Συνεχίζει την ενημέρωση το Τμήμα Τροχαίας Ηρακλείου οργώνοντας στην κυριολεξία τα σχολεία όλων των βαθμίδων, νηπιαγωγεία – δημοτικά – γυμνάσια και λύκεια, με σκοπό τη σωστή διαπαιδαγώγηση των νέων για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας στο τόπο μας.
Σειρά αυτή τη φορά, είχε ένα διαφορετικό σχολείο, το 4ο Εσπερινό Λύκειο Ηρακλείου, δεδομένου ότι το ακροατήριο στην προκειμένη περίπτωση ήταν ενήλικες, άτομα δηλαδή με τις δικές τους εμπειρίες στη ζωή, με διαμορφωμένες στάσεις και συμπεριφορές που εφαρμόζουν όλοι τους στην καθημερινότητας τους.
Σε ένα τέτοιο ομολογουμένως δύσκολο ακροατήριο, η ενημέρωση έγινε με ένα ξεχωριστό τρόπο, με τη χρήση τεχνικών στην εκπαίδευση ενηλίκων, μέσω αλληλοδιάδρασης και συζήτησης με το κοινό, προκειμένου μέσα από τις δικές τους εμπειρίες να αντιληφθούν τους σοβαρούς κινδύνους που εγκυμονεί η μη τήρηση των βασικών κανόνων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, στο σημαντικότερο αγαθό που έχουμε, στην ίδια μας τη ζωή.
Μέσα από διάφορα σχετικά βίντεο που προβλήθηκαν ως σενάρια προς συζήτηση, χαρακτηριστικότατες ήταν οι εκφράσεις στα πρόσωπα των συμμετεχόντων, οι οποίο παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τη σημαντικότατη αυτή εσπερίδα από την Τροχαία Ηρακλείου.
Μάλιστα, στη συγκεκριμένη ενημέρωση, έλαβε χώρα για πρώτη φορά και μία ξεχωριστή επίδειξη, στον τρόπο λειτουργίας της συσκευής αλκοολομέτρησης, γνωρίζοντας στους παρευρισκόμενους τα επιτρεπόμενα όρια οδήγησης, αλλά κυρίως τις επιπτώσεις που έχει το αλκοόλ σε ένα άτομο που θα επιχειρήσει στη συνέχεια να οδηγήσει, στη μείωση των αντανακλαστικών και στην αύξηση του χρόνου αντίδρασης ακόμα και σε κατανάλωση μικρής ποσότητας αλκοόλ.
Χαρακτηριστικό ήταν και το επιχείρημα που παρατέθηκε στην προκειμένη περίπτωση, ότι μία καθυστέρηση στο πάτημα του φρένου κατά 1 δευτερόλεπτο, όταν το όχημα κινείται με 50 χλμ/ώρα , θα οδηγήσει στην αύξηση της απόσταση ακινητοποίησης του οχήματος κατά 15 ολόκληρα μέτρα, κάτι που μπορεί να συμβεί έπειτα από κατανάλωση ακόμα και μικρής ποσότητας αλκοόλ.
Σκοπός των ενημερώσεων αυτών είναι ο προβληματισμός, η ευαισθητοποίηση και η αλλαγή σκέψης – στάσεων και συμπεριφορών, όταν έχουν να κάνουν ιδίως με ενήλικες.