισμού, μια κατάρρευση – σοκ.

Στην εποχή της εικόνας, με χιλιάδες κινητά αναμμένα για να καταγράψουν την στιγμή, ήταν απολύτως βέβαιο, ότι το βίντεο με την πτώση της Μαρινέλλας και θα κυκλοφορούσε και θα γινόταν viral. Και ξέρετε κάτι; Δικαιολογημένα. Δεν μιλάμε για κιτρινισμό, κλειδαρότρυπα, κουτσομπολιό εδώ. Δεν μιλάμε για κλεμμένες εικόνες της σπουδαίας τραγουδίστριας από την εντατική (δυστυχώς, δεν αποκλείω να δούμε και τέτοιες).

in_article_1_mobile

Μιλάμε για μια εντελώς δημόσια εμφάνιση, για ένα θλιβερό μα σημαντικό περιστατικό, άρα και με ειδησεογραφική αξία.

Δεν βρίσκω τίποτα κακό στην αναπαραγωγή του στιγμιότυπου από τα ΜΜΕ, ούτε ένιωσα ότι προσβάλλει την Μαρινέλλα. Όσο κυνικό κι αν ακούγεται, όταν έχεις αυτό το πλάνο το δείχνεις. Όχι μόνο σήμερα, επειδή είναι «άγρια εποχή χωρίς αξίες», όπως διαβάζω από το πρωί σε διάφορους ευαίσθητους λογαριασμούς. Θα συνέβαινε το ίδιο, εφόσον το επέτρεπε η τεχνολογία και πριν από 20 και πριν από 30 και πριν από 50 χρόνια. Αυτό όσον αφορά στα Μέσα.

Όσον αφορά στους χρήστες που τράβηξαν το βίντεο και το ανέβασαν στα social; Και πάλι, για να είμαι ειλικρινής, δεν έχω μεγάλο πρόβλημα. Κυρίως επειδή το τράβηξαν ανύποπτοι. Δεν είναι ότι έπεσε η γυναίκα και έτρεξαν από πάνω της να την βιντεοσκοπήσουν. Το τραγούδι τραβούσαν και συνέβη, ό,τι συνέβη. Δεν θα έμενε μυστικό. Το είδαν 20.000 άνθρωποι. Ε, εντάξει, παρότι προσωπικά μάλλον δεν το ανέβαζα, καταλαβαίνω την παρόρμηση.

Εν μέρει καταλαβαίνω και τον συσχετισμό που επιχειρούν ορισμένοι με τα περιστατικά βίας τα οποία βιντεοσκοπούν οι έφηβοι. Η λογική, φαντάζομαι, έχει να κάνει με την απάθεια μπροστά στον πόνο του άλλου. Ναι, αλλά όχι ακριβώς. Διότι συχνά τα περιστατικά βίας τα βιντεοσκοπούν οι ίδιοι οι θύτες – θέλουν να τα δείχνουν στους φίλους τους ,είναι «παράσημο».

- Διαφήμιση -

Επιπλέον σε έναν ξυλοδαρμό που συμβαίνει μπροστά σου, μπορείς να επέμβεις, να φωνάξεις, να προσπαθήσεις να τον σταματήσεις. Αλλά ακόμα κι αν επιλέξεις να το τραβήξεις σε βίντεο, με την προοπτική να μην την γλιτώσουν οι ένοχοι, πάλι οκ είμαστε. Η βιντεοσκόπηση για την ικανοποίηση άγριων ενστίκτων, με αδιαφορία και γελάκια, ναι, είναι ζήτημα. Και δεν βλέπω κάτι τέτοιο στην περίπτωση της Μαρινέλλας.

Περισσότερο από το ίδιο το βίντεο, για να είμαι ειλικρινής, με ενοχλεί η υποκρισία, ειδικά κάποιων τηλεοπτικών εκπομπών που δεν παίζουν το πλάνο από «σεβασμό στην Μαρινέλλα». Οι ίδιες εκπομπές που επιβιώνουν με αυτά που ανέφερα νωρίτερα: κιτρινισμό, κουτσομπολιό, κλειδαρότρυπα, τώρα προσπαθούν να πουλήσουν ηθική, αξίες, ανθρωπιά. Τόσο ελάχιστα πειστικές, τόσο αφόρητα προβλέψιμες, τόσο θλιβερές.

Και με ενοχλεί βέβαια η κουβέντα για την ηλικία της Μαρινέλλας και το γεγονός δεν έχει αποσυρθεί ακόμα. Εκτιμώ την στάση της Χαρούλας που αποσύρθηκε, δεν μου περνά από το μυαλό να υποδείξω σε οποιονδήποτε πώς να χειριστεί την καριέρα, την υστεροφημία (αν τον ενδιαφέρει) και τελικά τη ζωή του. Αν δεν μου αρέσει πια, απλώς παύω να τον βλέπω.

Να σας πω και κάτι τελευταίο; Ισχύει το ίδιο και για το βίντεο της κατάρρευσης. Αν δεν θέλετε να το δείτε,  αν το θεωρείτε ασέβεια, τότε μην το βλέπετε ρε παιδιά.

Με βάση τις χιλιάδες αναπαραγωγές πάντως, οι περισσότεροι δεν το βρήκαν ασεβές.

Κώστας Κεφαλογιάννης
Κώστας Κεφαλογιάννης
Δημοσιογράφος CRETA
Ο Κώστας Κεφαλογιάννης είναι δημοσιογράφος

Δημοφιλή

Σχετικά άρθρα

in_article_1_mobile
in_article_2_mobile